Nie daje oznak życia Lancer 1.6 16V |
Autor |
Wiadomość |
Pawewe
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-03-2011, 20:43 Nie daje oznak życia Lancer 1.6 16V
|
|
|
Witam wczoraj zatrułem podtlenkiem LPG mojego Lancer (instalacja II generacji) pocieszyłem się dokładnie 30km gdy usłyszałem strzał i samochód zgasł. Próbowałem go odpalić a on żadnych oznak życia. Gościu od LPG przyjechał do mnie i sprawdził że wszystko w porządku z instalacja i odkrył ze nie ma iskry. Po zdjęciu kopułki i odłączeniu przewodów wysokiego napięcia okazało się ze dwa są bardzo zaśniedziałe wyczyściłem to bardzo dokładnie i dodatkowo wymieniłem palec aparatu zapłonowego i dalej nie ma iskry. I tu moje pytanie co możne być przyczyną?? Czy może kucnął cały aparat zapłonowy a może tylko moduł?? Proszę pomocy samochód stoi a jest mi pilnie potrzebny Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 31-03-2011, 21:36
|
|
|
Komputer cały? ECU to bolączka mitsu z tamtych lat... |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Pawewe
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-03-2011, 21:42
|
|
|
hmmm... a może malutka podpowiedz jak sprawdzić czy komputer jest sprawny?? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 31-03-2011, 21:53
|
|
|
A sprawdziłeś pasek rozrządu? Ja też sprawdzałem czy jest iskra, nie było... paska też;-) Ale tego Tobie nie życzę!
Pawewe napisał/a: | jak sprawdzić czy komputer jest sprawny?? |
Zapala się check engine jak przekręcasz kluczyk na zapłon? po podłączeniu diody do złącza diagnostycznego (opis gdzieś tu znajdziesz) powinna mrugać w jednostajnych odstępach czasu-jak świeci cały czas lub w ogóle to zgon. Ewentualnie jakieś błędy wyświetli (jak jest sprawny i wykryje jakieś). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 31-03-2011, 22:00
|
|
|
idas, Mój po wysadzeniu układów scalone na początku nie odpalał, a na diodzie się non stop palił.. Po kilku próbach odpalił i jeździł "normalnie" z tym że przekaźniki buczały, ale czek się nie zapalał...
A 1.6 16v 4G92 nie posiada elektronicznego zapłonu jak 4G67?? |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Pawewe
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-03-2011, 22:03
|
|
|
Dzisiaj już nie mam siły walczyć z nim. Jutro rano zajrzę pod pokrywę rozrządu i zobaczę czy pasek jest na swoim miejscu i podłącze ta cała diodę a Check Engine włącza się normalnie po przekręceniu zapłonu i gaśnie po paru sekundach |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 31-03-2011, 22:04
|
|
|
R-Man napisał/a: | A 1.6 16v 4G92 nie posiada elektronicznego zapłonu jak 4G67?? |
To jest chyba jakaś hybryda;) rozdzielacz i palec jest, ale przyspieszeniem zapłonu steruje komputer.
R-Man napisał/a: | Po kilku próbach odpalił i jeździł "normalnie" z tym że przekaźniki buczały, ale czek się nie zapalał... |
Cuda jakieś! check sie nie zapali przy uszkodzonym kompie (tak samo jak nie poda żadnych błędów). Dalej z tym jeździsz?
[ Dodano: 31-03-2011, 22:06 ]
Pawewe napisał/a: | Check Engine włącza się normalnie po przekręceniu zapłonu i gaśnie po paru sekundach |
To trzymam kciuki aby to była cewka lub moduł... Powodzenia! |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Pawewe
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-03-2011, 22:08
|
|
|
ja tez mam taka cichutką nadzieje ze to cewka lub moduł naprawa zamknie sie w kwocie 250zl a jak padł ECU to nawet nie chce patrzeć ile kosztuje używany |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 31-03-2011, 22:09
|
|
|
ECU raczej nie padł, miałem nadzieję że cewka lub moduł a nie pasek, bo wtedy tysiąc Ci może nie starczyć;-) A komputer kupisz nawet za 150zł;-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 31-03-2011, 23:51
|
|
|
Pawewe, może mam ecu do C66... musiał bym podjechać obczaić co tam jest w tym moim C66
idas napisał/a: | R-Man napisał/a:
Po kilku próbach odpalił i jeździł "normalnie" z tym że przekaźniki buczały, ale czek się nie zapalał...
Cuda jakieś! check sie nie zapali przy uszkodzonym kompie (tak samo jak nie poda żadnych błędów). Dalej z tym jeździsz? |
Wiem nawet nie wiesz jakie było moje zdziwienie jak chciałem auto na rozruszniku przestawić a ono zagadało
Przejechałem na takim czymś około 50km, potem przyszedł wreszcie dobry komp od GTi i śmigałem już na dobrym
Póki co lancer w garażu w częściach pierwszych |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
|