Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Silnik - raz muł, raz ogier
Autor Wiadomość
nataniela1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
Wysłany: 23-03-2011, 18:52   [MSS DID] Silnik - raz muł, raz ogier

Witam
Jesteśmy z mężem maniakiami Mitsubishi, obecnie mamy Carismę i drugiego MSS DIDa (przedtem miliśmy wersję straszą a teraz z 2003r). I z nim mamy problem. Był u mechanika na wymianie płynów i filtrów, może to zbieg okoliczności, ale po wymianie zapaliła się kontrolka silnika i spadła moc. W czasie użytkowania auta, kontrolka raz się zapala a raz gaśnie, silnik raz mułem raz ogierem. Zauważyliśmy taką prawidłowość, że jak samochód dłużej jedzie to ma moc a jak dopiero co odpalił lub stał na światłach to mułowacieje. Odpala dobrze ale na początku muł. Nasze spostrzeżenia:
1. Gruszka przy filtrze paliwa jest miękka, jak "napompujemy" twardnieje ale po kikunastu minutach znów miękka;
2. Samochód nie dymi, nic z niego nie wycieka, nie pali więcej niż zwykle.
3. Zawór EGR został wyczyszczony,
4. Samochód ma fabryczne webasto - nie używamy.
Mamy wrażenie jakby układ paliwowy był zapowietrzony. A może bzdury piszę??? Poradźcie bo się nam pomysły skończyły...
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-03-2011, 19:42   

nataniela1 może mechanik przypadkiem coś rozłączył w elektryce przy silniku...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 23-03-2011, 19:48   

Ja obstawiam że przy tych zabiegach mechanicznych spadł jakiś przewód np. od zaworu otwarcia turbiny lub źle jest dokręcona obudowa filtra paliwa, takie moje pomysły
_________________

 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-03-2011, 19:51   

futrzany napisał/a:
Ja obstawiam że przy tych zabiegach mechanicznych spadł jakiś przewód np. od zaworu otwarcia turbiny lub źle jest dokręcona obudowa filtra paliwa, takie moje pomysły
Coś musiał źle zrobić skoro to się dzieje po wymianach. Trzeba posprawdzać, czy wszystko jest na swoim miejscu :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
nataniela1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
Wysłany: 23-03-2011, 19:54   

Aaaaa gdzie jest zawór otwarcia turbiny?
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 23-03-2011, 20:08   

Na ścianie grodziowej takie czarne cudo z trzema rurkami , metoda chałupnicza do sprawdzenie czy turbina się otwiera czy nie, ugnij rurę górną od chłodnicy interculera ręką (ściśnij w sensie) na wolnych obrotach auta powinna dać się ścisnąć czyli ok a potem przytrzymaj auto na około 3 tyś obrotów i wtedy nie powinna dać się ścisnąć nawet dwoma rękami
_________________

 
 
nataniela1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
Wysłany: 23-03-2011, 20:28   

Zadanie wykonano - wąż twardy, choć jak ktoś się uprze może i ściśnie :) martwi mnie ta gruszka przy filtrze paliwa, co ją ściśniemy by była twarda za chwilę miękka, jakby układ paliwowy dostawał powietrze? Jakie macie te gruszki miękkie czy twarde? Ach jak się ściska tą gruszkę słychać paliwo jak się przelewa.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 23-03-2011, 20:40   

To jeszcze jedna rzecz pod EGR jest czujnik tem. cieczy chłodzącej zobacz czy mechanior nie urwał czasem jednego z kabelków do czujnika powinny byc 4 sztuki, a co do gruszki od pompki to objawy są jak najbardziej prawidłowe

[ Dodano: 23-03-2011, 20:47 ]
Gruszka jest w układzie niskiego ciśnienia i tak ma działać jak u was czyli jest ok
_________________

 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 24-03-2011, 10:17   

Jak zapala się CE to bym pod kompa podpiął - zaoszczędzi masę czasu przy szukaniu z którego czujnika spadła wtyczka albo gdzie coś nie łączy. W sumie ECU już wie co mu nie tak trzeba tylko zapytać.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
nataniela1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
Wysłany: 09-04-2011, 17:55   

Misiek był u czytacza komputerów. Niestety nie miał programu do Space tylko do Carismy, wyszedł błąd sonda lambda. Hmmm czy w silniku DID jest sonda lambda? Czy wspomniane objwy pasują do uszkodzonej sondy??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-04-2011, 18:27   

Nie ma sondy, czytacz komputerów to chyba wyrabiał zawód kowala a nie elektronika :roll:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
nataniela1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
Wysłany: 09-04-2011, 18:34   

Też mieliśmy takie podejrzenie, i znów jesteśmy w punkcie wyjścia, chyba serwis MSS trzeba odwiedzić.

[ Dodano: 21-04-2011, 21:06 ]
Problem na ten moment się skończył :biggrin: Przypadkiem. Napiszę bo może komuś się przyda. Otóż mąż wyczyścił zawór EGR, przeczyścił co mógł no i jak pisałam wyżej nic to nie dało, bo nadal CE świecił i silnik mulił. Już byliśmy umówini na wizytę w serwisie, ale w niedzielę mąż nudził się na parkingu i bawił się przekręcając kluczyk, pare razy. Wyobraźcie sobie, że zresetował tak komputer. CE zgasło, od niedzieli nie zapaliło się a samochód jeździ jak wcześniej. Znów ma siłę :) :blob8:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.