 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] Paliwo Bio ON do misika |
Autor |
Wiadomość |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-04-2011, 11:40
|
|
|
Mnie też sie wydaję że nie czuć różnicy pomiędzy polskimi paliwami ,co do zagranicy to mam odczucie że lekka jest na plus ,a napewno jeżeli chodzi o kieszeń |
_________________
 |
|
|
|
 |
adrian71
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 134 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-04-2011, 13:01
|
|
|
ja zawsze tankuje zwykle ON na orlenie,bo tak jak mowicie-nie ma roznicy, niby verva,a podpięte pod ten sam zbiornik co zwykle ON. Za wiele za granicą nie tankowałem,zeby moc powiedziec "za kazdym razem czułem znaczną roznice" nie,ale podczas wycieczki do berlina,w droge powrotna zatankowałem w niemczech i nie mulil mi przy wyzszych predkosciach,tylko ladnie ciągnął i na prostej drodze rozpędził sie nawet do 215km/h, czyli o 15km/h wiecej niz na polskim. Mowcie co chcecie, ja mam swoje zdanie ze w polsce jest gowno a nie paliwo. Racja jest jak dupa,kazdy ma swoją. Dziekuje,pozdrawiam. |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 07-04-2011, 16:06
|
|
|
adrian71 napisał/a: | ja zawsze tankuje zwykle ON na orlenie,bo tak jak mowicie-nie ma roznicy, niby verva,a podpięte pod ten sam zbiornik co zwykle ON. Za wiele za granicą nie tankowałem,zeby moc powiedziec "za kazdym razem czułem znaczną roznice" nie,ale podczas wycieczki do berlina,w droge powrotna zatankowałem w niemczech i nie mulil mi przy wyzszych predkosciach,tylko ladnie ciągnął i na prostej drodze rozpędził sie nawet do 215km/h, czyli o 15km/h wiecej niz na polskim. Mowcie co chcecie, ja mam swoje zdanie ze w polsce jest gowno a nie paliwo. Racja jest jak dupa,kazdy ma swoją. Dziekuje,pozdrawiam. |
Bo na wschód jest z wiatrem, a na zachód zawsze pod wiatr i pod górkę. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 06-05-2011, 08:31
|
|
|
Panowie ORLEN i BP to to samo. Głowna rozlewnia na podkarpaciu jest w widełkach, z tej samej rury leje się BP oraz ORLEN i co wy na to ?
Co do BIO jeśli jesdt dobrej jakości nic twojemu miśkowi nie będzie ale zastanów się czy warto to paliwo jest znacznie mniej energetyczne co za tym idzie samochód spali więcej i teraz pytanie czy tańsze ale większe spalanie jest tańsze niż droższe i mniejsze spalanie.
Dla porównania ja swojego pługa starego (206) tankowałem w Sulejówku mała stacja paliw na pełnym zbiorniku gdy udało mi się zrobić 400-450 km byłem happy że hej. Teraz często zacząłem odwiedzac podkarpacie i nagle się okazało że moja stara 206 na pełnym zbiorniku z tamtąd jest w stanie strzeli 760-800km i co wy na to. Prawda jest taka szukamy stacji dobrej stacji i tylko tam tankujemy. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 06-05-2011, 09:00
|
|
|
Prawda jest taka że Bio diesel zawiera dużo więcej związków chemicznych od zwykłego ON. Te związki mają tendencje do rozpuszczania uszczelniaczy co w końcu doprowadzi do awarii silnika. Teraz trochę więcej prawdy staje się to bardzo groźne jeżeli cały bak starcza ci na ponad miesiąc, ponieważ po takim czasie zaczynają się wydzielać te substancje. Bio jest w stanie pochłaniać 40% więcej wody z otoczenia od normalnej ropy, a poza tym w naszych Miśkach są wysoko-ćiśnieniowe wtryskiwacze co im bardzo to nie służy. Już bardziej bezpieczne jest stosowanie oleju opałowego pod warunkem, że się nie ma pompowtrysków, tylko zwykłą listwę comonrail. Także ja tego nie polecam stosować w moim poprzednim wozie citroenie to przewody się zapychały od tego Bio. Także kożyści są wymierne i nie warto oszczędzać tego 3zł na 100km |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-05-2011, 13:02
|
|
|
desti napisał/a: | Już bardziej bezpieczne jest stosowanie oleju opałowego pod warunkem, że się nie ma pompowtrysków, tylko zwykłą listwę comonrail. | CR są bardziej wrażliwe na jakość paliwa niż PD'ki. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 07-05-2011, 10:02
|
|
|
Szczerze to nie potwierdzam twojej teorii. Comonrail więcej zniesie niż pompo wtryski za względu że mają bardziej wrażliwe ukłądy |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 07-05-2011, 11:54
|
|
|
desti, poczytaj trochę o dokładności filtrowania w CR i PD. CR z jakiegoś powodu mają dokładniejsze filtry. Ten powód to wrażliwość CR na jakość paliwa. Dowodów zimą na forum aż nadto. desti napisał/a: | Comonrail więcej zniesie niż pompo wtryski za względu że mają bardziej wrażliwe ukłądy | piękne hasło, a co autor ma na myśli, że więcej zniesie? Jeśli ciśnienie w układzie to prawda, bo tak jest zwłaszcza w CR'ach najnowszej generacji - nawet do 1800bar i ma tendencje rosnącą . W pompowtryskiwaczach wysokiego ciśnienia w układzie nie ma, jest tylko w samym pompowtryskiwaczu - nawet do 2000bar. Ale jeśli chodzi o wrażliwość CR na zanieczyszczenia i jakość paliwa to już nie masz racji - jest to jedna z głównych wad CR. Co prawda wikipedia to nie źródło naukowe, ale masz napisane "Silniki zasilane systemem common-Rail wymagają dobrej jakości oleju napędowego, wtryskiwacze pracują pod dużym ciśnieniem, każde zanieczyszczenie paliwa może przyczynić się do powstania uszkodzeń". Masz też inne np. http://admoto.pl/pub/art....5&f=wf_2016.xml wypowiada się facet z Boscha.
[ Dodano: 07-05-2011, 12:14 ]
desti napisał/a: | Także ja tego nie polecam stosować w moim poprzednim wozie citroenie to przewody się zapychały od tego Bio. | Czyli prawdopodobnie nie miałeś pompowtrysków a zwykłą listwę CR. Żabojady szybko zaczęli kopiować otwarte rozwiązanie Fiata, zamiast pozabezpieczanego patentami rozwiązania niemiaszków. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 07-05-2011, 22:13
|
|
|
Otóż w wozie przed Citroeniem czyli w Nissanie Patrol 3.0GR 2005r z typem zasilania Comon Rail w wersji cewkowej tam nie było żadnego problemu nawet jak się lało Bio bo opału to nie próbowałem lać, a w citroenie na pompowtryskach jak twierdził mechanik silnik nie mógł zdzierżyć Bio. Może to przypadłość akurat francuzów |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 08-05-2011, 00:54
|
|
|
Stare przysłowie powiada „co z oczu to z serca”. Wszystkie ON zawierają bioestry, no chyba poza GTL shella. Jak wiemy paliwa na stację brane są ze składów, zazwyczaj Orlenu, wiec można przyjąć że zwykły ON jest ten sam we wszystkich stacjach na danym terenie.
Poza normalnym biodieslem (swoja droga jest to nazwa handlowa zwykłego ON na Orlenie), są jeszcze paliwa ze sporo większą domieszką bioestrów, oznaczane B20 … B100 ten ostatni ma 100% bioestrów.
Pytanie czy się należy tego bać czy nie?
Jeżeli masz nowy przystosowany silnik to nie, problem może być w przypadku starszych pojazdów. Dlatego że, jak wiemy bio zawiera tlen zamiast siarki, a jak wiemy z reklam proszków do prania, co robi tlen z brudem. No to teraz wiesz, dlaczego Orlen reklamuje, że jego paliwo czyści silniki. Dodatkowo w starych samochodach może rozpuszczać uszczelki i przewody no i nagary. Zaletą jest to że ma lepsze własności smarujące. |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2011, 02:45
|
|
|
to jest podobnie jak z lanie syntetyka do starego rupcia jedni mówią że wyczyści i będą przedmuchy a ja uważam że co to za silnik z przedmuchami |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|