Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Problem z pierwszym i drugim biegiem, co zrobić?
Autor Wiadomość
miwax 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: Bielsko-B
Wysłany: 08-04-2011, 10:09   [2.5 TD] Problem z pierwszym i drugim biegiem, co zrobić?

Witam na forum, jak silnik jest zimny to bieg 1 i 2 wchodzą w miarę dobrze, potem jest różnie raz wchodzą dobrze a raz w ogóle i muszę ruszać z biegu 2. Może olej trzeba wymienić - nie wiem. Proszę o pomoc.
 
 
pawkas 
Forumowicz

Auto: galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 31
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-04-2011, 16:36   

Czy biegi zgrzytają na ciepłym lub zimnym? Czy sprzęgło czasem nie bierze z samego dołu i trzeba mocno w podłogę wciskać pedał ?
jeśli sprzęgło bierze z samego dołu to prawdopodobnie wysprzęglik się zapowietrza.
Ewentualnie tarcza sprzęgła uszkodzona lub olej na nią cieknie i się klei dlatego problem z wysprzęglaniem a co za tym idzie nie można wrzucić biegu bo sprawny synchronizator nie pozwoli
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-04-2011, 22:36   Re: Problem z pierwszym i drugim biegiem, co zrobić?

miwax napisał/a:
Witam na forum, jak silnik jest zimny to bieg 1 i 2 wchodzą w miarę dobrze, potem jest różnie raz wchodzą dobrze a raz w ogóle i muszę ruszać z biegu 2. Może olej trzeba wymienić - nie wiem. Proszę o pomoc.

A sprzęgło jak bierze? Wysoko? Nisko?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
miwax 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: Bielsko-B
Wysłany: 12-04-2011, 08:50   

Sprzęgło właśnie działa elegancko, bierze na środku i dlatego nie mam pojęcia co to jest.
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12-04-2011, 10:46   

A masz jeszcze olej ? Czy tylko trochę na dnie ? Od spuszczenia i wymiany bym zaczął . Wiele to nie kosztuje. W jakim stanie jest aktualnie olej ? I sprawdził czy nie ma opiłków na korku. Przy niskim stanie oleju i jego dużym zużyciu , skrzynia może się grzać i zakleszczać.
 
 
miwax 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: Bielsko-B
Wysłany: 12-04-2011, 10:54   

Masz racje od tego trzeba zacząć, gość od którego kupiłem auto mówił że oleju nie wymieniał.Dam znać jak wymienię. Pozdrawiam

[ Dodano: 12-04-2011, 10:55 ]
A powiedz jaki najlepiej zalać olej?
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12-04-2011, 12:00   

Każdy wg specyfikacji SAE 75W-85 lub 75W-90 i spełniający normę API GL-4 czyli dla przekładni z synchronizatorami z metali kolorowych.( nie powoduje ich korozji)
Można stosować spełniający równocześnie GL-4 i GL-5.
Może się również okazać że masz częściowo wodę w skrzyni jeżeli samochód był podtapiany. Wymiana oleju w skrzyni , reduktorze i mostach to właściwie pierwsza sprawa po zakupie tego typu pojazdu.
 
 
miwax 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: Bielsko-B
Wysłany: 20-04-2011, 09:19   

Kolego -PiotrKw, wczoraj wymieniłem olej, oleju było tyle ile miało być, po przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów zauważyłem znaczną poprawę w zmianie biegów, dzisiaj jest jeszcze lepiej. Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam :D
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20-04-2011, 19:14   

Zaczynają normalnie pracować synchronizatory. Co w takim razie było w skrzyni ? Coś olejopodobne.? Cieszę się że pomogło .Powodzenia.
 
 
miwax 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: Bielsko-B
Wysłany: 22-04-2011, 07:53   

W skrzyni o dziwo był olej i nie zauważyłem w nim wody, jak na moje oko to nawet był ok. Pozdrawiam
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.