Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer CB0 (94') 1.6 16v problem po odpaleniu
Autor Wiadomość
Mamusa 
Mitsumaniak
Car Audio Maniac

Auto: Lancer GLXi 1.6 16v '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 44
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 08-01-2011, 20:33   Lancer CB0 (94') 1.6 16v problem po odpaleniu

Witam.

Kupiłem mojego Lancelota 3tyg temu i do tej pory nie było żadnych problemów. Wczoraj po odpalaniu rano silnik zaczął bardzo nierówno pracować i przygasać przy delikatnym ruszaniu (musiałem lekko przygazowywać żeby nie zgasł). Po 15 min. wszystko było ok. Parę godzin później nie było problemu - więc nie ma to raczej związku z temperaturą silnika. Dzisiaj problem znów się powtorzył z tym że nieco łagodniej.

Podejrzewam że ma to związek z odwilżą i co za tym idzie wilgocią. Z racji że o mechanice mam raczej skromne pojęcie prosiłbym o pomoc - podejrzewam że problem leży w kopułce lub kablach - ale nie chciałbym kupować części w ciemno...
Ostatnio zmieniony przez Mamusa 09-01-2011, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 08-01-2011, 21:02   

No to ode mnie kilka rad na początek:-) odkręć kopułkę, zobacz jak wyglądają styki, przeczyść delikatnym papierem ściernym (aby zedrzeć kredowy nalot), zwróć uwagę na palec rozdzielacza, też możesz delikatnie papierem przeczyścić.
Kable sprawdź po ciemku psikając wodą z jakiegoś atomizera (np do kwiatków), przegazuj go w tym czasie trochę manipulując sprężyną przy przepustnicy (tak jak byś pociągał za linkę gazu). Jak świecą to jest problem, jak nie to warto byłoby sprawdzić jeszcze świece, ale do tego musisz mieć odpowiedni klucz (najtańsze których nie polecam kosztują w markecie jakieś 10zł, lepiej kupić klucz nasadowy do świec, przedłużkę i jakieś pokrętło na 1/2).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-01-2011, 21:25   

Cytat:
No to ode mnie kilka rad na początek:-) odkręć kopułkę, zobacz jak wyglądają styki, przeczyść delikatnym papierem ściernym (aby zedrzeć kredowy nalot), zwróć uwagę na palec rozdzielacza, też możesz delikatnie papierem przeczyścić.
Można tez przeczyscic styk na który zakłada się palec - tez moze byc lekko przybrudzony
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2011, 18:18   

A nie sądzicie, że lepiej było by najpierw wyczyścić przepustnicę? odkręcenie 1 śrubki i przeczyszczenie przepustnicy szmatą z denaturatem zajmuje max 10 minut (5 wystarczy).

Robie to co ok 4 miesiące bo mi sie to brudzi tam. Jak 1wszy raz nie wiedziałem o co chodzi to po pewnym czasie za każdym razem jak hamowałem na światłach to mi silnik gasł. Po wyczyszczeniu przpustnicy (mechanik mi to zrobił w AutoTW) silnik był jak nowy. Równe obroty i nie gaśnie. Jak zaczyna mi silnik nierównomiernie chodzić to od razu wiem, że trzeba przeczyścić. 5 min roboty poświęcone i co najmniej 4 miesiące równiutkiej pracy.
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-03-2011, 01:28   

Ja robię tak samo jak SnowDevil i prawie zawsze działa... Podobne objawy sprawił mi kiedyś przewód podciśnieniowy, który spadł. Komputer próbuje wtedy wyrównać obroty, ale nie zawsze mu się to udaje.

I oczywiście sposób o który wspomniał Idas niezawodnie diagnozuje przewody :mrgreen:
 
 
 
Mamusa 
Mitsumaniak
Car Audio Maniac

Auto: Lancer GLXi 1.6 16v '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 44
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 20-03-2011, 10:07   

Z tym że problem tutaj pojawia(ł) się tylko przy wilgoci i nigdy mi nie zgasł oraz reagował poprawnie na gaz, więc to raczej nie przepustnica. Tak czy siak od jakiegoś czasu jest już z tym spokój, dopóki działa OK to git, jak się znowu zacznie coś dziać to wtedy będe się martwił znów ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.