Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] używana klimatyzacja - zamontowałem
Autor Wiadomość
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 07-04-2011, 03:04   [Carisma] używana klimatyzacja - zamontowałem

Witam. Mam kilka pytań co do działania klimatyzacji i nigdzie nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi. Zacznę od początku. Jesienią kupiłem komplet klimy manualnej za 500 zł. Ostatnio to wszystko poskładałem do kupy, sprawdziłem szczelność, nabiłem. Objawy: W momencie włączenia klimy włącza się wiatrak chłodnicy silnika (nie ten od klimy), jednak sprężarka klimy nie włącza się. Sprawdziłem czujnik ciśnienia gazu (ten na parowniku) - jest OK, po włączeniu klimy daje napięcie na przekaźnik od sprężarki, jednak ten przekaźnik nie daje dalej napięcia na sprężarkę. Wyczytałem, że może to być wina słabego styku - jeszcze nie sprawdzałem. Tak dzieje się na trybie ECO i śnieżynce. Jak zmostkowałem styki na przekaźniku od sprężarki to słychać, że elektromagnes sprężarki włącza się. Po odpaleniu auta i włączeniu klimy przyciskiem a następnie zmotykowaniu przekaźnika klima działa, z nawiewów leci zimne powietrze. Po jakimś czasie wiatrak chłodnicy silnika wyłącza się, jednak po jakimś czasie znowu się załącza i tak ciągle. Pytania: 1) Dlaczego nie włącza się wiatrak chłodnicy klimy tylko silnika? 2) Czy wewnątrz auta pod kierownicą są jakieś przekaźniki lub bezpieczniki które są odpowiedzialne za działanie klimy? (nie mówię o sterowniku montowanym na wiatraku nawiewów wewnętrznych ani o bezpieczniku w komorze silnika) 3) W przekaźniku odpowiedzialnym za włączanie sprężarki klimy jest stały plus spod bezpiecznika, kolejny kabel jest plusem po załączeniu klimy jest to kabel od czujnika ciśnienia gazu w klimie, kolejny to ten który ma załączyć sprężarkę klimy i jest jeszcze jeden zielony kabel i nie wiem co on robi? 4) Czy ktoś wie czy po podłączeniu cari pod komputer będą tam jakieś ustawienia do klimy manualnej? 5) Może wszystko jest OK tylko trzeba coś zaprogramować przez komputer.
Będę wdzięczny za podpowiedzi. Jak ktoś ma jakieś pytania odnośnie montażu klimy oraz potrzebnych części to służę pomocą bo poza sprawdzeniem szczelności i nabiciem wszystko robiłem sam. Pozdrawiam.

[ Dodano: 07-04-2011, 20:41 ]
no dobra już wiem dlaczego się nie włączała. Głupi Remik podłączył jedną kostkę nie w to miejsce, po przełączeniu wszystko działało - przez jakieś 5 godzin, potem przestało chłodzić, po godzinie znowu działało i tak cały czas. Zauważyłem, że jak działa to wąż od sprężarki klimy który idzie do tej chłodniczki wewnątrz auta jest zimny, a jak nie działa to jest on ciepły, ale nie ciepły - bo nie zimny tylko ciepły ciepły! ktoś wie co może być przyczyną? a i jeszcze jedno, ale tego pewien nie jestem: jak nie działało to na postoju wcisnąłem sporo gazu i potrzymałem auto chwilkę na obrotach i wtedy jak mi się wydaje to z kratek nawiewów poleciało ciepłe powietrze pomimo wyłączonego ogrzewania. Jak poszedłem zobaczyć ten wąż to był on aż gorący.
Jednym słowem klimatyzacja zamiast chłodzić to grzeje. DLACZEGO?
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 26-04-2011, 22:14   

wg. mnie przyczyną grzania są dwie możliwości: albo zamarza Ci osuszacz albo wentylator nie pracuje jak trzeba ( nie wiem jam ma Carisma ale po załaczeniu klimy wentylator musi chodzić ciągle i okresowo przerzucać na 2gi bieg albo załaczać drugi)
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 29-04-2011, 21:45   

dzięki Tom17 wcisnąłem pomógł bo to było to. Klima chodzi jak trzeba. Okazało się, że tam gdzie nabijałem klimę, to oni to robią od roku. Ich obsługa klimy ogranicza się do wymiany uszczelki na wężu, sprawdzenia szczelności i podłączenia maszyny do nabijania czynnika i oleju. wczoraj pojechałem do normalnego serwisu, powiedziałem co i jak, koleś napuścił chyba ciekłego azotu, który miał absorbować wodę z układu, coś tam poczarował i stwierdził, że będzie dobrze... I jest.
Jego diagnoza : zawilgocony układ który przymarza, koszt naprawy 70 zł, radość- z jazdy z klimą bezcenne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.