 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Stozek |
Autor |
Wiadomość |
MorenoKuba
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: Krk
|
Wysłany: 27-03-2011, 23:37 [1G 90-94] Stozek
|
|
|
Witam wszystkich, jestem swiezakiem na forum
jak i swiezakiem z moim miskiem, ktorego na dniach wam przedstawie...
Aaaa wiec do rzeczy... Wczoraj zerknalem do puszki,
gdzie znajduje sie filtr powietrza... Mam kilka pytan...
Chce zalozyc jakis pozadny stozek... Zeby byl dobry efekt,
mam wyrzucic puszke... ? Co do samego flitra, chce
zainwestowac w jakas dobra firme... Nie wiem, co mam
zrobic z przeplywka... Myslalem, ze jest ona bezposrednio
w stozku... Musze kupic identyczny stozek, jak stary filtr,
zeby nie bawic sie w przerabianie, omijanie czy wyrzucanie
przeplywki... ? Czy mozna to jakos obejsc, bez konsekwencji... ?
Z gory dziekuje za pomoc... |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-03-2011, 06:26
|
|
|
Wywalenie puszki niesie ze sobą konsekwencje w postaci zasysania ciepłego powietrza z komory silnika (spadek mocy), syfieniem się samego filtra od strony chłodnicy, a często problemem z wolnymi obrotami lub gaśnięciem na nagrzanym silniku (włączony wentylator chłodnicy dmucha gorącym powietrzem prosto w filtr powodując błędne odczyty z przepływki oraz gwałtowny wzrost temp. zasysanego powietrza).
Stożek możesz zamontować po modyfikacji dolotu polegającej na montażu przepływomierza z 2G lub użycia MAP->MAF translatora (wolny dolot). Potem trzeba zbudować oddzieloną grodzią od silnika komorę dla filtra i zadbać o doprowadzenie tam powietrza z zewnątrz. Przy tego typu próbach poprawy fabryki eliminuje się również FIAV żeby nie podgrzewał przepustnicy i kolektora, wywala się odmy i EGR oraz montuje izolującą termicznie uszczelkę pod kolektor ssący, w połączeniu z wolnym dolotem daje do efekty.
Idąc po mniejszej linii oporu/inwestycji kup mokry filtr K&N wraz z zestawem czyszczącym i olejem, wywal EGR i będziesz miał ok Filtr tego typu daje wzrost ciśnienia w kolektorze przy wysokich obrotach (sprawdzone MAP sensorem), mówiąc po ludzku, silnik dostanie odrobinę więcej powietrza. Trzeba jednak pamiętać o konserwacji filtra co najlepiej 5tys. km, zwykły filtr się zapcha, a ten wyschnie i przestanie filtrować krzemionkę, co spowoduje szybką degradację cylindrów/pierścieni. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-03-2011, 09:00
|
|
|
Trudno będzie wymyślić coś lepszego od ori puszki dlatego obstawiałbym za wsadzeniem wkładki K&N. Też myślałem nad dolotem i ten ori jest całkiem nieźle zaprojektowany, chroni przed ciepłem z silnika a jednocześnie ma doprowadzone zimne powietrze z zewnątrz. Wszelkie modyfikacje domowymi sposobami mogą tylko zaszkodzić. Już samo zdjęcie tłumika szumów spowodowało u mnie pływanie wolnych obrotów a w zimę po załączeniu wentylatora i wdmuchnięciu ciepłego powietrza silnik sobie najnormalniej w świecie zgasł
Nie chcę myśleć co by było po całkowitym usunięciu puszki, wiem tylko, że napewno nic się nie poprawi, no może poza dźwiękiem, bo ten na stożku potrafi być naprawdę miły
P.S. Ja mam właśnie wkładkę i myślałem nad usunięciem części puszki od strony nadkola dla poprawy dźwięku ale właśnie z tamtej strony ma nadmuch zimnego powietrza z ori dolotu i trochę bez sensu to psuć... |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-03-2011, 09:25
|
|
|
zenek_bb poruszyłeś temat wywalenia odmy i EGR. Na jakiej zasadzie to działa i jaki daje bezpośredni efekt? No i podstawowe pytanie, jak to zrobić? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 28-03-2011, 09:37
|
|
|
viader napisał/a: | obstawiałbym za wsadzeniem wkładki K&N. |
do seryjnego dolotu zdecydowanie najlepsza opcja
zenek_bb napisał/a: | silnik dostanie odrobinę więcej powietrza. |
poza tym seryjnie nie ma w zasadzie jak "podrzucić" więcej tlenu z zewnątrz. Przy większych modyfikacjach dolotu tj. wywalenie przepływki, zmiana długości i ewentualnie średnicy rury dolotu można sobie dolot poukładac od nowa, natomiast w serii nie ma zbyt dużego pola manewru. W każdym radzie - co już zostało wyżej napisane - nie gotuj filtra bo będzie |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-03-2011, 11:13
|
|
|
Tiamat napisał/a: | nie ma w zasadzie jak "podrzucić" więcej tlenu z zewnątrz |
jest jeżeli przy 6k RPM na ori filtrze Mitsubishi ciśnienie w kolektorze było 92kPa wartość przepływki 1200Hz, na filtrze Filtrona było 90kPa i 1150Hz a na filtrze K&N 95kPa i 1300Hz to jasno pokazuje że silnik dostał więcej powietrza bo podciśnienie kolektora było mniejsze (inaczej ujmując ciśnienie większe), a wartość przepływki jest praktycznie wprost proporcjonalna do ilości zassanego powietrza, dla doczepliwych - ilość tlenu jeszcze zależy od temp. i ciśnienia przy przepływomierzu, na tym baro też było widać minimalną poprawę na K&Nie ale nie aż tak bardzo jak w samym kolektorze. Tak czy inaczej, efekt jest, ale ciężko go "pomacać" gdyż wzrost mocy będzie w górnym zakresie obrotów i będzie on raczej ciężko odczuwalny, ale widoczny na hamowni na pewno jakiś koń albo góra 2 będą Lepszy efekt komplexowej przeróbki jak mówiłem, komora, doprowadzenie, odizolowanie, wywalenie odm i EGR, FIAVa, stożek i mod przepływki można sobie darować chyba że się idzie w grubsze plany typu doprężenie, reg kółka czy coś.
Wiem trochę o tym bo robiłem wiele prób, jeżdżę z laptopem i mam map sensor, wiem jak polepszyć mu dolot, mam projekty których na razie nie zdradzę. W każdym razie, K&N jest bdb filtrem, i nie wychodzi wcale drożej, gdyż zestaw czyszczący z olejkiem wystarczy na kilka czyszczeń, i po jakimś czasie się zwraca "inwestycja" względem wymiennych papierowych filtrów. Trzeba tylko pamiętać żeby nigdy nie był suchy, serwisować go okresowo/przebiegowo.
Kazber napisał/a: | temat wywalenia odmy i EGR |
o ile wywalenie EGR nie jest wielką filozofią i jest opisane na forum (sprowadza się do małej modyfikacji podciśnień oraz aluminiowej uszczelce pod nim ale bez dziurek), o tyle wywalenie odm jest już trochę jak by to powiedzieć, niebezpieczne, odma kolektorowa z zaworkiem zwrotnym utrzymuje minimalne podciśnienie w skrzyni korbowej i całym silniku co służy jego szczelności, po jej usunięciu każdy niesprawny w 100% simering zacznie się mocno pocić lub nawet może ciec/puszczać. Uszczelniaczom zaworowym również to nie pomaga. Plusy z wywalenia EGR i odmy to:
- minimalnie mniejsza temp kolektora ssącego (tylko EGR)
- czystsze kanały, przepustnica
- czystsze komory krokowego i FIAV (tylko odmy)
- minimalnie szybsza reakcja na pedał gazu (po pracy na wolnych obrotach lub hamowaniu silnikiem) (tylko EGR)
- równiejsze wolne obroty
- łatwiejsza kalibracja wtryskowej instalacji gazowej (gazownicy źle się do niej zabierają bardzo często)
- minimalnie mniejszy apetyt na olej (odma, tylko w całkowicie sprawnych silnikach)
Ale są i minusy:
- minimalnie większy apetyt na paliwo przy małych obciążeniach (EGR)
- mniejsza szczelność zaworów ssących, gorsze smarowanie ich trzonków (odma)
- podatność na rozszczelnienia (odma)
Odmę wywalić profesjonalnie to odpiąć ori wężyki, zaślepić oba króćce (w kolektorze i w dolocie), zamontować Oil Catch Tank, doprowadzić do niego wężyki z obu króćców pokrywy zaworów, oraz wyprowadzić trzeci z niego pod samochód. Mniej profesjonalnie? Dwa wężyki z pokrywy pod auto... Ale może być syf, wprost proporcjonalny do tego jak bardzo puszczają pierścienie kompresyjne ;p Można również zamontować Oil Catch Tank na odmie między kolektorem, a pokrywką zaworów, uzyskamy wtedy efekty bez całkowitego jej wywalania.
viader napisał/a: | [...]zdjęcie tłumika szumów spowodowało [...] w zimę po załączeniu wentylatora [...] silnik sobie najnormalniej w świecie zgasł |
o tym mówiłem, a niby głupia plastikowa ślepa kiszka ;p jak robie auto i jej nie ma, zatykam ;p wiele ecli tego nie ma, a potem głupie tematy typu "gaśnie mi czasem"... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 28-03-2011, 15:12
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | to jasno pokazuje że silnik dostał więcej powietrza |
nie zrozumieliśmy się nie kwestionuje większej wydajności k&n'a. Może źle to ująłem. Chodziło mi o to, że do tego k&n'a nie bardzo jest jak dorzucić więcej tlenu. Ciasno, gęsto i wszędzie tłumiki szumów. Bez cięcia, rozwiercania, przekładania i wyrzucania dalekosiężnego ze zderzaka lipa |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-03-2011, 01:09
|
|
|
nie taka lipa, wystarczy zrobić ujęcie powietrza z puszki rezonansowej znajdującej się za nadkolem i wykożystać ori puszkę i ori otwór w karoserii, co do dalekosiężnego nie polecam, dwie zasady:
- możliwie chłodne powietrze
- możliwie czyste powietrze
Nad asfaltem w lecie powietrze ma bardzo dużą temp, i nic nie poprawi jego zassanie tylko pogorszy, z samego nadkola zaś syf który szybko zabije filtr. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
MorenoKuba
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: Krk
|
Wysłany: 29-03-2011, 16:53
|
|
|
Czyli wnioskuje, po waszych wypowiedziach, ze najprosciej bedzie mi kupic wkladke i nie bawic sie w zadne modyfikacje... Bede obstawal za K&N'em... Powiedzcie mi jeszcze, czy bede mogl kupic wkladke, ktora bedzie idelanym zamiennikiem filtra, czy bede musil sie z nia pobawic... ? |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
MorenoKuba
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: Krk
|
Wysłany: 30-03-2011, 01:00
|
|
|
Wielkie dzieki byku... ) Zamawiamy... |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-03-2011, 21:10
|
|
|
http://www.mtuning.pl/pro...category_id=118
[ Dodano: 31-03-2011, 21:17 ]
i jeszcze to
http://mtuning.pl/o-firmi...bic-dobry-dolot |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
MorenoKuba
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: Krk
|
Wysłany: 01-04-2011, 00:25
|
|
|
Stozek zamowiony...
Powiedz mi Zenku, jesli wloze wkladke w puszke, bede mial jakis efekt,
czy musze ja wywalic i odgrodzic stozek od cieplego powietrza, ktore
dadza wentylatory, a tazke zrobic nowy dolot zimnego powietrza... ? |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-04-2011, 09:49
|
|
|
Nieważne co zrobisz i tak jakiegoś zauważalnego efektu nie poczujesz, aby poczuć zmiany trzeba pozbyć się przepływomierza bo on stanowi najwęższe gardło całego dolotu. Moja rada jest taka, abyś wsadził wkładkę i nic więcej nie kombinował, ewentualnie zastanowiłbym się nad usunięciem tych wszystkich tłumików szumu i komór rezonansowych ale to tylko ze względu na dźwięk. Z drugiej strony może to zaburzyć sposób wypełniania komór spalania, co może ale nie musi pogorszyć osiągi.
P.S. Ta wkładka wymaga, przynajmiej częściowo oryginalnej puszki, inaczej nie dasz rady jej poprawdzie i szczelnie zamontować... |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-04-2011, 20:23
|
|
|
pamiętajcie, że przepływomierz powinien być chroniony przed wibracjami, oryginalnie jest przykręcony poprzez gumowe tuleje a dolot jest gumowy, przeróbka puszki i przykręcenie jej do blachy w sposób bezpośredni przeniesie wibracje z karoserii, nie mówiąc co się dzieje kiedy zaoszczędzimy na elastycznych (porządne są drogie) łącznikach montując "chromowany tłuninkowy" dolot, który tylko podgrzewa w sumie powietrze bez żadnych izolacji |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
|
|