 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
POMOCY - strasznie muli, zatrzaśnięte drzwi na AMEN :( |
Autor |
Wiadomość |
sbros
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 16-03-2011, 18:40 POMOCY - strasznie muli, zatrzaśnięte drzwi na AMEN :(
|
|
|
Witajcie.
Bardzo proszę o pomoc gdyż nie wiem co mam dalej robić..
Moja Sigma 3.0 24V jeździ jak dobra Vectra 2.0 16V i nie wiem czym to jest spowodowane. Niby wszystko jest ok, ale jak wcisnę pedał to tak jak by chciała jechać ale nie mogła. Obroty się wkręcają , niestety z przyspieszeniem już słabo..
Gdyby ktoś znał fachowca , który by zerknął i zdiagnozował problem - będę bardzo wdzięczny..
Drugi problem polega na tym , że drzwi kierowcy po zimie nie chciały się otworzyć... próbowałem je otworzyćale niestety się nie dało. Teraz wygląda to tak, że drzwi kierowcy nie można otworzyć z zewnątrz ani z wewnątrz... Nie wiem co mam robić i jak mam podejść do tego problemu..
Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam Waldek |
_________________ Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2011, 19:44
|
|
|
Z tym muleniem to Mistrzowie się wypowiedzą, a co do tych drzwi, czy zamek ci działa normalnie? W sensie, czy podnosi Ci się ten ( nie wiem jak to nazwać) cykuś przy szybie? |
|
|
|
 |
sbros
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 16-03-2011, 19:46
|
|
|
" cycek " odskakuje, ale zamek nie reaguje na " szarpanie " za klamkę zewnętrzną i wewnętrzną...
[ Dodano: 16-03-2011, 19:48 ]
Z drzwiami problem polega na tym , że są zamknięte i nie wiem jak się do tego zabrać żeby zajrzeć pod boczek tapicerki... - przy zamkniętych drzwiach nie wiem jak mogę do tego podejść.. |
_________________ Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2011, 20:00
|
|
|
A jesteś pewien że do końca wychodzi? I jak to się zaczęło, nagle pewnego dnia nie mogłeś otworzyć drzwi? |
|
|
|
 |
sbros
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 16-03-2011, 20:09
|
|
|
Wychodzi do końca, klamka ze3wnętrzna i wewnętrzna " chodzą " teraz bardzo lekko, tak jakby jakieś cięgno spadło i dlatego nie reagują.
Po dużym mrozie chciałem wsiąść ale nie chciały się drzwi otworzyć , ciągnąłem za klamkę i nic. Po kilku dniach myślałem , że jak będzie cieplej to się da wejść, ale niestety. Wchodzę drzwiami pasażera.
Problem w tym , że nie wiem jak zdjąć boczek bez otwierania drzwi - bo według mnie nie ma jak ich inaczej otworzyć. |
_________________ Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-03-2011, 20:17
|
|
|
Próbuj siedząc już na fotelu kierowcy jednocześnie ciągnąć za cyngiel przy szybie i ciągnąć za klamkę wewnętrzną i tak wyciągasz cyngiel ciągniesz za klamkę aż się otworzą drzwi, uwierz mi otworzą się. Wydaje mi się, że problem z drzwiami tkwi w centralce od centralnego, która znajduje się w podłokietniku bardzo łatwo się go zdejmuje, śruby z przodu i z boku. Zdejmij zobacz tą centalkę. Najlepiej jedź do speca od centalnych, alarmów itp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-03-2011, 12:08
|
|
|
trochę daleko ode mnie ale gdybyś chciał diagnozę to mogę zrobić mozesz przyjechać na roztocze na spocik , to będzie można chwilkę podłubać albo od razu fixnąć cosik. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-03-2011, 12:12
|
|
|
sbros napisał/a: | Moja Sigma 3.0 24V jeździ jak dobra Vectra 2.0 16V i nie wiem czym to jest spowodowane. Niby wszystko jest ok, ale jak wcisnę pedał to tak jak by chciała jechać ale nie mogła. Obroty się wkręcają , niestety z przyspieszeniem już słabo.. |
sczytaj błędy, opis masz na forum....czy masz instalację LPG?
sbros napisał/a: | Gdyby ktoś znał fachowca , który by zerknął i zdiagnozował problem - będę bardzo wdzięczny.. |
a może sam spróbujesz zdiagnozować problem (będzie taniej)
[ Dodano: 17-03-2011, 12:47 ]
sbros napisał/a: | Problem w tym , że nie wiem jak zdjąć boczek bez otwierania drzwi - bo według mnie nie ma jak ich inaczej otworzyć. |
Raczej nie dasz rady bez uszkodzenia go. Spróbuj zdemontować klamkę wewnętrzną i zobacz czy cięgno nie jest luźne. Przycisk od zamykania drzwi musi być otwarty do końca czasami trzeba do tego dużej siły (np złapać przez kombinerki).
PS Możesz również przyjechać na zlot, na jednym z nich otwieraliśmy jedną sigmę awaryjnie, bez wybijania szyby |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2011, 17:23
|
|
|
No właśnie w nocy myślałem o tej twojej klamce. Na początku zdejmij klamkę od wewnątrz i tam popatrz gdzie jest cięgno klamki, spróbuj za nie pociągnąć (kiedyś jak mi "magicy" od zamków naprawiali centralkę to tak naprawili auto że klamkę kierowcy jest teraz na 2 śrubach... ) może pojawił się jakiś luz w mechanizmie otwierającym drzwi i ten ruch klamki nie wystarcza by go uruchomić... A jak to nie pomoże, no to wtedy zabierz się za bardziej drastyczne środki, w razie czego boczków na forum pod dostatkiem . Aaa... Z tym cyckiem przy szybie to jak na moje oko mało prawdopodobne przy tej temperaturze jaką mamy, ale wszystko jest możliwe, w razie co to wrzuć jego fotkę to będzie wszystko jasne |
Ostatnio zmieniony przez mazda10000 17-03-2011, 21:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-03-2011, 18:23
|
|
|
Z przyciskiem od zamykania drzwi, nie chodzi o jego zamarznięcie tylko przestawienie względem zamka. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
sbros
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 18-03-2011, 17:31
|
|
|
VirMan napisał/a: | trochę daleko ode mnie ale gdybyś chciał diagnozę to mogę zrobić mozesz przyjechać na roztocze na spocik , to będzie można chwilkę podłubać albo od razu fixnąć cosik. |
Bardzo chętnie.. Powiedz tylko gdzie i kiedy a na pewno się bym wybrał.
Spróbuję jeszcze dziś zczytać błędy i napiszę co wyszzło, za godzinę zabieram się za klamkę i sam jestem ciekawy co będzie..
Kupiłem Sigmę z instalacją gazową - nie jest to sekwencyjna istalacja, byłem tydzień temu u gazownika i regulował- jedyny plus tego " zamulenia to jest nawet małe spalanie na trasie 11litrów gazu ( wydaje mi się , że to jest małe spalanie.. )
[ Dodano: 18-03-2011, 17:32 ]
mazda10000 napisał/a: | No właśnie w nocy myślałem o tej twojej klamce. Na początku zdejmij klamkę od wewnątrz i tam popatrz gdzie jest cięgno klamki, spróbuj za nie pociągnąć (kiedyś jak mi "magicy" od zamków naprawiali centralkę to tak naprawili auto że klamkę kierowcy jest teraz na 2 śrubach... ) może pojawił się jakiś luz w mechanizmie otwierającym drzwi i ten ruch klamki nie wystarcza by go uruchomić... A jak to nie pomoże, no to wtedy zabierz się za bardziej drastyczne środki, w razie czego boczków na forum pod dostatkiem . Aaa... Z tym cyckiem przy szybie to jak na moje oko mało prawdopodobne przy tej temperaturze jaką mamy, ale wszystko jest możliwe, w razie co to wrzuć jego fotkę to będzie wszystko jasne |
Za godzinę się za nią biorę
[ Dodano: 18-03-2011, 17:33 ]
wojtas021180 napisał/a: | sbros napisał/a: | Moja Sigma 3.0 24V jeździ jak dobra Vectra 2.0 16V i nie wiem czym to jest spowodowane. Niby wszystko jest ok, ale jak wcisnę pedał to tak jak by chciała jechać ale nie mogła. Obroty się wkręcają , niestety z przyspieszeniem już słabo.. |
sczytaj błędy, opis masz na forum....czy masz instalację LPG?
sbros napisał/a: | Gdyby ktoś znał fachowca , który by zerknął i zdiagnozował problem - będę bardzo wdzięczny.. |
a może sam spróbujesz zdiagnozować problem (będzie taniej)
[ Dodano: 17-03-2011, 12:47 ]
sbros napisał/a: | Problem w tym , że nie wiem jak zdjąć boczek bez otwierania drzwi - bo według mnie nie ma jak ich inaczej otworzyć. |
Raczej nie dasz rady bez uszkodzenia go. Spróbuj zdemontować klamkę wewnętrzną i zobacz czy cięgno nie jest luźne. Przycisk od zamykania drzwi musi być otwarty do końca czasami trzeba do tego dużej siły (np złapać przez kombinerki).
PS Możesz również przyjechać na zlot, na jednym z nich otwieraliśmy jedną sigmę awaryjnie, bez wybijania szyby |
Zabieram się do pracy.. |
_________________ Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-03-2011, 09:45
|
|
|
sbros napisał/a: | Kupiłem Sigmę z instalacją gazową - nie jest to sekwencyjna istalacja, byłem tydzień temu u gazownika i regulował- jedyny plus tego " zamulenia to jest nawet małe spalanie na trasie 11litrów gazu ( wydaje mi się , że to jest małe spalanie.. ) |
Czyli mamy rozumieć że, owe "zamulanie" występuje tylko na gazie i było już gdy kupowałeś Sigme?
Jeśli tak, to prawdopodobnie Instalacja nie daje rady, przy większym obciążeniu. Co w niedalekiej przyszłości może poskutkować wypaleniem gniazd zaworowych. Czyli zaoszczędzone pieniądze z gazu możesz pomału składać na remont głowic.
Przyczyn owego "zamulania" może być wiele od: umierającego (mało wydajnego) reduktora (parownika), po niewydajny mikser(mieszalnik). Zrób kilka zdjęć pod maską, zobaczymy co tam siedzi, może będziemy mogli doradzić coś więcej. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
sbros
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 19-03-2011, 12:23
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | sbros napisał/a: | Kupiłem Sigmę z instalacją gazową - nie jest to sekwencyjna istalacja, byłem tydzień temu u gazownika i regulował- jedyny plus tego " zamulenia to jest nawet małe spalanie na trasie 11litrów gazu ( wydaje mi się , że to jest małe spalanie.. ) |
Czyli mamy rozumieć że, owe "zamulanie" występuje tylko na gazie i było już gdy kupowałeś Sigme?
Jeśli tak, to prawdopodobnie Instalacja nie daje rady, przy większym obciążeniu. Co w niedalekiej przyszłości może poskutkować wypaleniem gniazd zaworowych. Czyli zaoszczędzone pieniądze z gazu możesz pomału składać na remont głowic.
Przyczyn owego "zamulania" może być wiele od: umierającego (mało wydajnego) reduktora (parownika), po niewydajny mikser(mieszalnik). Zrób kilka zdjęć pod maską, zobaczymy co tam siedzi, może będziemy mogli doradzić coś więcej. |
Nie ma znaczenia na czym jadę, czy na benzynie czy też na gazie... muli tak jak mulił - tu nie chodzi o to że na gazie muli a na benzynie już nie muli. Muli na wszystkim.
Klamkę wykręciłem ale niestety nic to nie dało, szarpałem kombinowałem tak jak pisaliście i niestety nic to nie dało. Drzwi nadal zamknięte..
[ Dodano: 19-03-2011, 12:26 ]
mazda10000 napisał/a: | No właśnie w nocy myślałem o tej twojej klamce. Na początku zdejmij klamkę od wewnątrz i tam popatrz gdzie jest cięgno klamki, spróbuj za nie pociągnąć (kiedyś jak mi "magicy" od zamków naprawiali centralkę to tak naprawili auto że klamkę kierowcy jest teraz na 2 śrubach... ) może pojawił się jakiś luz w mechanizmie otwierającym drzwi i ten ruch klamki nie wystarcza by go uruchomić... A jak to nie pomoże, no to wtedy zabierz się za bardziej drastyczne środki, w razie czego boczków na forum pod dostatkiem . Aaa... Z tym cyckiem przy szybie to jak na moje oko mało prawdopodobne przy tej temperaturze jaką mamy, ale wszystko jest możliwe, w razie co to wrzuć jego fotkę to będzie wszystko jasne |
Niestety nic to nie pomogło... Czy to oznacza , że bez uszkodzenia klamki zewnętrznej nie mam możliwości dostać się do auta przez drzwi kierowcy?? ;( |
_________________ Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 19-03-2011, 12:45
|
|
|
Tzn. jak chcesz tą klamkę ZEWNĘTRZNĄ uszkodzić? i po co? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-03-2011, 14:33
|
|
|
Klamki nie trzeba uszkadzać żeby ją zdjąć. Wystarczy wyciągnąć zaślepkę i po odkręceniu śrubki trzeba ją przesunąć w kierunku przodu żeby wyszła z drzwi. Dużo może to nie da ale zawsze można spróbować pociągnąć za cięgno - jest wtedy większy skok niż na samej klamce. Choć podejrzewam że problemem jest to że cięgna są "rozłączone" z zamkiem i dlatego sie nie da otworzyć drzwi. I na przyszłośc prosze o czytelne formułowanie problemu i precyzyjne zadawanie pytań, bo bez urazy dla autora, ale jak widze problem opisany w sposób jak w pierwszym poście to mam ochotę wywalić temat do kosza. Tutaj nie siedzi sztab wróżek które umieją wywróżyć z fusów przyczynę. Trzeba dostarczyć konkretnych informacji stąd w miarę możliwości jak najdokładniej opisać problem. To że samochód nie jedzie może mieć kilka przyczyn. Ale jeśli dostarczysz informacji czy np. ma gaz to pozwala to juz w pewien sposób zawęzić źródło problemów itd. Tyle w temacie, mam nadzieję że spotkam się ze zrozumieniem, jeśli nie to jest jedna rada - jeśli nie masz pewności że auto jest utrzymane to lepiej kupić inny samochód - najlepiej prostszy i lepiej utrzymany. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|
|