Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68.
Autor Wiadomość
gru9721 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: jelenia gora
Wysłany: 15-03-2011, 21:34   

wydaje mi sie ze nie chociaz na zegar nie ustawialem ale kombinowalem cofac i przyspieszac zaplon pompa na bardzo przyspieszonym jest troche lepiej z odpalaniem jak zauwazylem ale kultura pracy wtedy straszna i mniejsza moc jak to na za wczesnym rozrzad tez sprawdzalem na pompie jest ok no i dziwi mnie ze na ecu mam aktywny blad 43 a miernikowo niby jest dobry
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2011, 21:53   

To może pierwsze to ogarnij, żeby było dobrze ustawione...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gru9721 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: jelenia gora
Wysłany: 15-03-2011, 22:04   

ale bylo dobrze ustawione palil normalnie itd. a racze nie mozliwe zeby sie zaplon sam przestawil skoro rozrzad sprawdzilem i sie nie przestawil nawet o pol zabka wiem bo sam go ustawialem i dwoch mechanikow tez na sluch ustawialo pompe niestety nie potrafia mi pomoc a kazde podpiecie pod kompa 100 pln wyrzucone na marne MASAKRA
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 15-03-2011, 22:19   

ciekawa stronka :biggrin: http://www.4piple.pl/inde...d=147&Itemid=85
 
 
 
gru9721 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: jelenia gora
Wysłany: 16-03-2011, 07:10   

tak ale jakie ceny heh zastanawiam sie czy jest taka opcja zeby zmienic pompe na mechaniczna bo jest ich duzo i ceny tez sa dobre tylko nie wiem jak z mocowaniem i walkiem czy jest tak samo bo z reszta dal bym rade wydaje mi sie robil ktos juz tak??
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-03-2011, 16:50   

gru9721, coś masz nie tak z pompą. Zawór nie daje rady regulować kąta wtrysku. Dlatego odpala Ci w różnych położeniach. Obawiam się, że pompa nadaje się do regeneracji lub przynajmniej do wymiany tego zaworu. Sama rezystancja to nic, on musi jeszcze działać.
 
 
gru9721 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: jelenia gora
Wysłany: 16-03-2011, 20:32   

owczar dzis wyjalem ten zawor normalnie chodzi Dopiero po wyjeciu zobaczylem jego zasade dzialania on po prostu zamyka sie i otwiera dlatego tak tyka tylko z dosc duzo predkoscia dlatego steruje wtryskiwanym paliwem ALE u mnie z jednostajana predkoscia znaczy nie reguluje bo sprawdzilem sterowanie z ecu na pierwszym pinie 12.3 v tak jak powinno byc ale tak jak pisales drogi pin powinien dostawac inny prad na wolnych obrotach i np. przy 2.5 tys tez inny i sterowac czasem wtrysku a u mie po odpaleniu jest na nim ciagle ok.6.5v czyli caly czas tak samo Wydaje mi sie ze tu lezy przyczyna tylko co ecu mi pada??(zawor 100 procent dobry)

[ Dodano: 16-03-2011, 21:05 ]
albo nastawnik w pompie siedzi bo wydaje mi sie ze na ten zawor tez ma znaczenie cisnienie w pompie zeby prawidlowo dzialal

[ Dodano: 25-03-2011, 19:24 ]
problem rozwiazany nareszcie okazalo sie ze to pompa kupilem cala droga uzywke(anglik) zeby miec pewnosc przezbroilem ja czyli zalozylem wszystkie czujniki z mojej i chodzi jak lalunia zero bledow pali na dotyk Wiec jak ktos bedzie mial blad 43 niech nawet nie szuka zaworow itd. jak ja bo to pompa Nie uwiezycie ale teraz wydaje mi sie jakby byl o 20 koni mocniejszy nawet jak go kupowalem tak sie nie zbieral Dzieki wszystkim za pomoc w szczegulnosci Owczarowi
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 11-09-2011, 18:30   

Witam
Odgrzewam temat ponieważ u mnie wystąpił błąd 43.
Usterka pojawiła się podczas próby wyprzedzania tira na autostradzie.
Auto podczas wyprzedzania straciło nagle moc i włączyła się kontrolka silnika.
Po wrzuceniu na luz kontrolka przestała świecić i auto dalej przyśpieszało ale tylko do granicy ok 110km/h potem działo się to samo, zaświecenie kontrolki silnika spadek mocy.
W czasie jazdy po mieście problem ten nie występuję chyba że obroty wzrosną powyżej 3 tys ok. Myślałem na początki że to problem z paliwem. Wczoraj wyczyściłem filterek paliwa który znajduje się w baku. Był strasznie zasyfiony. Myślałem że dzięki temu problem zniknie. Niestety po jeździe ok 20 km problem powrócił. Auto zaczęło tracić moc powyżej 3tyś obrotów(kontrolka się nie zaświeciła). Następne 20 km przejechałem lecz powyżej 3 tyś auto słabło. W drodze powrotnej auto zachowywało się juz inaczej. przyśpieszało tylko w granicach do 2.5 tyś.
Czytając ten temat można powiedzieć że sytuacja beznadziejna bo tylko wymiana pompy ratuje sytuację. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda zawór timing control solenoid valve i na jakiej zasadzie działa. Moim zdaniem sytuacja ta(problem z mocą) zaczyna się kiedy silnik łapie temperaturkę. Gdy jest zimny w początkowej fazie jazdy wszystko wygląda ok.
Silnik na biegu jałowym pracuję normalnie. Przy wciśnięciu pedału gazu w podłoge nie wyskakuja zadne błędy a silnik bez problemu sie wkreca. Zauważyłem również iż podczas jazdy gdy moc auta spadnie zalatuje jakimiś dziwnymi spalinami.
Czy to może oznaczać że dostaje za dużo paliwa i go poprostu dusi?
Czy ten zawór jest odpowiedzialny za dawkę paliwa?
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-09-2011, 11:29   

Cytat:
Czy ten zawór jest odpowiedzialny za dawkę paliwa?


Tak, jest odpowiedzialny za korektę czasu wtrysku.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 13-09-2011, 09:37   

Problem rozwiązany . Dzięki za info.
Ps. Czy z tego zaworu można by pobrać jakieś dane odnośnie ilości wtryskiwanego paliwa? Chodzi mi o wyliczenie na tej podstawie spalania średniego.
Pzodrawiam
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-09-2011, 22:54   

yam1530, podpytaj milo, on instalował kompa pokładowego. Ja się tym interesowałem, ale nie pamiętam czy to ten czy jakiś inny. Potrzebne jest tylko odwrotne zliczanie impulsów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.