Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie daje oznak życia Lancer 1.6 16V
Autor Wiadomość
Pawewe 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-03-2011, 20:43   Nie daje oznak życia Lancer 1.6 16V

Witam wczoraj zatrułem podtlenkiem LPG mojego Lancer (instalacja II generacji) pocieszyłem się dokładnie 30km gdy usłyszałem strzał i samochód zgasł. Próbowałem go odpalić a on żadnych oznak życia. Gościu od LPG przyjechał do mnie i sprawdził że wszystko w porządku z instalacja i odkrył ze nie ma iskry. Po zdjęciu kopułki i odłączeniu przewodów wysokiego napięcia okazało się ze dwa są bardzo zaśniedziałe wyczyściłem to bardzo dokładnie i dodatkowo wymieniłem palec aparatu zapłonowego i dalej nie ma iskry. I tu moje pytanie co możne być przyczyną?? Czy może kucnął cały aparat zapłonowy a może tylko moduł?? Proszę pomocy samochód stoi a jest mi pilnie potrzebny Pozdrawiam Paweł
 
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 31-03-2011, 21:36   

Komputer cały? ECU to bolączka mitsu z tamtych lat...
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
Pawewe 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-03-2011, 21:42   

hmmm... a może malutka podpowiedz jak sprawdzić czy komputer jest sprawny??
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 31-03-2011, 21:53   

A sprawdziłeś pasek rozrządu? Ja też sprawdzałem czy jest iskra, nie było... paska też;-) Ale tego Tobie nie życzę!
Pawewe napisał/a:
jak sprawdzić czy komputer jest sprawny??

Zapala się check engine jak przekręcasz kluczyk na zapłon? po podłączeniu diody do złącza diagnostycznego (opis gdzieś tu znajdziesz) powinna mrugać w jednostajnych odstępach czasu-jak świeci cały czas lub w ogóle to zgon. Ewentualnie jakieś błędy wyświetli (jak jest sprawny i wykryje jakieś).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 31-03-2011, 22:00   

idas, Mój po wysadzeniu układów scalone na początku nie odpalał, a na diodzie się non stop palił.. Po kilku próbach odpalił i jeździł "normalnie" z tym że przekaźniki buczały, ale czek się nie zapalał...

A 1.6 16v 4G92 nie posiada elektronicznego zapłonu jak 4G67??
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
Pawewe 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-03-2011, 22:03   

Dzisiaj już nie mam siły walczyć z nim. Jutro rano zajrzę pod pokrywę rozrządu i zobaczę czy pasek jest na swoim miejscu i podłącze ta cała diodę a Check Engine włącza się normalnie po przekręceniu zapłonu i gaśnie po paru sekundach
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 31-03-2011, 22:04   

R-Man napisał/a:
A 1.6 16v 4G92 nie posiada elektronicznego zapłonu jak 4G67??

To jest chyba jakaś hybryda;) rozdzielacz i palec jest, ale przyspieszeniem zapłonu steruje komputer.
R-Man napisał/a:
Po kilku próbach odpalił i jeździł "normalnie" z tym że przekaźniki buczały, ale czek się nie zapalał...

Cuda jakieś! :mrgreen: check sie nie zapali przy uszkodzonym kompie (tak samo jak nie poda żadnych błędów). Dalej z tym jeździsz?

[ Dodano: 31-03-2011, 22:06 ]
Pawewe napisał/a:
Check Engine włącza się normalnie po przekręceniu zapłonu i gaśnie po paru sekundach

To trzymam kciuki aby to była cewka lub moduł... Powodzenia!
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Pawewe 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-03-2011, 22:08   

ja tez mam taka cichutką nadzieje ze to cewka lub moduł naprawa zamknie sie w kwocie 250zl a jak padł ECU to nawet nie chce patrzeć ile kosztuje używany :)
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 31-03-2011, 22:09   

ECU raczej nie padł, miałem nadzieję że cewka lub moduł a nie pasek, bo wtedy tysiąc Ci może nie starczyć;-) A komputer kupisz nawet za 150zł;-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 31-03-2011, 23:51   

Pawewe, może mam ecu do C66... musiał bym podjechać obczaić co tam jest w tym moim C66
idas napisał/a:
R-Man napisał/a:
Po kilku próbach odpalił i jeździł "normalnie" z tym że przekaźniki buczały, ale czek się nie zapalał...

Cuda jakieś! :mrgreen: check sie nie zapali przy uszkodzonym kompie (tak samo jak nie poda żadnych błędów). Dalej z tym jeździsz?

Wiem :D nawet nie wiesz jakie było moje zdziwienie jak chciałem auto na rozruszniku przestawić a ono zagadało :shock:
Przejechałem na takim czymś około 50km, potem przyszedł wreszcie dobry komp od GTi i śmigałem już na dobrym
Póki co lancer w garażu w częściach pierwszych :(
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.