Lancer 1.6 kombi |
Autor |
Wiadomość |
borys120
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 10 Skąd: war
|
Wysłany: 08-04-2011, 09:41 Lancer 1.6 kombi
|
|
|
Mam zamiar kupic lancera 1.6, odbyłem jazdę testowa wszystko wyglada ok, zastanawia mnie jedna rzecz, jak jade 60 na 4 biegu i dodam gazu do dechy lub 3/4 to jest takie glosne buuu i zbiera sie, czy to normalne w tym silniku? |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 09-04-2011, 18:12
|
|
|
Hmmm trudno zgadnąć
Normalne jest jeżeli buczenie/głosniejsza praca pojawia się ok 4tyś obrotów.
Mnie to też zaskoczyło negatywnie jak kupilem. Ale już się przyzwyczaiłem
Taka konstrukcja wydechu. |
|
|
|
 |
Color
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 Inv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2011, 21:10
|
|
|
Cóż... generalnie jak wciśnie się gaz w jakimkolwiek samochodzie to jest buuu
A tak poważnie, to rzeczywiście w okolicach 3,5-4 tys obr jest dopiero dość głośno, silnik dość przyjemnie sobie warczy (ja to lubię ) W każdym razie u mnie nie ma jakichś szczególnie niepokojących dźwięków przy wciśnięciu gazu do dechy. Następuje wzrost obrotów i tyle. |
|
|
|
 |
borys120
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 10 Skąd: war
|
Wysłany: 15-04-2011, 23:16
|
|
|
Wcześniej jeździłem 8v zaworowym silnikiem tak głośnego buuu nie było, ale podobno w silnikach 16v zjawisko jest normalne, samochód zakupiłem śmiga po paru dniach jazdy jest wszystko ok. Wiec witam Mitsumaniakow. |
|
|
|
 |
Color
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 Inv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-04-2011, 21:40
|
|
|
No to gratulacje! Sam od bardzo niedawna ujeżdżam Miśka i jestem coraz bardziej nim zadowlony, czego i Tobie życzę. |
|
|
|
 |
sieegurd
Mitsumaniak Szczęśliwy tatko :)

Auto: Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 3225 Skąd: okolice Bochni
|
Wysłany: 16-04-2011, 21:52
|
|
|
borys120 gratulacje z zakupu i zaprezentuj Misia w odpowiednim dziale |
_________________ **********************************************
"Tatusiu, a może Ty mi zaśpiewasz?" - Ola
**********************************************
Mistrz TYPERA MŚ 2010 w RPA
**********************************************
MJS MISTRZ Drużynowego Pucharu MM Typer Sezon'14/'15
**********************************************
Małopolska Great Stars V-ce MISTRZ MitsuTyper Team Sezon'11/'12
**********************************************
Małopolska Great Stars V-ce MISTRZ MitsuTyper Team Sezon'10/'11
**********************************************
02146/KMM --- staram się pisać poprawnie po polsku:)
**********************************************
 |
|
|
|
 |
Szymonik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-06-2011, 00:53
|
|
|
Witam Wszystkich, mam zamiar kupić Lancera z silnikiem 1,6 + zamontować instalacje LPG.Mam teraz pytanie czy jadąc z bagażami w 4 osoby samochód ten staje się zawalidrogą ?Czy byle podjazd pod wzniesienie oznaczać będzie tragedię ? Wyrosłem już z jazdy (niezbyt mądrej) z prędkościami ponad 190 km/h jednak przyspieszenie/bezproblemowe wyprzedzanie ma dla mnie znaczenie.Maksymalne prędkości z jakimi zamierzam się poruszać nie przekraczają 150 km/h (autostrady ), pytanie tylko czy to auto, zapakowane będzie bardzo muliło zanim się rozpędzi do tej prędkości ?Aktualnie posiadam silnik 1,6 120KM w Alfa Romeo 146, do 3 tyś mułowaty jednak nawet pod obciążeniem po przekroczeniu 4000 ciągnie bardzo ładnie, nie chcę więc doznać szoku po przesiadce w misia, który odpowiada mi idealnie i tylko kwestia charakterystyki pracy silnika jest dla mnie niewiadomą. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-06-2011, 18:17
|
|
|
silnik w lancerku 1.6 to SOHC ze wszystkimi tego zaletami i wadami. Brzmi niestety marnie, za to wzglednie malo pali, nawet niezle ciagnie z niskich-srednich obrotow ale powyzej 4000 juz tak sobie (moc max przy 5000rpm, wiele wyzej krecic nie ma sensu).
lancer 1.6 z 4 osobami na pokladzie zawalidroga nie jest ale zrywnym autem tez nie. Niestety ma on tylko 98KM a wazy sporo - praw fizyki oszukac sie nie da. O ile w miescie (= niskie predkosci i niskie biegi) dzieki krotkim przelozeniom jezdzi sie bardzo sprawnie w szczegolnosci w 1 osobe to juz trasa sprowadza nas na ziemie. Wlaczenie klimy sprawe niestety jeszcze dalej pogarsza. Niemniej jednak nie jest to jazda z dynamika 126p, co to to nie
Nie wiem jak inni ale ja jadac w pelni zaladowanym autem na zwyklej trasie krajowej rzadko przekraczam 110kmh, na autostradzie mozna pocisnac wiecej ale oczywiscie nalezy przygotowac sie na odpowiednio wyzsze zuzycie paliwa. |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
Szymonik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-06-2011, 20:16
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, czyli silniczek ładnie pracuje już od niskich obrotów, dodatkowo podjazdy pod wzniesienia nie robią na nim wrażenia ? |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-06-2011, 20:45
|
|
|
slowa ze "podjazdy nie robia na nim wrazenia" to mocna nadinterpretacja Moze jak byloby V8 pod maska to by nie robily
Proponuje sie po prostu przejechac przed zakupem i wziasc po uwage ze to po prostu rodzinne auto do jazdy pozbawionej szalenstw. |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-06-2011, 09:25
|
|
|
Cześć kolego Szymonik,
nie oszukujmy się... Lancer 1.6 z gazem, czterema osobami i bagażem na pokładzie (+klima ofcors) rakietą nie jest. Pod górkę będziesz musiał ustępować miejsca sporej grupie pojazdów
Ale z drugiej strony nie ma tragedii. Można spokojnie podróżować ze stałą autostradową prędkością (150-170) a i na równej drodze w okolicach 3500-4500rpm ten samochód jest zadziwiająco sprawny. Sprawdziłem to na dystansie już w sumie 8000km (2 razy do Rzymu i powrót).
Nie wiem jak jeździ alfa 146, ale obawiam się że 22KM może robić sporą różnicę więc tak jak Iwonka napisała, znajdź jakiegoś forowicza z Lancerem w okolicy i umów się z nim/nią na jazdę próbną |
|
|
|
 |
Szymonik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-06-2011, 23:33
|
|
|
Jazda próbna to oczywiście bardzo ważna sprawa i przed zakupem postaram się wybadać sprawę.Co do silnika Alfy to jest to TwinSpark i jego charakterystyka jest taka, że jak wspominałem wyżej do 3 tyś obrotów jest bardzo spokojnie, od 3 do 4000 żywotnie a powyżej 4000 nic na aucie nie robi wrażenia i można przewozić kadrę sztangistów z bagażami a i tak samochód będzie zrywny.Na autostradzie w cztery osoby wycisnął ponad 200 na liczniku co daje realną fabryczną maks prędkość około 195 km/h.Spalanie tego silnika jest jednak wysokie i wynosi minimum 10 l benzyny na 100 km w mieście.Zamontowany mam gaz sekwencyjny co daje 12 gazu jednak nie widać wcale różnicy między mocą na benzynie.
Teraz ze względu na fakt powiększenia się mojej rodziny stawiam jednak na bezawaryjność, bezpieczeństwo (mimo słabych wyników Lancera w teście zderzenia bocznego) będzie lepszy niż 146, no i w końcu zawieszenie- tak chwalone w Lancerze 1.6 za komfort, gdyby 2.0 miał takie same jak 1.6 to nie zastanawiałbym się tylko wziął większy model silnika jednak szukam w końcu wygody i bardzo ważna dla mnie sprawa co dla innych może być wadą to z tego co wyczytałem bardzo prosta konstrukcja samochodu bez zbędnych bajerów co dziś jest raczej niespotykane.Zalet zdecydowanie więcej, szaleństwa na drodze mogę odstawić na bok (lub całkowicie z nich zrezygnować ), może tak z ostatnich słabych pod względem mocy aut jeździłem Yarisem teścia 1.0 i jeśli Lancer sprawuje się lepiej niż to malutkie miejskie autko to nie będzie dla mnie problem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-06-2011, 23:57
|
|
|
Szymonik napisał/a: | gdyby 2.0 miał takie same |
Jak założysz 15-stki to już połowa drogi... Dla mnie jest już za miękki na 15-stkach. |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-06-2011, 00:31
|
|
|
IMHO bierz 2.0 (+ewentualnie zrób to co krzychu napisał)
ja dziś bym się nie zastanawiał tylko brał 37 kucy ekstra |
|
|
|
 |
Szymonik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-06-2011, 00:33
|
|
|
Dobrze a jak ma się sprawa z żywotnością takiego zawieszenia w 2.0, ile mniej więcej wytrzymuje ?, i czy przy spokojnej jeździe w mieście z klimą na 36 l gazu przejedzie 300 km ? |
|
|
|
 |
|