Wysokie obroty na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
dNa [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2006, 15:26 Wysokie obroty na biegu jałowym
|
|
|
Witam mam galanta E33A 2.0 benzyna z 91roku Od paru dni mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym tzn. ok 1500-1700 obr/min na zimnym i ciepłym silniku problem zanika przy postoju na swiatlach lub skrzyzowaniu po mocniejszym wcisnieciu pedalu hamulca do podlogi. Czy wie ktos co to moze byc. Dziekuje z gory za pomoc |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 05-11-2006, 16:20
|
|
|
Odpowiedź jest chyba standardowa w takich przypadkach: obroty do regulacji, a przy okazji przepustnica do czyszczenia.
Opis, co i jak zrobić, masz na stronie Krzyżaka |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
dNa [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 18:28
|
|
|
kamilek napisał/a: | Odpowiedź jest chyba standardowa w takich przypadkach: obroty do regulacji, a przy okazji przepustnica do czyszczenia.
Opis, co i jak zrobić, masz na stronie Krzyżaka |
Sam bym się wolal za to nie zabierac wiesz mniej wiecej ile moze kosztowac czyszczenie przepustnicy u mechanika? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 06-11-2006, 19:38
|
|
|
Ja robiłem to sam mimo, iż jestem wielką pierdołą, jeśli chodzi o zręczność i zdolności manualne Naprawdę tam nie ma nic trudnego. Wystarczy tylko być ostrożnym i uważać na to, żeby nic nie zostało w dolocie.
dNa napisał/a: | wiesz mniej wiecej ile moze kosztowac czyszczenie przepustnicy u mechanika |
Więc tak: nie wystarczy same wyczyszczenie przepustnicy. Musisz również wyregulować obroty (bo chyba nie chcesz mieć 2000 na wolnych? ). A z tym może być problem, jeśli chodzi o mechaników. Rzadko który potrafi PRAWIDŁOWO ustawić obroty, jeśli w ogóle....
Ale odpowiadając na pytanie: nie wiem, ile mechanik by wziął za to. Podejrzewam, że ok. 20-30zł. Ale głowy nie daję...
Moja rada jest taka: zrób to sam (ależ to było odkrywcze ). W tym nie ma nic trudnego. Odkręcasz dwie obejmy, zdejmujesz "trąbę słonia" i masz dostęp do przepustnicy. Potem bierzesz jakiś środek (ja to zrobiłem rozpuszczalnikiem, ale może być nawet denaturat, bylebyś poczekał, aż to wyschnie), szmatkę i wio! Co w tym trudnego?
PS. Hahaha!!!! Ocenzurowało słowo "p-i-erdoła" |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2006, 21:58
|
|
|
czyszczenie przepustnicy to w najlepszym przypadku. moim skromnym zdaniem powodem moze byc tez niewładna lambda a w najgorszym przypadku silnik krokowy do wymiany, ponoc da sie go jakos czyscic ale pomaga to w 30% przypadkow |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 07-11-2006, 18:44
|
|
|
Sonda lambda powiadasz?
dNa napisał/a: | mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym tzn. ok 1500-1700 obr/min na zimnym i ciepłym silniku |
Czy sonda może mieć wpływ na pracę ZIMNEGO silnika?
Krokowy? Zastanówmy się
dNa napisał/a: | problem zanika przy postoju na swiatlach lub skrzyzowaniu po mocniejszym wcisnieciu pedalu hamulca do podlogi |
No to by mogło wskazywać na krokowy...ale jeżeli wolne obroty są tak wysokie, to nie da się zdiagnozować tego....chociaż...hm, jakby odłączyć krokowy, to powinna się nieco rozjaśnić sytuacja. Ale ja jednak cały czas jestem za tym, by dNa zrobił przepustnicę i obroty. Dopiero wtedy będzie można kombinować dalej. |
|
|
|
 |
dNa [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 11:43
|
|
|
Postanowiłem ze udam się do elektronika samochodowego niech podłączy się pod komputer zobaczę jakie mu wyskoczą błędy. Jak tylko znajde przyczynę dam odpowiedź.
Dziekuje za pomoc |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 09-11-2006, 12:17
|
|
|
dNa napisał/a: | Postanowiłem ze udam się do elektronika samochodowego niech podłączy się pod komputer zobaczę jakie mu wyskoczą błędy. Jak tylko znajde przyczynę dam odpowiedź.
Dziekuje za pomoc |
na jakimś lokalnym spotkaniu podłączymy twojego Galanta do palmtopa z MMCd i zobaczymy co wyświetli. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|