Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 13-03-2011, 21:58   Problem z hamulcami

Witam wszystkich mitsumaniakow.

Chcialbym zaczerpnac waszej opinni na ten temat. Nie jestem mechanikiem lecz nie mam dwoch lewych rak i co nieco potrafie zrobic przy samochodzie.

Ostatnio mialem problem z hamulcem z tylu, ktory hamowal lekko. Oczywiscie po dluzszej jezdzie wszystko sie nagrzewalo i wyszlo nawet tak ze musialem czekac 10 min na poboczu aby ostyglo zeby dojechac do celu. Tloczek nie odbijal. Kupilem nowy wraz z zestawem uszczelek. Wymienilem tloczek, zalozylem nowe uszczelki. Odpowietrzylem wszystkie 4 szczeki. Teraz mam problem. Po okolo 12 godzinach nieuzywania samochodu swieci mi sie kontrolka recznego. Wiadomo - dolalem plynu hamulcowego. Nastepne 12h znow pedal miekki i kontrolka. dzieje sie tak ciagle. Rozebralem ponownie wszystkie szczeki. powyjmowalem klocki. Uszczelki nie puszczaja, wezyki dobre, wszystkie srubki i kalamidki do odpowietrzania dokrecone. nie widac wycieku plynu. zagladalem pod spod nawet na parkingu ani sladu wycieku plynu ani kropli. Rece mi juz opadaja i zachodze co moglo pujsc nie tak. Mozliwe ze w ukladzie hamulcowym jest az tyle powietrza? przy wymianie odkrecilem wezyk i sporo wylecialo ale odpowietrzylem wszystko pieknie?!

Moze mial kttos podobna sytuacje? niby plyn hamulcowy nie drogi i jedna buteleczka wystarczy na dlugo, ale codzienne uzupelnianie przyprawia mnie o mdlosci.

Czy mozliwe jest ze kontrolka pali sie jak plynu w zbiorniczku jest za duzo? Wogole moze byc za duzo plynu w zbiorniczku? Korek ma gumowa uszczelke i raz nalalem tam az przy zakrecaniu nadmiar sie wylal.

Za kazdym razem jak podpompuje z rana to hamulce smigaja jak nowe.

Bardzo prosze o podpowiedzi i sugestie.

pbkbisk - Lukasz
_________________
Moja milosc :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-03-2011, 22:07   

Jak nie ma wycieków to może układ jest jeszcze zapowietrzony, szkoda że przy demontażu cylinderka nie zatkałeś przewodu aby płyn nie uciekł.
Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć hamulce.
Jeśli płyn uciekł zupełnie to nie wiem czy pompki hamulcowej też się jakoś nie odpowietrza.
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-03-2011, 19:59   

jeśli nie ma żadnych wycieków, nawet na korektorze hamowania to możliwe że płyn jest spalany przez silnik, do którego dostaje się za pośrednictwem serwa oraz nieszczelnej pompy hamulcowej
 
 
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 17-03-2011, 12:53   

zastanawiam sie jak przez zerwo plyn hamulcowy moze byc spalany? pompa vacum nie ma chyba dojscia w zaden sposob do komory spalania? mam podobny problem ,trace plyn hamulcowy i nie wiem gdzie jest wyciek. hamulce mam suche?
_________________
Maciej
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2011, 19:50   

oj, w benzynowym silniku prawdopodobnie nie instalowano pompy vacum a chyba tegoż własnie dotyczył problem :? ale mogę się mylić

[ Dodano: 17-03-2011, 19:51 ]
pbkbisk
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 18-03-2011, 13:15   

Jeżeli się nie myle to vakumpompa jest we wszystkich pajerakach tylko 2,5 dieselki mają ją przy alternatorze odrazu a większość 2,8 dieslii benzynki mają ją oddzielnie. a przez vacum pompe idzie olej silnikowy.
Moje zdanie jest takie bo miałem podobny problem w mojej pojarce i to dwa razy w dwóch odzielnych autach, uciekać ucieka napewno u mnie było to z tyłu przy węrzykach od hamulców w okolicach miejsca gdzie łączą się przy tylnym moście, jak stawiałem w garażu nic nie było widać że coś kapie a jednak uciekało i na 100% gdzieś wam ucieka. Sprawdzcie jak wysuszycie pożądnie auto i wejdzcie pod samochów z lampką niech jeden ciśnie na pedał hamulca a drugi z latareczką przejży na 90% stawiam że to tylna część(od połowy auta w strone tyłu.
A i jeszcze jedno czujnik pokaże ci tylko niski poziom za wysoki nigdy nie pokazuje w żadnym aucie
 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 19-03-2011, 17:39   

witam ponownie. powiem wam tak. przez 5 dni regularnie dolewalem plynu co 12h. 6 dnia wsiadam rano do samochodu i ku memu zdziwieniu plynu nie brakuje. dzis zaczela sie 3 doba bez dolewania. pedal twardy plynu nie brakuje. oczywiscie zadnych wyciekow. czary czary i jeszcze raz czary. albo wyciek sie uszczelnil, albo powietrze sie skonczylo w ukladzie hamulcowym. chociaz teoria z powietrzem naciagana bo ogolnie zeszlo mi 650 ml plynu..

dziekuje wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie.

pozdrawiam pbkbisk
_________________
Moja milosc :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-03-2011, 19:37   

pbkbisk napisał/a:
albo wyciek sie uszczelnil
niebezpieczne to zjawisko->>> obyś nie był zaskoczony w najmniej odpowiednim momencie
pbkbisk napisał/a:
bo ogolnie zeszlo mi 650 ml plynu..
i nigdzie nie było mokro??? i po dolaniu hamowanie OK?? nie ściągało na żadną stronę ??? co prawda pisałeś o tym ale aż trudno uwierzyć że było sucho ????? Jest jeszcze jedna zastanawiająca sprawa-->> gumowy mieszek w zbiorniczku płynu hamulcowego -->>> przy ujemnej temperaturze kontrolka wskazuje brak płynu który w rzeczywistości jest-->>> otwarcie/odkręcenie dekielka i wszystko OK. Fakt faktem że muszę +/- co tydzień dolać płynu,niewielką ilość ale wiem gdzie mam wyciek--->>> na tłoczku i jest tak słabo widoczny że ciężko było go zlokalizować--->>>reperaturki były wymieniane więc pozostał do wymiany sam tłoczek.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 04-04-2011, 23:16   

miałeś mocno zapowietrzony układ
hamulce z abs powinno się odpowietrzać na zapalonym silniku
jesli tego nie zrobiłeś zawory od abs nie pozwoliły dobrze odpowietrzyć układu :wink:
po kilku jazdach końcu powietrze gdzieś uszło
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.