Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 09:29 |
[E52A 1.8]AMORTYZATORY - ale JAKIE? |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-09-2006, 15:04
|
|
|
roch_27 napisał/a: | Marcino napisał/a:
czy galant ma z tyłu zawiszenie pomopowane
może chodzi o układ samopoziomowania |
No to ma taki układ czy nie ma, a sprawdzic go tak jak juz ktos napisał, załodowac do pełna i zapalić sprawdzajac czy sie podniesie......
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2006, 21:51
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Co do Sachsa - po co przepłacać, skoro KYB tańszy i lepszy |
No nie wiem czy taki tanszy.
Kilka dni temu dzwonilem do Japaneze i wlasnie pytalem o przod.
Za KYB powiedzial 245 pln a za Sachsa 210 pln.Obydwa gazowe.
Natomiast dziwi mnie jedna sprawa.Piszecie ,ze na KYB przejechane 300 tys ,dalej...415 tys. bodajze,itd.
No to w atkim razie o co tu chodzi ,ze co drugi wymienia amorki w autach ktore maja przebieg ok. 100 tys lub troche ponad.Malo tego,wiekszosc tych pojazdow byla jezdzona po teoretycznie lepszych drogach bo zostaly niedawno posprowadzane.
Ja sam mam 117 tys i przod mam conajwyzej sredni i tez bym chetnie wymienil bo sie buja przy wiekszych predkosciach.Zazanczam ,ze auto niespelna miesiac w Polsce.
Tak wiec o co tu chodzi ,ze na fabrycznych amorach wychodza takie przebiegi?
Skad wiec te 300 i 415 tys.?Jak tego dokonac?
I ostatnia sprawa.Jakie polecacie ?Bo widze,ze sa KYB olejowe i gazowe.Olejowe drozsze.Tak wogole to na jakich fabrycznie one wychodza?Olej czy gaz?
pozdr. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2006, 08:08
|
|
|
bokciu napisał/a: | Skad wiec te 300 i 415 tys.?Jak tego dokonac? |
jeździć? Szczerze mówiąc nie rozumiem pytania. Moje Mirage przedtem należało do mojego niezyjącego juz Ojca który przez 8 lat przejechał nim około 200000 km po Polsce. Nigdy jakoś szczególnie go nie oszczędzał jeździł na polowania po polnych drogach, do pracy po budowach i wertepach.
Zawieszenie w moim C53A wymagało
1. Wymiana amortyzatorów (przód OK - około 70% ale jeden zaczął cieknąć, tył jeden ok 70 drugi nicałe 40% - tfu! Monroe )
2. Wymiana sprężyn (pęknięta jedna z przodu i jedna z tyłu)
3. Wymiana 1 sworznia wachacza i 1 końcówki drążka
I tyle
Może dlatego tak się dzieje że w moim samochodzie nie mam tych całych wielowachaczowych zawieszeń - ale powiem Ci coś - samochód prowadzi się bardzo dobrze i bardzo stabilnie nawet przy prędkościach powyżej granicy rozsądku - więc te wszystkie dodatkowe wachacze i cuda na kiju jak dla mnie są zbędne. Zwłaszcza w Polsce gdzie się to błyskawicznie (znaczy szybciej niż takie archaiczne zawieszenie jak ja mam) sypie.
Pozdrawiam
PS
Tarcze z przodu też były zmienione 1 raz przeze mnie po przebiegu +300000km |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2006, 08:30
|
|
|
bokciu napisał/a: | No nie wiem czy taki tanszy.
Kilka dni temu dzwonilem do Japaneze i wlasnie pytalem o przod.
Za KYB powiedzial 245 pln a za Sachsa 210 pln.Obydwa gazowe.
Natomiast dziwi mnie jedna sprawa.Piszecie ,ze na KYB przejechane 300 tys ,dalej...415 tys. bodajze,itd.Tak wiec o co tu chodzi ,ze na fabrycznych amorach wychodza takie przebiegi?
Skad wiec te 300 i 415 tys.?Jak tego dokonac? |
Albo ceny się zmieniły, albo do EA Sachs jest tańszy, ale gdy ja chciałem kupić do E3, to był droższy. Osobiście wybrałbym gazowo-olejowe zwane popularnie gazowymi.
Skąd takie przebiegi? - ano z tego, że 99% sprowadzonych aut, które mają na liczniku 130-150-180 tkm, tak naprawdę ma ich 2x tyle. Chwila jeżdżenia w PL i już zaczyna się wszystko sypać.
Hubert - pamiętaj jeszcze o jednym - drogi w naszym kraju nie zawsze były tak tragiczne. Jeszcze 8 lat temu jeździło się naprawdę super i zawieszenie potrafiło długo wytrzymać. A tragedia zaczęła się jakieś 4-5 lat temu - od najazdu TIRów. Teraz znów zaczyna się naprawę dróg - powolną, ale jednak w całym kraju (dzięki EU) mamy remonty i budowę nowych. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2006, 08:35
|
|
|
Darek
Mój Ojciec jak napisałem jeździł głównie po drogach bocznych - tzw 4 kategoria odśnieżania, polnych, wertepach na budowach itd. Z tyłu często gęsto miał cement w workach narzedzia i inne takie. Tak więc co do stanu dróg to nie przesadziłem |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2006, 21:36
|
|
|
bokciu napisał/a: |
Natomiast dziwi mnie jedna sprawa.Piszecie ,ze na KYB przejechane 300 tys ,dalej...415 tys. bodajze,itd.
No to w atkim razie o co tu chodzi ,ze co drugi wymienia amorki w autach ktore maja przebieg ok. 100 tys lub troche ponad.Malo tego,wiekszosc tych pojazdow byla jezdzona po teoretycznie lepszych drogach bo zostaly niedawno posprowadzane. |
Nie wszyscy. Mój galant jest u mnie 7 lat, a pierwszą rejestrację w Polsce miał w 88r.
Gdy go kupiłem to zrobiłem regenerację wszystkich amorków. Wóż miał na liczniku niecałe 200tyś, a wedle mojej aktualnej wiedzy o zużyciu różnych elementów miał przynajmniej dwa razy tyle. Amorki były japońskie tokico więc prawdopodobnie jeszcze oryginalne. Na regenerowanych tylnich zrobiłem jeszcze około 80tyś i padły, na przednich 90tyś i wymontowałem jeszcze jako sprawne.
Chociaż z tą trwałością to jest różnie. Dużo wcześniej miałem Sunny odkupionego od firmy z absolutnie pewnym przebiegiem 180tyś. W trakcie tego przebiegu miał wymieniane wszystkie amortyzatory.
Cytat: | I ostatnia sprawa.Jakie polecacie ?Bo widze,ze sa KYB olejowe i gazowe.Olejowe drozsze.Tak wogole to na jakich fabrycznie one wychodza?Olej czy gaz?
| Są dwa typy: olejowe i olejowo-gazowe. Te drugie potocznie nazywa się gazowymi , to one są droższe i oczywiście lepsze. Nowsze modele i mocniejsze silnikowo starsze pewnie miały fabrycznie gazówki. Starocie i tańsze wersje raczej olejowe. |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 11:04
|
|
|
Czy ktos moze mi odpowiedziec na pytanie.
Jakie amortyzatory byly montowane fabrycznie do Gala EA, olejowe czy gazowe? |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2006, 18:14
|
|
|
Niestety, te amorki (SFEC) są na rynku dopiero od kilku miesięcy i trudno określić ich jakość. Pisałem o nich już wcześniej w tym wątku. Nawet zrobiłem sondę wśród nabywców na allegro. Z powodu chudego portfela sam się na nie skusiłem, ale zamontuję dopiero w tygodniu gdy doślą mi spręzyny. |
|
|
|
 |
Tomek1972 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 16:31
|
|
|
Witam jakiś miesiąc temu wymieniłem amorki tylne wpadłem w wielką dziurę i zonk jeden wyciekł .
Zmuszony byłem kupić 2 za 220 zł szt KYB
Dla ciekawostki rozbieżność w cenach od 280 szt do 220zł szt
więc warto pojezdzić i poszukać
Co do trwałości to wymieniłem amorki dopiero po 178 tyś km
Jeden wyciekł drugi był twardy jak nowy
Moim zdaniem warto zainwestować w KYB solidne amorki
Pozdrowionka Tomek
Galant E54 2,0 V6 Automat sedan 96r |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-11-2006, 17:59
|
|
|
A ja znalazałem takie amorki do Galanta Kombi na tył.
Amortyzatory Allergro
Tylko ze dziwne, były wystaione za 300zl za 2 szt. Kiedy napisałem i chcialem sie dopytac konkretnie czy pasuja, czy to ten model do kombi 2.5v6 97r to gościu mi odpisał ze ma do kombi ale 200zł/szt. Jak sprawdziłem okazało sie ze polecił mi te same co na aukcji, zadałem pytanie jeszcze raz dlaczedo 200zł/szt skoro na aukcji sa 2szt za 300zł i od tej pory cisza... wydaje mi sie ze cos sprzedający kręci, moze sie nei zna za bardzo a moze chce zarobić..
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-11-2006, 23:17
|
|
|
roch_27 napisał/a: | Marcino napisał/a: | czy galant ma z tyłu zawiszenie pomopowane | może chodzi o układ samopoziomowania
341213 pasują do kombi jednak bez układu samopoziomowania
pozdro |
Niestety, narazie poszukiwania skonczyły sie na 2 telefonach do Marka Malika i okzazało sie ze 341213 nie pasują do kombi. Zamówi specjalnie 2 KYB 341213 i chyba 341212, z katalogu. Ja pomierzyłem dla pewności swój dzisaij i sie okzazało ze zaden z nich (jeden to stadard drugi to wzmocniony) nie pasują do KOMBI ponieważ maja inną średnicę talerza pod sprężynę, było już zreszta w innym poście tyko nie moge znaleść. Kelichy miały średnicę fi 70mm i tłoczysko fi12mm, a moj ma fi105 i toczysko fi 20mm, do tego rura amorka fi 65mm. W InterCars powiedzieli ze KYB nie ma po 96- r do kombi, i sma widziałem dziś w sklepie nowy katalog KYB też nie było, natomisat w Japprats powiedzili ze sprowadza na przyszły tydz i pomierza,( KYB 355zł i SACHS 275) ceny troche kosmiczne.
Marek bedzie szukał i mam sie odezwać pod koniec tygodnia.
Jeżli ktoś ma jakieś namiary to bardzo prosze o wskazanie.
[ Dodano: 28-11-2006, 23:19 ]
Golab napisał/a: |
Cwiczyłem ten temat ze WSZYSTKIMI ODSTEPNYMI producentami, skonczylo sie na kupnie używanych z rozbitego Gala kombi
Jedyne pasujące to SACHS 343474 lub 343424, ale w katalogu ich nie znajdziesz.
Jesli ktos ma w kombi z tylu inne, chetnie sie dowiem jakie ... |
Jutro postaram sie sprawdzić tego SACHS -a,
A skad wiesz ze pasują skoro nie ma ich w katalogu??? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcino 29-11-2006, 11:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 29-11-2006, 08:51
|
|
|
Golab napisał/a: | esli ktos ma w kombi z tylu inne, chetnie sie dowiem jakie ... | są jeszcze firmy BILSTEIN
Dla przykładu oznaczenie BE3-2583 z resztą poszukajcie sami KATALOG BILSTEIN
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
futro68
Mitsumaniak

Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006 Posty: 208 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-11-2006, 13:32
|
|
|
Marcino napisał/a: |
Golab napisał/a: |
Cwiczyłem ten temat ze WSZYSTKIMI ODSTEPNYMI producentami, skonczylo sie na kupnie używanych z rozbitego Gala kombi
Jedyne pasujące to SACHS 343474 lub 343424, ale w katalogu ich nie znajdziesz.
Jesli ktos ma w kombi z tylu inne, chetnie sie dowiem jakie ... |
Jutro postaram sie sprawdzić tego SACHS -a,
A skad wiesz ze pasują skoro nie ma ich w katalogu??? |
z tego co pamiętam u mnie i Golaba są takie SACHSy zamontowane ale nie wiem czy mozna je jeszcze dostac |
|
|
|
 |
|