[II 2.4 MIVEC] Dziwne wskazania chwilowego zużycia paliwa |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-04-2011, 23:11
|
|
|
MetalMania napisał/a: | Nie widzę problemu z zamianą, skończy się narzekanie i będziesz mieć w samochodzie super ciszę. | Dziękuję za radę. Jak tylko przestanę jeździć dowodem w sprawie o oszustwo to poważnie rozważę zamianę Outlandera na samochód. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 11-04-2011, 06:17
|
|
|
Faktycznie ze spasowaniem plastików w O2 nie jest najlepiej Siedmioletnia KIA Sorento i Renault Thalia w tym samym wieku - wewnątrz skrzypią mniej niż mój dwulatek O2 z dużo niższym przebiegiem (no ale tam nie ma radia Rockford, od którego pochodzi 90% skrzypienia). Wytłumienie nadkoli w O2 to już zupełna porażka jest.
No ale to już tematy na inną dyskusję.
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
skaut
Mitsumaniak per aspera ad astra
Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 292 Skąd: EL
|
Wysłany: 11-04-2011, 09:05
|
|
|
Komandor napisał/a: | 1.Aby osiągnąć niskie spalanie końcowe obserwuję dość często chwilowe zużycie paliwa - widać wówczas ile "kosztuje" niepotrzebne wciśnięcie pedału gazu, dlatego zastanawia mnie dokładność odczytu japońskiego "innowacyjnego" komputerka... |
Bez sensu. Chwilowe zawsze będzie wysokie podczas przyspieszania. Też tak kiedyś jeździłem i co się okazało? Jak przestałem "używać" odczytu chwilowego spalania, spalanie mi spadło.
[ Dodano: 11-04-2011, 09:09 ]
joachim69 napisał/a: | inne suvy nie trzeszczą tzn te zaczynające się od kasy jaką trzeba dać za Outlandera z automatem |
joachim, to dlaczego wybrałeś Outlandera? Jak sam piszesz, cena zaczyna się od...mogłeś wybrać innego SUV-a? |
_________________ Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 11-04-2011, 09:38
|
|
|
U mnie też coś trzeszczało, ale okazało się, że to moje okulary w schowku się obijają. Koledzy poszukajcie sobie poukrywanych fantów w schowkach najpierw... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 11-04-2011, 09:50
|
|
|
michu300 napisał/a: | Koledzy poszukajcie sobie poukrywanych fantów w schowkach najpierw... | 1. potrafię odróżnić stuki metalowych oprawek okularów od trzeszczenia deski 2. Aby zmniejszyć stuki okularów wszystkie schowki wyklejone są przeze mnie bodajże 3 mm pianką samoprzylepną, bo jakoś konstruktorzy Outka nie wpadli na skomplikowane rozwiązanie w postaci gumowych wkładek, tak jak robią to inni. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 11-04-2011, 10:00
|
|
|
rezon napisał/a: | michu300 napisał/a: | Koledzy poszukajcie sobie poukrywanych fantów w schowkach najpierw... | 1. potrafię odróżnić stuki metalowych oprawek okularów od trzeszczenia deski 2. Aby zmniejszyć stuki okularów wszystkie schowki wyklejone są przeze mnie bodajże 3 mm pianką samoprzylepną, bo jakoś konstruktorzy Outka nie wpadli na skomplikowane rozwiązanie w postaci gumowych wkładek, tak jak robią to inni. |
U mnie nawet jest jakaś gąbka, ale mało, muszę sobie wykleić bo to chyba jedyna rzecz, która mnie denerwuje. Dla pocieszenia powiem, że w moim poprzednim Nissanie miałem tak schowek na okulary, że te wypadały z niego na wybojach Więc tu nie jest źle. Deska mi nie trzeszczy, ale to może dlatego, że tam jest ta tapicerka eko-skórzana poupychana pomiędzy łączeniami elementów deski. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 12-04-2011, 10:52
|
|
|
skaut napisał/a: | Jak przestałem "używać" odczytu chwilowego spalania, spalanie mi spadło. |
To chyba dowód, że ten wskaźnik nie jest za dokładny. U mnie zużycie najbardziej spada kiedy auto stoi w garażu Kiedy jeżdżę "na wskaźnik" zużycie mam niższe nawet do 2 ltr/100 km .
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 12-04-2011, 11:14
|
|
|
Komandor napisał/a: | skaut napisał/a: | Jak przestałem "używać" odczytu chwilowego spalania, spalanie mi spadło. |
To chyba dowód, że ten wskaźnik nie jest za dokładny. U mnie zużycie najbardziej spada kiedy auto stoi w garażu Kiedy jeżdżę "na wskaźnik" zużycie mam niższe nawet do 2 ltr/100 km .
pozdro |
Nie wiem jak jest u was, ale u mnie wskaźnik chwilowego zużycia paliwa ma kilka znaczników. Pasek jest biały i zielony, tzn na postoju przy włączonym silniku zielony pokazuje chyba jakieś chwilowe zużycie przy założeniu, że zaraz ruszę, a biały jedzie do końca (czyli rzeczywiste w l/km). Do tego jest na tej linijce znacznik aktualnego średniego zużycia. Generalnie jest tak dużo informacji, że nigdy nie korzystam z tego, tylko sobie ustawiam trip A i koniec. Stresuje mnie jazda z tym wskaźnikiem. Może ktoś mógłby wyjaśnić co tak naprawdę oznaczają paski zielony i biały? |
|
|
|
 |
skaut
Mitsumaniak per aspera ad astra
Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 292 Skąd: EL
|
Wysłany: 12-04-2011, 20:39
|
|
|
Komandor napisał/a: | To chyba dowód, że ten wskaźnik nie jest za dokładny. |
Komandor, dotyczyło to innego samochodu. Chodzi o to, że permanentne reagowanie na wskazania chwilowe spalania, są bez sensu.
Stosuj zalecenia tzw. eco drivingu to spalanie Ci spadnie, a wskazania spalania chwilowego będą momentami osiągały wysokie wskazania.
Jedną z zasad eco drivingu jest szybkie osiągnięcie docelowej prędkości i utrzymywaniu jej jak najdłużej. Podczas szybkiego przyspieszania na pewno będziesz miał wysokie wskazania spalania chwilowego. A i tak z całego cyklu osiągniesz bdb wynik |
_________________ Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 13-04-2011, 13:19
|
|
|
joachim69 napisał/a: | inne suvy nie trzeszczą tzn te zaczynające się od kasy jaką trzeba dać za Outlandera z automatem |
A jakie masz na myśli,które sa takie super ?
[ Dodano: 13-04-2011, 13:20 ]
skaut napisał/a: | zasad eco drivingu jest szybkie osiągnięcie docelowej prędkości i utrzymywaniu jej jak najdłużej. |
I oto właśnie chodzi żeby mało palił. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
|