Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Problem z mocą
Autor Wiadomość
Konrad K_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt, Saab, Mini
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-04-2011, 16:42   [CJ1A 1.3] Problem z mocą

Witam to mój pierwszy post u was mimo że samochód mam już od 3 lat ... co dobrze o nim świadczy :-)

Niestety ostatnio przyprawia mnie o ból głowy.

Historia:
Jest to 2 samochód w rodzinie więc jezdzi na krótkich odcinkach i nie robi duzo kilometrów.

Pewnego dnia zaczęły sie poranne problemy z odpalaniem, trzeba było go bardzo długo krecić zeby zaskoczył. Zaskakiwał na 2 - 3 cylindry a po chwili pracował juz dobrze.

Wymieniłem :
1.przewody wysokiego napięcia
2.świece
3.Kopułke rozdzielacza

NIC TO NIE DAŁO

Colt poleciał do mechanika

zdiagnozowali ze syf w zbiorniku
wymieniłem:
3.Pompe paliwa
4.Filtr paliwa
5.Wypłukałem zbiornik
6.Wyczyściłem wtryski

ZACZĄŁ JEZDZIĆ

Zeby go troche rozjezdzić wybraliśmy się 400 km do Olsztyna
20 km od olsztyna zaczął nierówno pracować ale dojechał.

Rano już nie odpalił......

znowu podejżenie na paliwo więć zbiornik out , czyszczenie wtrysków i nowy filtr paliwa

POPRAWA NA 400 M

Znowu nie jedzie wiec mechanik komputer .... błąd układu dolotowego , najprawdopodobniej map sensor.
Z podpiętym mam sensorem pedał gazu działa tak jakby tylko w jednym położeniu , w kazdym innym się dławi , nie da sie podjechać pod góre (brakuje mocy).

Po przeszukaniu kilku szrotów znalazłem map sensor ale po podpięciu żadnych zmian...

Odpięliśmy map sensor i o dziwo jezdził przyspieszał tylko miał wysokie , niskie obroty.

DOJECHAŁEM DO KIELC i znowu brak mocy ......

ZNOWU MECHANIK
7. rozszelnienie wydechu nic nie daje
8. inna przepustnica nic nie daje
9. kolejny map sensor - nic nie daje


KOMPUTER : brak błędów

odebrałem samochód doczołgałem sie do domu i nie wiem co robic , a żona krzyczy bo nie ma czym jezdic :axe:
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 12-04-2011, 16:48   

To podmień jeszcze aparat zapłonowy do kompletu (najlepiej umów się z kimś kto taki ma i przełóż na chwilę by niepotrzebnie kasy nie wydawdać;-)) ja obstawiam problemy właśnie z nim bo jak miśki chorują to zwykle z powodu tego ustrojstwa...
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Konrad K_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt, Saab, Mini
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-04-2011, 16:57   

kopułke wymieniłem , a mówisz zeby cały aparat wyciągnąc?
no dobra to jest pierwszy punkt zaczepienia


ps, rozrząd tez był sprawdzony i nie jest przestawiony
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 12-04-2011, 17:31   

Konrad_K2 napisał/a:
kopułke wymieniłem

Nie chodzi o kopułkę czy palec tylko o cewkę WN i moduł zapłonowy ( z tranzystorem mocy) znajdujące się w korpusie aparatu zapłonowego. Bardzo dużo przypadków problemów z odpalaniem i nierówną pracą silnika kończy się diagnozą uszkodzonego aparatu zapłonowego nie wykluczone że w Twoim przypadku będzie podobnie.
P.S. jeszcze jednym tropem mogą być zawory-regulacja luzu (problem z odpaleniem a jak pochodzi to się sytuacja poprawia-zawory mogą być podparte na zimno i nie ma kompresji, po nagrzaniu robi się luz i domykają się już lepiej).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Konrad K_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt, Saab, Mini
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-04-2011, 17:42   

ok - dzięki
jutro wyciągam aparat zapłonowy i ustawie zawory zobaczymy co to da
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 12-04-2011, 19:21   

Na pewno pomoże bo ja miałem te same objawy co ty :) pół auta wymienione a wszystko tkwiło w aparacie zapłonowym .
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-04-2011, 20:04   

A mozna wiedziec jak czysciles wtryskiwacze ??
 
 
Konrad K_2 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt, Saab, Mini
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-04-2011, 13:40   

KlaudiuszBdg napisał/a:
A mozna wiedziec jak czysciles wtryskiwacze ??


były czyszczone 2 razy - raz tylko preparatem a raz myjką ultradzwiękową
(nazwy preparatu nie pamiętam )

[ Dodano: 15-04-2011, 17:52 ]
co w tych aparatach sie psuje ? bo mam go rozłożonego na prawie częsci pierwsze

[ Dodano: 04-06-2011, 00:31 ]
jesli ktos chce sie pobawic

http://allegro.pl/show_item.php?item=1650412831

ja juz mam zamiennika
Colcikowi dziekuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.