 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czyszczenie, regulacja przepsutnicy CJ0 |
Autor |
Wiadomość |
azydek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 16:50 Czyszczenie, regulacja przepsutnicy CJ0
|
|
|
Tak jak w temacie czy jest ktos z Wlkp kto wykonwywał ww. czynnosci? Moj Colcik miał przjesciowe klopoty z wolnymi obrotami, na razie przeszlo ale kto wie co bedzie dalej. Tak profilaktycznie pytam.... owe przejsciowe problemy "wyleczyły" mnie z decyzji zalozenia LPG.... choc moglem nowa instalacje zalozyc za przyslowiowe piwo.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
azydek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 18:01
|
|
|
Zachowanie wskazówki obrotomierza wzorowe bez znaczenia czy silnik cieply czy zimny.
Pewnej soboty rodzice pozyczyli mojego Colta by podjechac na zakupy (Taty galant - kontuzjowany) Gdy wrocili oznajmili, ze nastąpiła awaria ukl. elektrycznego.
Objawy:
- Z pilota nie mozna bylo zamknąc auta poniewaz alarm oznajmial niedomkniecie ktorejs z pokryw.
- Brak elektronicznego licznika (podswietlanie dzialalo)
- Radio - martwe
- Zegarek nic nie wyswietlal - tylko byl podswietlany.
Usterka - przepalony bezpiecznik w skrzynce pod maska. 10A (czerwony) pierwszy od przodu auta - wyjmowany przy pomocy "chwytaka" razem z kolejnym 10A.
Wymiana bezpiecznika i po problemie.
Po kilku godzinach musiałem gdzies podjechac. Odpalilem na ssaniu wszystko oki. Podczas jazdy przy wysprzęglaniu OK. Zatrzymuje sie na światłach a obroty spadaja do 300-400 rpm utrzymuja sie na tym poziomie przez kilka sek. i powracaja do normy czyli 800-900 w zaleznosci ile odbiornikow obciaza uklad.
Po okolo 30km objawy ustały. Efekt rozprogramowania ECU wykluczam poniewaz kontrolka CheckEngine zachowywala sie normalnie.
Moze spalony bezpiecznik i zachowanie sie silnika to tylko czysty zbieg okolicznosci.
W najblizszym czasie wymienie swiece, kable WN, kopulke, palec, filtr paliwa. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2006, 18:44
|
|
|
azydek napisał/a: | Zatrzymuje sie na światłach a obroty spadaja do 300-400 rpm utrzymuja sie na tym poziomie przez kilka sek. i powracaja do normy czyli 800-900 w zaleznosci ile odbiornikow obciaza uklad. |
Zgadza się azydek, przepalił Ci się bezpiecznik odpowiedzialny też za ECU, i podtrzymanie jego pamieci
azydek napisał/a: | Po okolo 30km objawy ustały. |
Bo zaprogramował się ECU
azydek napisał/a: | Efekt rozprogramowania ECU wykluczam poniewaz kontrolka CheckEngine zachowywala sie normalnie. |
Bo ECU działało, tylko pamięć się skasowała i trzeba było ponownie zaprogramować.
azydek napisał/a: | Moze spalony bezpiecznik i zachowanie sie silnika to tylko czysty zbieg okolicznosci. |
Nie przypadek, miałem kiedyś to samo, jak bawiłem się z podłączaniem radia i zjarałem dwa razy bezpiecznik odpowiedzialny właśnie za radio, tablice itp |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
azydek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 22:16
|
|
|
Całe życie sie człowiek czegoś uczy... moj Colt np. uczy sie o wiele wolniej ustawien ECU niż moje poprzednie samochody wiec dlatego myslalem ze cos nie tak mialem z przepustnica. Na dodatek utwierdzało mnie w tym przekonanie o wadliwie działającym silniczku krokowym bo wyraznie slyszalem jego chroboranie przy wlaczaniu stacyjki (przy otwartym oknie i podniesionej masce)... no ale przed chwila zrobilem kolejne 60km i obroty w jak najlepszym pozadku. No juz koncze to chawlenie mojego silnika bo jeszcze zapesze. |
|
|
|
 |
Spychacz
Mitsumaniak 01334/KMM
Auto: Dacia Sandero Blackline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 37 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-11-2008, 14:00
|
|
|
heh z tym podłączaniem radia to przypomniała mi się historia z moim poprzednim cudem techniki koreańskiej Daewoo Tico.
Kupiłem radio no i mówię - sam sobie założę i podłączę - wyłamałem zaślepkę na radio pogrzebałem i wyciągnąłem wiązkę z kostką - pięknie plus do + minus do - no i głośniki i antena.
Odpalam auto włączam radio - GRA! hehe super do czasu... jak się ściemniło - patrzę a nie mam postojowych przód/tył. Podjechałem do serwisu Dełu a tam elektryk pierwsze o co zapytał to czy minus z radia podłączyłem do minusa w kostce przeznaczonej do radia - mówię oczywiście tak - a on na to że właśnie źle bo w Tico instalacja jest tak zrobiona że jak się minus z radia podłączy do kostki przygotowanej do radia to wali bezpiecznik od postojówek i trzeba bezpośrednio z radia podłączyć kabelek do masy czyli najlepiej jakiejś śrubki itp. jak mówił tak zrobiłem i było po sprawie - nie kumam dlaczego tak jest ale jest |
|
|
|
 |
|
|