Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari. 1.8 GDI] brak mocy, dziwne zachowanie
Autor Wiadomość
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2011, 19:39   [Cari. 1.8 GDI] brak mocy, dziwne zachowanie

Witam.
Szukałem na forum ale niestety nie znalazłem nic podobnego. Jeśli więc podobny temat już się pojawił bardzo proszę o przeniesienie wątku.

Chodzi o to, że od pewnego czasu moja Carisma nie mam mocy. Wszystko było ok aż pewnego razu na wsiadam, zapalam auto i na biegu ponad 2 tys obrotów nie pójdzie mimo że deptam gaz do dechy. Szarpie, gaśnie, zrywa i nie ma mowy żeby na 3 tys weszła na żadnym biegu. Dodatkowo co jakiś czas zaświeca się pomarańczowa kontrolka z symbolem silnika. Jeśli auto jest na luzie to ok. Ale jak zacznę jechać to zaczynają się takie dziwne rzeczy dziać. Dodam że kiedyś już takie zachowanie mi się pojawiło jak przez przypadek wrzuciłem zamiast wstecznego 4 i "udusiłem" silnik. Ale po dniu wróciło do normy. Teraz jednak nic podobnego mi się nie stało a zachowanie wróciło.
Może ktoś wie czym jest to spowodowane? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-03-2011, 19:57   

jak GDI przed liftem to spinacz i mrugamy. jak po lifcie to na kompa. albo jak nie chcesz mrugać itp to możesz na kompa podjechać na diagnozę.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-03-2011, 20:00   

A z którego roku masz autko bo jak poniżej 2000 to można wymrugać błędy i się dowiesz co mu dolega.
Tak jak w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki...ighlight=engine
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 16-03-2011, 21:08   

ja miałem podobne objawy brak mocy szarpania u mnie był winowajcą zawór egr od nagaru się zaciął i cały czas otawrty był to go zaślepiłem i furka śmiga jak ta lala moc ma i do normy wróciła jazda :)
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2011, 21:43   

Rocznik 1998. W tym temacie co link powyżej pisze że GDI tylko na komputer a Panowie mówicie że jednak się da? Jak to jest?
Ewentualnie w którym mniej więcej miejscu jest ten zawór egr?
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 16-03-2011, 21:51   

cziko napisał/a:
Panowie mówicie że jednak się da?

Zaufaj kolegom, 98 rok wymrugasz.
O EGR masz tutaj: link
Ale najpierw diagnoza..............

Pozdrawiam
 
 
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2011, 22:00   

Więc jak najszybciej spróbuję błędy wymrugać. Na razie bardzo dziękuję za sugestię i pomoc.
Pozdrawiam.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-03-2011, 22:06   

Spoko a jakbyś chciał się pobawić w pełniejszą diagnostykę to komp kosztuje około 50zł, z resztą poczytaj tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2011, 19:56   

Wymrugałem kod 56. Z tego co czytałem na forum zdania są podzielone. Pompa paliwa/filtry albo "Obwód sterowania podgrzewacza HO2S" czyli tzn. chyba sonda lambda jeśli dobrze rozumiem prawda?
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 17-03-2011, 20:57   

cziko napisał/a:
Z tego co czytałem na forum zdania są podzielone....

Samodiagnostyka dla GDI w tym przypadku jest jednoznaczna.
Gdzieś ty znalazł, że to sonda?????
O "56" masz tutaj: link

Pozdrawiam
 
 
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2011, 21:52   

W tym temacie jest napisane:
program diagnostyczny przy Carismie 1,8 GDI,pokazuje błąd 56 jako P0056 i opis:
Obwód sterowania podgrzewacza HO2S
"Czujnik tlenu wystawiony jest na działanie przepływu gazów spalinowych i zwraca on sygnał wyjściowy proporcjonalny do zawartości tlenu w gazach spalinowych.Element grzewczy utrzymuje czujnik w stałej temperaturze roboczej"


Z tad przyszlo mi do glowy ze to moze byc tez wlasnie lambda. Tak czy inaczej dziekuje za sprostowanie :)
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 17-03-2011, 22:06   

Cytat:
W tym temacie jest napisane:

Zostawmy to, to jakieś nieporozumienie, dla rocznika 98 możliwe są takie błędy:



Szczegóły i procedury sprawdzające znajdziesz "Worshop Manuals" w dziale Downoland na forum.
Błędy typu Pxxxx w GDI zaczynają się od rocznika 2001. Do 2000 włącznie są dwucyfrowe.

Pozdrawiam
 
 
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2011, 22:41   

Zgadza się.
Przynajmniej wiem czego się chwycić. Teraz zostaje mi tylko trochę zabawy żeby z tym zrobić. Mam nadzieje że wyczyszczenie układu i zmiana filtrów pomoże, i że nie będzie trzeba pompy nowej kupować.

Na razie dziękuję więc wszystkim za wypowiedzi. Zwłaszcza Panu powyżej. Jeśli pojawią się jeszcze jakieś kłopoty pozwolę sobie zwrócić się z pytaniem.

Pozdrawiam

[ Dodano: 19-03-2011, 17:37 ]
Pobrałem service manual dla Carismy z działy download ale w kategorii FUEL nie znajduję rozpiski dla błędu 56. Przepatrzyłem całą instrukcję i nie znalazłem tabelki podobnej jak powyżej. Gdzie tego szukać.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 19-03-2011, 17:45   

Wszystko jest..
Zajrzyj do katalogu "Supplementen".....
Jak do tego "56" w "domowy" sposób podejść, masz w podanym wyżej linku.

Pozdrawiam
 
 
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-03-2011, 12:21   

Zgadza się. Wszystko jest. Dziękuję :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.