Zamknięty przez: Owczar 02-04-2011, 22:40 |
Galant 2.5 v6 M/T vs A/T - dynamika jazdy |
Autor |
Wiadomość |
pablozpuebla
Forumowicz
Auto: Avance V6 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: lublin
|
Wysłany: 20-03-2009, 11:15 Galant 2.5 v6 M/T vs A/T - dynamika jazdy
|
|
|
Nie wiem czy mieliscie tak w życiu, że większą radość z jazdy sprawiał wam 150km manual niz 200km automat, jakie sa wasze oceny wzgledem galanta 2.5, moze ktos mial przyjemnosc jezdzic obiema wersjami, zapraszam do wypowiedzi(mozecie tez zaznaczyc, czy kupili byscie M/T, A/T jeszcze raz, czy teraz zrobili byscie inaczej - mozna uwzglednic awaryjnosc) dzieki pzdr |
_________________ pzdr |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-03-2009, 12:31
|
|
|
Według mnie wrażenia zależą od tego co kto lubi. Osobiście, choć akurate galem z AT nie jeździłem, to gdyby diesle miały takową opcję to bym szukał z taką szkrzynią. Pomijając awaryjność, o której możesz przeczytać na forum. Prawda jest taka, że w obu możesz z podobnym prawdopodobieństwem zaliczyć awarię bo nie znasz z reguły przeszłości auta, chyba że kupujesz nowe.
Mi się spodobał automat bo daje naprawdę dużo przyjemności z jazdy, a przeciwnikami automatów są głównie Ci którzy nigdy nie jeździli, też kiedyś należałem do tej grupy.
Męczy mnie tasowanie biegami po mieście, w trasie może nie ma aż takiej różnicy.
Szukaj czegoś z tiptronic,w wersji V6, a na pewno nie pożałujesz. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 20-03-2009, 12:34
|
|
|
zgadzam się w pełni z Owczarem
też wcześniej tylko manuale uznawałem, a teraz nikomu bym nie oddał tiptronica |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Lipa
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 301 Skąd: Jantar
|
Wysłany: 20-03-2009, 12:50
|
|
|
Ja też zawsze byłem za manualami. Mercedesa 124 miałem z automatem, i tak już zostało, teraz mam zwykły automat i jestem dalej bardzo zadowolony. Jak robisz mało km to myślę, że automat nie jest potrzebny(chociażby na dodatkowy wzrost zużycia paliwa), jednak na długie trasy tylko automat wg mnie.
Osobiście nigdy bym nie zamienił na skrzynię manualną |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2009, 15:41
|
|
|
jak A/T to tylko tiptronic
PS byly montowane tiptronic skrzynie w ea2a ? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-03-2009, 15:57
|
|
|
miziek, były
pablozpuebla, zależy co sprawia Ci radość w jeździe..... Mi wielką radość sprawia spokój jaki panuje w automacie - brak szarpań, wygoda użytkowania..... Jeździłem ponad 2 lata zamiennie (mój automat, żony manual) 150 km w manualu i 150 km w automacie......aż zamieniłem manual na automat żonie (163 km)..... Teraz poruszam się 100 km w manualu i 163 w automacie - każdy ma swój urok..... ale i tak 280 km w automacie (stereo do tego) daje jeszcze inny rodzaj "radochy" z jazdy..... miałem dziś przyjemność na 5 s wcisnąć gaz do deski w Legnum |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2009, 17:31
|
|
|
tiptronic to 5 biegowy czy 4 biegowy ? chyba zwykly automat jest 4 biegowy ? |
|
|
|
 |
pablozpuebla
Forumowicz
Auto: Avance V6 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: lublin
|
Wysłany: 20-03-2009, 18:54
|
|
|
Bartekfajnie jest plynac automatem, ale do mnie bardziej przemiawia redukcja i ogien:), kick down to nie to samo jak dla mnie i raczej nie zastanawial bym sie nad wyborem skrzyni tylko po ogolnych opiniach zebranych na forum boje sie o awaryjnosc manuala, moze opinie innych dadza mi do myślenia...pzdr [/b] |
_________________ pzdr |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-03-2009, 19:07
|
|
|
Tą awaryjnością jakoś bym się tak bardzo nie przejmował. Jak przeczytałeś w ankieice i na forum, większość usterek tom sprzęgło, na które zawsze w końcu przychodzi czas, łożyska i czasem synchronizatory. To nie są astronomiczne koszty. W AT masz kosztowniejsze wymiany oleju np i potrafi popsuć się konwerter. |
|
|
|
 |
costa brawa
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 563 Skąd: mielec
|
Wysłany: 20-03-2009, 21:27
|
|
|
Ja mam manuala - nie jest zly zestopniowanie nawet dobre zbiera sie ladnie i to co ktos napisal ze "redukcja i ogien" tez ma cos w sobie ...
jak szukalem auta to chcialem wlasnie tiptronica kupic ale ciezko z tym
PS
jezdzilem takze A6 2.0 tiptronikiem - porazka za slaby silnik i 6 biegow nawet nie pomaga
a ojciec ma Dodga Ram-a 5.7 (350km ) jest to cos ze automat jest fajny - ale czasami jakby manual byl to tez by zle nie bylo
Osobiscie to wolalbym automata - ale dobry manual tez nie jest zly
I przedewszystki - Mocny silnik do automata !! bez tego - nie polecam bo brak wlasnie tego czego sie oczekuje czyli przyjemnosci z jazdy i plynnosci jazdy
Oczywiscie przy automacie trzeba liczyc ze jak sie cos posypie to nie bedzie tanio .. niestety |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2009, 21:45
|
|
|
Owczar napisał/a: | Szukaj czegoś z tiptronic,w wersji V6, a na pewno nie pożałujesz. |
mar111cin napisał/a: | też wcześniej tylko manuale uznawałem, a teraz nikomu bym nie oddał tiptronica | dokladnie
Lipa napisał/a: | Jak robisz mało km to myślę, że automat nie jest potrzebny | i tu zle myslisz w miescie automat to dopiero wygoda jazda w korkach na sprzegle potrafi dac w kosc
miziek napisał/a: | tiptronic to 5 biegowy czy 4 biegowy ? chyba zwykly automat jest 4 biegowy ? | INVECS II - 4 biegowy ma go spor Gali . INVECS III - 5 biegowy maja go bodaj Gale z ostatnich rocznikow ...i Legnumy ale to inna bajka
pablozpuebla napisał/a: | do mnie bardziej przemiawia redukcja i ogien:), kick down to nie to samo jak dla mnie | tiptronik daje ta sama frajde bez wciskania sprzegla daje na fulla z silnika bez straty sekundy na sprzeglo i przeladowanie biegu. wiec jesli automat to tylko z tiptronikiem . costa brawa napisał/a: | Oczywiscie przy automacie trzeba liczyc ze jak sie cos posypie to nie bedzie tanio .. niestety | ja narazie przekulalem 33 tysiace km bezawaryjnie |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-03-2009, 15:58
|
|
|
ja odkąd pamiętam to jeździłem na zwykłych skrzyniach manualnych ( Vito , LT , Colt , Navara ... ) ale jak przesiadłem sie do mojego obecnego Galanta w Automacie ..... nic tego nie zastąpi ... spokój w jeździe ... cisza ..... nie wachlujesz wajchą na prawo i lewo w mieście..... chociaż ostatnio zauważyłem że lewa noga mnie trochę pobolewa chyba od nic nie robienia ( bo w manualu to jeszcze się sprzęgło wciskało ,a w automacie ....... nic ) |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 31-03-2011, 22:01
|
|
|
pozwolę sobie odgrzebać... czy ktoś może dysponuje danymi katalogowymi dotyczącymi tiptronica? mam wrażenie, że wszędzie podawane są dane do zwykłego automatu... nie chce mi się wierzyć, że 2,5 w tiptronicu ma 9,6 do setki (sedan) 9,9 (kombi) gorzej od 2,0 w manualu ... poniżej link do przykładowych danych technicznych...
http://www.mitsuwiki.org/...otorenvarianten |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2011, 23:00
|
|
|
To są dane dla starego (nie INVECS II) automatu.
cuuube napisał/a: | miziek napisał/a: | tiptronic to 5 biegowy czy 4 biegowy ? chyba zwykly automat jest 4 biegowy ? | INVECS II - 4 biegowy ma go spor Gali . INVECS III - 5 biegowy maja go bodaj Gale z ostatnich rocznikow ...i Legnumy ale to inna bajka |
Galanty na rynek europejski po pierwszym lifcie mają tiptronic INVECS II 4 biegowy. Na rynek JP przedlifty miały INVECS II 4 biegowy, polift INVECS II 5 biegowy. Galant/Legnum VR4 miały INVECS II (nie III!!!) 5 biegowy, przy czym przedliftowa VR4 miała tą samą skrzynię co poliftowy "cywilny" Galant na rynek JP (polift VR4 miała szybszą oraz mocniejszą skrzynkę, lecz ciągle to był INVECS II). |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 31-03-2011, 23:06
|
|
|
to własnie wiem i dlatego pytam czy ktoś ma dane dotyczące INVECS II |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
|