[Cari 1.8 GDI] Problem z centralnym i nawiewem. |
Autor |
Wiadomość |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:22 [Cari 1.8 GDI] Problem z centralnym i nawiewem.
|
|
|
Witam:) Mam w samochodzie dwa problemy:
1: problem jest w tym że nie zatrzaskuje się klapa w bagażniku. Tzn po prostu została zamknięta i beż wciskania guziczka da się ją otworzyć. Nawet jeśli samochód jest zamknięty (dodam że samochód stał całą zimę w garażu nie używany), a także mam centralny zamek i chciał bym założyć sterownik i pilot:P może jakiś konkretny sprawdził jakiś i coś poleci??
2. To problem z nawiewem. dmuchawa chodzi tylko na "4" na pozostałych "biegach" stoi w miejscu.. Co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:29
|
|
|
grzeniomanu, u mnie dmuchawa chodzi na wszystkich biegach oprócz 4
Nie sprawdzałem co to może być bo mi to nie przeszkadza.
Co do centralnego zamka, jest osobny temat: wszystko opisane krok po kroku:
http://forum.mitsumaniaki...centralny+zamek |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:31
|
|
|
kamir, No wiesz kolego jak bym miał 1,2 i 3 też by mi nie przeszkadzało ale jak np jest zimno albo szyby zaparują tylko 4 zostaje.. a co odnośnie klapy bagażnika? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:35
|
|
|
a jak to jest u Ciebie dokładniej, cały czas masz otwarty bagażnik?? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:38
|
|
|
Ciężar własny trzyma go przy dole. Wygląda jak by był zamknięty ale delikatne szarpnięcie do góry i się otwiera, nawet gdy jest zamknięty ba kluczyk..:( normalnie podnosisz i Ooo..:( |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:44
|
|
|
A próbowałeś czymkolwiek poruszać ten zamek ( sprawdzić czy w ogóle działa ), ew. przeczyścić go, skoro piszesz, że auto stało całą zimę... |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:48
|
|
|
ta zapadka która na ten zaczep nachodzi normalnie zmienia swoje położenie. jeszcze nie czyściłem dokładnie ale jutro jeszcze popróbuję |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-04-2011, 22:25
|
|
|
Z tym nawiewem to najprawdopodobniej padł ci opornik który jest zamontowany przy dmuchawie wewnątrz tak aby powietrze z dmuchawy go chłodziło, taka ceramiczna kostka do której wchodzą przewody. Coś takiego:
http://allegro.pl/mitsubi...1546691040.html
A z zamkiem to musisz go wymontować i rozebrać, wtedy się okaże. Najprawdopodobniej coś się zanieczyściło lub zardzewiało i się zacina. |
|
|
|
 |
pawelek_krak
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-04-2011, 23:29
|
|
|
Co do nawiewu jak Ci chodzi tylko na 4 biegu to na bank do wymiany masz opornicę nawiewu powietrza inna nazwa rezystor.
Spróbuj wyregulować zatrzask tylnej ten który jest zamontowany na tylnym pasie. popuść śrubki i przesuń go trochę. |
|
|
|
 |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 08-04-2011, 08:53
|
|
|
Więc problem zamka rozwiązany gdy go wykręciłem postukałem w niego i trochę wd40 i działa I teraz mam zamiar na zamontowanie czegoś takiego http://allegro.pl/listing...ntralnego+zamka i czy musi być jakiś konkretny czy zwykły najtańszy? Oczywiście układ mam elektryczny. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-04-2011, 12:30
|
|
|
grzeniomanu, W sumie to wszystkie są podobne a różnią się tylko pilotami i ew. dodatkowymi kanałami ( e.g. otwieranie klapy bagażnika ). Ja za swój zapłaciłem 53,50 zł bez kosztów wysyłki, bo sprzedawca też był z Kielc i śmiga bez problemu. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-04-2011, 12:42
|
|
|
Myślę że jak kupisz coś w przedziale od 50 do 100zł to spokojnie spełni swoje zadanie. Ja osobiście montowałem kilkanaście Noxonów i jak dotąd problemów z nimi nie było. Tylko przy kupnie zwróć uwagę czy wyjście na sygnalizację kierunkami jest podwójne czy jest tylko jeden kabel. Jeśli jest tylko jeden to dokup odrazu dwie diody prostownicze na prąd 5A, jeśli oczywiście nie ma ich w zestawie. Potrzebne są aby rozdzielić sygnał na obie strony. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-04-2011, 12:53
|
|
|
Ja osobiście też mam noxon'a i jestem zadowolony. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
grzeniomanu
Mitsumaniak
Auto: carisma 1.8 GLX 1995r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 09-04-2011, 13:16
|
|
|
Tak wyglądają zwoje przewodów w mojej cari http://www.bankfotek.pl/view/934987 i nie wiem gdzie się ze sterownikiem podłączyć..? śledziłem inne tematy na ten temat na forum i próbowałem na pare sposobów i nic[/code] |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-04-2011, 17:05
|
|
|
A czy masz przełącznik od centralki przy hamulcu ręcznym? Bo tam jest najłatwiej się podłączyć Ale najlepiej jednak pod kierownicą bo najbliżej jest do wszystkich przewodów. |
|
|
|
 |
|