Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wałek balasowy-problem
Autor Wiadomość
Gruby86 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: pomorze
Wysłany: 25-03-2011, 11:05   wałek balasowy-problem

Witam Kolegów! Jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post.
Z góry zaznaczam, że niestety o naprawianiu samochodów wiem tyle co świnia o komosie, niemniej potrzebuje porady.
mam problem z wałkiem balansowym. została uszkodzona panewka, i wałek tarł o blok silnika. niestety uszkodzenia na tyle poważne, że sama wymiana panewki i wałka nie wchodzi w grę, konieczne szlifowanie i większa panewka lub wymiana bloku lub całego silnika.

słyszałem jednak plotkę, iż silnik bez danego wałka może się obejść...?
Czy to prawda? Jeśli tak to znacznie obniżyłoby koszta naprawy. jak wygląda kwestia demontażu?
Doradźcie Koledzy dobrze nowicjuszowi ;-)
 
 
pawkas 
Forumowicz

Auto: galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 31
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 29-03-2011, 00:51   

teretycznie wałki balansowe służą do poprawy pracy silnika w wielu silnikach w zależności do jakiego modelu samochodu dany silnik idzie wałki są montowane lub nie. najprawdopodobniej bez tego wałka sie obędzie i bedzie wszystko ok ale jest druga sprawa gorsza jeżeli uszkodzona jest panewka tego wałka a co za tym idzie luz jest zbyt duży bedziesz miał zbyt niskie ciśnienie oleju w układzie szczególnie na wolnych obrotach ponieważ ten wałek jest smarowany z tego samego układu co wał korbowy efekt będzie podobny jak zużyte panewki wału korbowego.
Wymontowanie wałka całkiem raczej nie wchodzi w gre ponieważ musiałbyś zaślepić otwór w bloku przez który przechodzi wałek na zewnątrz i do tego zaślepić wszystkie otwory smarujące panewki tego wałka
Moim zdaniem taka zabawa nie ma sensu lepiej poszukać kompletnego sprawnego dołu silnika lub całego silnika bez osprzętu.
Jeżeli dobrze myslę silnik jest zamontowany wzdłuż i po wymotowaniu chłodnicy powinno być dość dużo miejsca by dało się wysunąć wałek do przodu samochodu.
 
 
mechanio 
Nowy Forumowicz

Auto: Ela 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 21
Skąd: Zambrów
Wysłany: 10-04-2011, 22:20   

W eli silnik szybko się wyjmuje jak przodku nie ma
_________________
Przez błota lasy śniegi by Ela 200
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2011, 21:55   Re: wałek balasowy-problem

Gruby86 napisał/a:
...
słyszałem jednak plotkę, iż silnik bez danego wałka może się obejść...?
Czy to prawda? Jeśli tak to znacznie obniżyłoby koszta naprawy. jak wygląda kwestia demontażu?
Doradźcie Koledzy dobrze nowicjuszowi ;-)


Można zdemontować wałki, obydwa wałki, ale trzeba się liczyć z większymi drganiami silnika. Sam jeżdżę bez wałków w Galancie E15, dokładnie z tego samego powodu - rozbicie gniazda panewki w bloku silnika. Jednak tę operację musi wykonać naprawdę kumaty mechanik, który zna ten typ silnika i wie które kanały olejowe i jak zaślepić.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 13-04-2011, 22:42   

Gdzieś był nawet specjalny zestaw do usunięcia wałków balansowych. Najczęściej używany chyba w eclipse , ale większych szczegółów nie znam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.