Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy silnik DID MIVEC!!!!
Autor Wiadomość
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 11-03-2011, 16:10   Nowy silnik DID MIVEC!!!!

http://moto.onet.pl/16394...kul.html?node=2
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-03-2011, 16:09   

Marketingowy kit - pożyjemy trochę i zobaczymy czy rzeczywiście silnik jest tak rewelacyjny... Czasy legendarnej japońskiej jakości (nie mówiąc o kreatywności) już dawno odeszły do lamusa.

Może niektórzy pamiętają jakie były zachwyty nad pierwszym silnikiem GDI Mitsubishi - a potem okazało się że była to porażka. Był to chyba pierwszy wielkoseryjny silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim w samochodach. Wtedy okrzyknięto to epokowym wynalazkiem (zapominając przy okazji że silniki benzynowe z wtryskiem były stosowane nieco wcześniej np. w myśliwcach Me-109 w czasie 2 wojny światowej).
bonito
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 24-03-2011, 19:21   

Dzisiaj przysłuchałem się pracy nowej jednostki w O2 2,2 DID Mivec. Dotarł akurat egz. testowy do Grafix-u. Całkiem fajnie to zagdało na zimno, dość miekko to brzmiało, a nie jak ten T-34 od niemca. :lol: . Wg. mechanika, pedał sprzęgła chodzi całkiem lekko, podobno lżej niż w ASX 1,8 DID Mivec, ciekawe jak będzie z tarczami sprzęgła. Lakier grubość 96 mikronów :P , z dodatkowych atrakcji przycisk otwierania klapy bagażnika ukrytu w gumce i wystarczy delikatnie dotknąć. Za kilka dni może, będzie do dyspozycji na jazdach testowych.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 24-03-2011, 19:27   

Trik napisał/a:
z dodatkowych atrakcji przycisk otwierania klapy bagażnika ukrytu w gumce i wystarczy delikatnie dotknąć.
To akurat jest już od dawien dawna w OII z KOS :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-03-2011, 19:58   

Trik napisał/a:
Lakier grubość 96 mikronów
Przecież w starych O2 też było ok. 100, przynajmniej na ori malowanych elementach ;) T34 od NIemca przynajmniej pali zimą :) a poważnie to 1,8 w ASX też ma ładną kulturę pracy. Jednak od wymiany koła dwumasowego i sprzęgła mam dość ograniczone zaufanie do trwałości wytworów japońskiej myśli technicznej - zwłaszcza w sytuacji niedostatku zamienników
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 24-03-2011, 20:39   

rezon napisał/a:
Przecież w starych O2 też było ok. 100,
Hmy! w moim Lancerniku z 2007 jest 120-125. A jak stary jest ten O2? Bo wyjdzie mniej wiecej od którego roku i którego modelu MMC zaczęło oszczędzać na lakierze :lol:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-03-2011, 08:44   

Trik napisał/a:
A jak stary jest ten O2? Bo wyjdzie mniej wiecej od którego roku i którego modelu MMC zaczęło oszczędzać na lakierze
Outek jest z 2007 i na większości elementów jest ok. 100-110 mikronów - nie pamiętam już dokładnie ile. Jedynie na opisywanych w innym wątku drzwiach miałem ok. 180-190
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 25-03-2011, 09:30   

Bonito - mam podstawowe pytanie , miałeś GDI , jeździłeś więcej niż jeden raz tym samochodem.
Ja miałem 7 lat i byłem mega zadowolony, bardziej niż z DID, żadnych problemów , spalanie rewelacyjne , praca silnika tak samo.
Na twoim miejscu nie powielał bym opinii na temat czegoś czego sam nie testowałem.

Co do Outka z nowym silnikiem , czas pokaże, pewnie będzie lepszy niż ten z TDI, na pewno cichszy :lol: , co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa :lol: .
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-03-2011, 09:52   

Student napisał/a:
co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa .
pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków ;) , inne są cichsze.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
skaut 
Mitsumaniak
per aspera ad astra

Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 292
Skąd: EL
Wysłany: 25-03-2011, 10:21   

rezon napisał/a:
Jednak od wymiany koła dwumasowego i sprzęgła mam dość ograniczone zaufanie do trwałości wytworów japońskiej myśli technicznej

rezon, wydaje mi się, że trwałość legła w gruzach od momentu pojawienia się kół dwumasowych. Nie ma na świecie producenta, który by się z tym problemem nie borykał.
imho
_________________
Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ :-(
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-03-2011, 10:26   

rezon napisał/a:

pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków , inne są cichsze.
Zamontuj spieka i będziesz mógł strzelać ze sprzęgła na kazdych światłach.... :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-03-2011, 11:55   

mitsu00 napisał/a:
Zamontuj spieka i będziesz mógł strzelać ze sprzęgła na kazdych światłach....
a koło dwumasowe będę wymieniał co 40kkm, już wolę wymieniać komplet ;) . Ty to dobry kolega jesteś - z torbami chcesz mnie puścić ;)
skaut napisał/a:
wydaje mi się, że trwałość legła w gruzach od momentu pojawienia się kół dwumasowych. Nie ma na świecie producenta, który by się z tym problemem nie borykał.
tak, tylko u niektórych starczają na nieco dłużej - tak dwa razy, i kosztują nieco taniej - tak cztery razy
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Beduin 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.2D MiVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2011, 21:42   

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem nowego 2.268 DiD MiVEC połączonego z 6 stopniową skrzynia manualną. Pierwsze wrażenie to bardzo krótki zakres obrotów na pojedynczym biegu przez co prawej ręki nie można oderwać od dźwigni zmiany biegów. Co od odgłosu to rzeczywiście jest o niebo lepiej niż z VW. Nie słychać klekotu - dźwięk jest zdecydowanie bardziej basowy i prawie przypomina pomruk.
Pozdrawiam,
_________________
Szerokiej drogi.
 
 
pg 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 2
Skąd: gdańsk
Wysłany: 16-04-2011, 22:14   

rezon napisał/a:
Student napisał/a:
co do jakości - Niemiecka także odeszła do lamusa .
pisałem o trwałości nie o jakości, to różne pojęcia. Trwałość sprzęgła i dwumasy Outka bardzo mnie rozczarowała, podobnie zresztą jak klocków i tarcz o czym była wielokrotnie mowa. Pojęcia lepszy/gorszy też są bardzo szerokie - zawsze zależy pod jakim względem. Czy 2,2HDI jest lepszy od 2,0TDI - zależy co bierzemy pod uwagę kulturę pracy czy odporność na mróz. Odnośnie hałasu - z TDI na pompowtryskach może tylko jeden silnik rywalizować - TDI bez pompowtrysków ;) , inne są cichsze.


Kolego, może podyskutujemy nt. twej tezy "jakość i trwałość to różne pojęcia"! Straszny bełkot - nie polemizuj proszę, bo się ośmieszysz! Wobec tego wg ciebie coś w aucie może być nietrwałe i reprezentować wysoką jakość? Jakie masz wykształcenie, źródła naukowe, by stawiać takie odważne stwierdzenia? Nadmienię, że jestem profesorem w jednej z naszych politechnik i profesjonalnie się tymi sprawami zajmuję.
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-04-2011, 07:59   

Jak już profesorowie zabierają się za Outki to musi to być naprawdę wyjątkowe auto.

Pozdrawiam kadrę naukową Polytechnica Gedanensis :)
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.