[II 2.4 MIVEC] Dziwne wskazania chwilowego zużycia paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 08-04-2011, 10:17 [II 2.4 MIVEC] Dziwne wskazania chwilowego zużycia paliwa
|
|
|
Witam,
W moim O2 podczas postoju (silnik rozgrzany, pozycja dźwigni zmiany biegów "D "lub "N", obroty < 1000) komputer wskazuje MAX zużycie paliwa tzn. pow. 20 ltr/100km !!!! Czy to normalne?
Pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
adrian71
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 134 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-04-2011, 10:36
|
|
|
u mnie jest tak samo, ale wez pod uwage ze podczas postoju auto moze zużywać np. 2litry ale na 1h,a nie na 100km, bo jak przejedziesz 100km podczas postoju, niestety w mitsubishi nie wpadli na to zeby zrobic tak jak np.w VW zeby pokazywalo spalanie podczas postoju w "l / h" |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 08-04-2011, 11:16
|
|
|
W Nissanie też tak miałem i z matematycznego punktu widzenia jest to "prawie" poprawne. "Prawie" ponieważ powinno być - nieskończoność. Paliwo zużywasz, a nie jedziesz, więc zużycie/km jest nieskończenie wielkie. Oczy wiście dotyczy chwilowego zużycia. Może też tak być, że to jest chwilowe, ale dla okresu np. 5 ostatnich minut z czego 4 minuty jechałeś, a 1 min. stałeś, to wtedy mogłaby być taka wartość, albo trochę większa. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 08-04-2011, 13:00
|
|
|
Czyli nie jest to przypadłość automatu ale kolejna "zaleta" wszystkich O2? |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 08-04-2011, 13:03
|
|
|
Ja bym się akurat na to nie obruszał. Ze wskazan spalania na godzinę w zasadzie niewiele wynika. Komputer pokazuje prawdę. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 08-04-2011, 13:08
|
|
|
Komputer pokazuje zużycie chwilowe wg algorytmu który może być niedoskonały. Przy prędkości ~30 km/h zużycie zaczyna sporo rosnąć aby osiągnąć max po zatrzymaniu auta...
Pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 08-04-2011, 13:46
|
|
|
Komandor napisał/a: | kolejna "zaleta" wszystkich O2 | niestety właśnie to. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-04-2011, 17:19
|
|
|
Nie zaleta O2 tylko to jest logiczne...
Normalne chyba jest to, że jak się nie jedzie to spalanie na 100km wzrasta, bo przebieg i kilometry nie nalatują.
U mojego taty w W203 jest to samo. Jak samochód stoi to pokazuje ponad 20L/100km.
I ostatnie spalanie pokazywał komputer 27L/100km, przy czym auto przejechało 3km przez 40 minut bo stał ciągle odpalony.
Nie macie już z czego robić problemów? |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 08-04-2011, 23:11
|
|
|
co tu pisać archaiczny komputer w samochodzie za takie pieniądze, w VC z2003 miałem komputer pokazywał spalanie chwilowe w 1/ L/h , 2/ dokładnie 0,7L/H auto za 75.000 z 2003 Opel
dalsze rewelacje, podświetlanie radia ,kompletnie niewidoczne w dzień przy włączonych światłach , RDS jak by nie było itd szkoda nawet wymieniać |
|
|
|
 |
piotrls
Forumowicz
Auto: outlander II 2.2 int+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: stalowka
|
Wysłany: 09-04-2011, 00:34
|
|
|
Jeżeli chodzi o podświetlenie radia, to poproś w serwisie o przełączenie ustawien na tryb skandynawski. Radio przy wlączonych swiatlach swieci na max, oraz swiatła sa włączone zawsze po przekręceniu stacyjki. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 09-04-2011, 08:35
|
|
|
... a w ostatniej reklamie Glonojada O2 jest napisane: "innowacyjny komputer pokładowy".
Przyznam, że w Renault Scenic II z 2003 komputer jest mniej innowacyjny ale bardziej funkcjonalny i przyjazny użytkownikowi
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 09-04-2011, 09:58
|
|
|
piotrls napisał/a: | Jeżeli chodzi o podświetlenie radia, to poproś w serwisie o przełączenie ustawien na tryb skandynawski. Radio przy wlączonych swiatlach swieci na max, oraz swiatła sa włączone zawsze po przekręceniu stacyjki. |
mam wersję amerykańska, włacznik swiateł : 1/ OFF, 2/ postojowe , 3/krótkie. Po ruszeniu w pozycji OFF właczaja sie światła powiedział bym dzienne , swiecą tylko z przodu nie sa to swiatła mijania/ krótki, nie swiecą tylne postojowe, oswietlenie radia -ok, jasno.- chyba ta opcja jest dobra do jazdy w dzień
włacznik --krótkie ruszam, swiecą sie tz. swiatła dzienne , postojowe tylne, oswietlenie radia -słabe
włacznik --mijania krótkie , przód swiatła mijania, reszta jak wyzej |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-04-2011, 11:58
|
|
|
A kto w USA jeżdzi na światłach w dzień ,więc nie miej pretensji do outka że radio słabo podświetlone,gdyby było jasne podśw.w dzien to co by się działo w nocy? .Ja nie chciałem jeżdzić na światłach w dzien to założyłem ledy i zapomniałem o światłach wszystko robi automat .Co do komputera to pokazuje dość dobre spalanie licząc przy tankowaniu benzyny przejechane km.tak więc co mnie obchodzi chwilowe spalanie na postoju liczy sie efekt końcowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 09-04-2011, 12:13
|
|
|
lexus napisał/a: | Co do komputera to pokazuje dość dobre spalanie licząc przy tankowaniu benzyny przejechane km.tak więc co mnie obchodzi chwilowe spalanie na postoju liczy sie efekt końcowy |
1.Aby osiągnąć niskie spalanie końcowe obserwuję dość często chwilowe zużycie paliwa - widać wówczas ile "kosztuje" niepotrzebne wciśnięcie pedału gazu, dlatego zastanawia mnie dokładność odczytu japońskiego "innowacyjnego" komputerka...
2.Rozumując tak jak piszesz to można przymknąć oko na wszystkie wady auta za 122 kpln bo liczy się efekt końcowy - dojechałem do celu
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
Ostatnio zmieniony przez Komandor 10-04-2011, 08:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 09-04-2011, 14:13
|
|
|
lexus napisał/a: | A kto w USA jeżdzi na światłach w dzień ,więc nie miej pretensji do outka że radio słabo podświetlone,gdyby było jasne podśw.w dzien to co by się działo w nocy? .Ja nie chciałem jeżdzić na światłach w dzien to założyłem ledy i zapomniałem o światłach wszystko robi automat .Co do komputera to pokazuje dość dobre spalanie licząc przy tankowaniu benzyny przejechane km.tak więc co mnie obchodzi chwilowe spalanie na postoju liczy sie efekt końcowy |
Powtórzę : bez względu w jakiej pozycji jest włacznik świateł swiatła przednie zawsze sie świecą po ruszeniu , z tego wniosek ze widocznie w USA jezdzi sie z właczonymi światłami przednimi.
co do radia moim zdaniem jest kiepskie , może to montowane na USA
co do komutera nie chodzi o dokładność tej i tak nie da sie sprawdzić bo pokazuje co pokazuje ale chodzi o jego funkcje i sposób w jaki informacje są pokazywane
wskazanie spalania chwilowego jest mało precyzyjne |
|
|
|
 |
|