Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:41
[CAxA] Jaki olej do Colta.
Autor Wiadomość
Chudy23
[Usunięty]

  Wysłany: 05-11-2006, 20:01   [CAxA] Jaki olej do Colta.

Witam jestem nowym użytkownikiem forum i mitsubishi colt 1.3 12V CAO 1994r mam pytanie co do oleju teraz jest wlany 10W40 pół syntetyk a słyszałem że lepiej nalać w ten rocznik mineral. Proszę o pomoc co sądza na ten temat starsi użytkownicy miśków?.
Ostatnio zmieniony przez londolut 09-09-2013, 20:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2006, 20:24   

Chudy23, jak silnik zdrowy to nie zmieniaj. Lepszy pólsyntetyk niż minerał.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 05-11-2006, 21:33   

jak nie bierze oleju itd to nie zmieniaj na minerał bo bardziej zaszkodzisz jak pomożesz. mobil 10w40 to jeden z najlepszych półsyntetyków
_________________
CA0
Galant II
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 06-11-2006, 12:08   

Chudy23, j/w.
Poza tym kto zmienia klase oleju patrzac na rocznik auta :?: Jezeli twoj mechanik to lepiej jego zmien :)
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 12:24   

Ja zmienilem z czysto ekonomicznych wzgledow.
Charakterystyka silnika sie nie zmienila, nie bral i nie bierze oleju, pracuje rowno, jest silny tak jak byl na polsyntetyku.
Jezdzilem na Castrol 10W40, a jezdze na 15W40 Lotosie. Zmieniam teraz na 15W50 Shell i sprawdze jak sie to bedzie przedstawialo.
Jedno jest pewne, jezeli silnik jest zdrowy to takie zmiany mu nie zaszkodza.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 06-11-2006, 13:19   

kaeres, po pierwsze po takiej zmianie moze wzrosnac spalanie.
A po 2 jak juz mineral, to nie Lotos. Uwierz mi-widzialem juz silniki po tym oleju. \w VW lotos co chwila zapycha odmy itd. Szczegolnie zima jest roznica.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-11-2006, 13:44   

A ja jako zadeklarowany fan mineralu twierdze ze zmiana tylko z powodu rocznika to dziwactwo.
Osobiscie w mitsu uzywam Castrola 15w40 a silniki 4g37 i 4g15 /550tys drugi 127tys/ tani pewny 5l ok 60zl
Inne minerale pewnie tez dobre ale nie konsumuje no ewentualnie awaryjnie dolewka selektol i wszystko gra
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 14:33   

kaeres napisał/a:
Ja zmienilem z czysto ekonomicznych wzgledow.
Charakterystyka silnika sie nie zmienila, nie bral i nie bierze oleju, pracuje rowno, jest silny tak jak byl na polsyntetyku.
Jezdzilem na Castrol 10W40, a jezdze na 15W40 Lotosie. Zmieniam teraz na 15W50 Shell i sprawdze jak sie to bedzie przedstawialo.
Jedno jest pewne, jezeli silnik jest zdrowy to takie zmiany mu nie zaszkodza.
A po co ci 15W50 to tylko zmienisz na olej który sprawdza się przy pracy w wyższej temperaturze czyli ciężarówki, ciągniki itp., w osobówce nic nie zmieni. A na krótkich odcinkach nie będzie miał optymalnej temperatury pracy.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-11-2006, 15:01   

Bedzie mial kostuch, tylko ryzyko jest w tym ze moze miec inna formule dodatkow i inne wlasciwosci
moze przy lpg cos by to dalo--- tylko to juz takie udziwnianie.
Ktos tam pisal o full syntetyku do rajdow o takich lub podobnych parametrach.
Keres wybor nalezy do Ciebie...... ale gdzie ekonomia /chyba ze w robocie/
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 16:29   

Przetestuje sobie tego Shella.
Jezeli nie bede zadowolony to wroce do polsyntetycznego w przyszlym roku.
 
 
Chudy23
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 16:48   

Dzięki za info poprzednio jeździłem suzuki swift 1,0 ale to co wyprawia mój misiu jest niesamowite1 :shock: A tak do tego oleju to zostane na półsyntetyku bo silnik zdrowy (nic nie klepi ) Chodzi jak igiełka. Jeszcze raz wielkie dzięki. :D
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2006, 07:20   

Kurcze tym spalaniem daliscie mi do myslenia (KaWu).
Faktycznie od ostatniej zmiany oleju zanotowalem jakies 0,5-1l/100km wieksze spalanie ale sadzilem, ze to jest spowodowane charakterystyka jazdy jaka ostatnio prowadze.
Tzn. krece samochod wyzej ale wiadomo..nigdy sie tego nie kontroluje i teraz chyba po prostu sprawdze czy to nie jest tego wina (w miedzyczasie jeszcze mialem wymiane uszczelki pod glowica wiec to moze byc wszystko polaczone).
Kiedys spalaniem potrafilem zejsc ponizej 6,5l/100
Dzisiaj srednio mam 7,1/100 baardzo zadko ponizej 7l/100 a ostatnio gdy przyszedl chlodek to do 7,7 skoczylo.
Namowiliscie mnie aby z powrotem wrocic do polsyntetyka i sprawdzic czy oplaca sie doplacac aby pozniej zaoszczedzic.
Oby sie nie rozszczelnil.

PS. Gdzie ten temat lezy ?
Pisze, ze w Colt FAQ ale gdy wchodze przez FAQ to nawet go tam nie ma i jedynie z glownej strony forum go widac jako ostatnio odwiedzony/odswierzony.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-11-2006, 10:11   

kaeres napisał/a:
PS. Gdzie ten temat lezy ? (...)


W dziale FAQ na górze strony są tematy z nieprzeczytanymi postami, jak przeczytasz, to temat wskakuje gdzieś niżej na miejsce zgodne z alfabetem
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2006, 12:09   

Dzieki, w zyciu bym sie nie kapnal ze to alfabetycznie jest ustawione - i szukaj wiatru w polu :)
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 07-11-2006, 15:43   

kaeres napisał/a:
Kurcze tym spalaniem daliscie mi do myslenia (KaWu)...


Nie tylko tobie. Bo na meila tez dostalem takie info ze komus srednie spalanie o litr skoczylo :) przy zalaniu minerala po syntetyku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.