 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sprzęgło carisma |
Autor |
Wiadomość |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 16:06 Sprzęgło carisma
|
|
|
W Cari 1.6 16V jest hydrauliczne sprzęgło...
I teraz do sedna, a pytanie brzmi:
Czy jest w tym modelu regulacja sprzęgła, jeżeli tak to jak to zrobić ?
(przepraszam, że nie ściagnąłem Service manual ale mam obecnie ograniczony dostęp do internetu)
Chodzi o to że po lekkim nacisnięciu sprzęgła już ono "bierze",
po zmianie biegu też pedał musi byc dosyć wysoko aby w pełni auto ciągnęło i nie było poślizgu, mniemam, że to normalne objawy zużycia tarczy.
I czy właśnie jest mozliwość regulacji tego czy zaczekać aż się całkiem zużyje i kupić nową tarczę ? W sumie sprzęgło jest sprawne tzn dobrze trzyma jak trzeba tylko chodziło mi o położenie pedału sprzęgła. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 02-11-2006, 16:10
|
|
|
pociagnij jednak manual - przyda sie
co do sprzegla poszukaj tematow o wysprzegliku i pompce, sprawdz czy jak wcisniesz kilka razy pedal czy nie zlapie nizej, no i czy masz plyn w zbiorniczku |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 16:46
|
|
|
Matejko napisał/a: | pociagnij jednak manual - przyda sie
co do sprzegla poszukaj tematow o wysprzegliku i pompce, sprawdz czy jak wcisniesz kilka razy pedal czy nie zlapie nizej, no i czy masz plyn w zbiorniczku |
dzięki za chęci, ale nadal nie znam odp na pytanie.
płyn w normie, sprzęgło zawsze łapie tak samo (tzn w tym samym miejscu)
ponawiam - czy jest możliwość regulacji ?
jeżeli jest ściagnę manual i pomajstruję, jeżeli nie to zostanie jak jest,
choc przyznam, że lubie jak wszystko chodzi tip-top w moim autku |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 02-11-2006, 18:39
|
|
|
regulacja jest przy pedale, musisz poluznic srubke kontrujaca i kombinowac wkrecajac wykrecajac wg mnie to raczej wykrecic zeby podpombpowalo wiecej plynu, ale i tak bym sie przyjzal wysprzeglikowi i pompce - czy nie zaliczaja padaki, jaki przebieg auta i od jak dawna taki objaw?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2006, 18:58
|
|
|
Matejko napisał/a: | regulacja jest przy pedale, musisz poluznic srubke kontrujaca i kombinowac wkrecajac wykrecajac wg mnie to raczej wykrecic zeby podpombpowalo wiecej plynu, ale i tak bym sie przyjzal wysprzeglikowi i pompce - czy nie zaliczaja padaki, jaki przebieg auta i od jak dawna taki objaw?? |
przebieg "oficjalnie" 150k, rzeczywisty - nie wiem
wszystko działało super do momentu aż potrzebowałem bardzo gwałtownie ruszyć, zaśmierdziało spalonym sprzęgłem, i pedał bierze troszkę wyżej, wiec podejrzewam, ze poprostu tarcza się trochę zjechała...
ehh ani w bmw ani w galancie (manualu) tak słabego sprzęgła nie widziałem, za przeproszeniem tandeta no chyba, ze ktoś nieoryginalne wsadził to zwracam honor
PS o co dokladnie chodzi z tym wysprzęglikiem - co to za element ? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 02-11-2006, 20:18
|
|
|
to element ktory wlasnie rusza sprzeglo po nacisnieciu pedala - co i jak uzywamy szukaj |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2006, 10:16
|
|
|
zerknąłem w okolice pedału
są tam 2 śruby,
jedna to ogranicznik - mogłbym go bardziej wykręcić
żeby się pedał cofał bardziej ale nie o to mi chodzi
druga to pręt z podłogi zakończony gwintem i wchodzący w pedał,
mniemam że trzeba by ten pręt obrócić tak aby w tym samym
położeniu pedału mniej wchodził w podłogę (dobrze rozumuję ?)
tylko jak go obrócić skoro wszędzie jest gładki,
jakimś zaciskiem typu klucz francuski ?
-edit-
a co do tej śruby kontrującej, może zabrać się do tego od drugiej strony ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2006, 11:35
|
|
|
leser napisał/a: | tylko jak go obrócić skoro wszędzie jest gładki,
jakimś zaciskiem typu klucz francuski ? |
przyjrzyj się dokładnie - pewnie zobaczysz lekkie spiłowania po bokach - tak, żeby klucz płaski włożyć; ale i to nie jest potrzebne, bo (przynajmniej w Galancie) obraca się nawet palcem, a jak nie dasz rady, to kombinerki wystarczą |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2006, 18:36
|
|
|
jest nakrętka kontrujaca spiłowana z 1 strony, drobna regulacja wykonana
wszystko działa cacy
dziękuję Panom |
|
|
|
 |
|
|