 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
wałek balasowy-problem |
Autor |
Wiadomość |
Gruby86
Nowy Forumowicz
Auto: L-200, 1993 r., 2.5TD.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 25-03-2011, 11:05 wałek balasowy-problem
|
|
|
Witam Kolegów! Jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post.
Z góry zaznaczam, że niestety o naprawianiu samochodów wiem tyle co świnia o komosie, niemniej potrzebuje porady.
mam problem z wałkiem balansowym. została uszkodzona panewka, i wałek tarł o blok silnika. niestety uszkodzenia na tyle poważne, że sama wymiana panewki i wałka nie wchodzi w grę, konieczne szlifowanie i większa panewka lub wymiana bloku lub całego silnika.
słyszałem jednak plotkę, iż silnik bez danego wałka może się obejść...?
Czy to prawda? Jeśli tak to znacznie obniżyłoby koszta naprawy. jak wygląda kwestia demontażu?
Doradźcie Koledzy dobrze nowicjuszowi |
|
|
|
 |
pawkas
Forumowicz
Auto: galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 31 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 00:51
|
|
|
teretycznie wałki balansowe służą do poprawy pracy silnika w wielu silnikach w zależności do jakiego modelu samochodu dany silnik idzie wałki są montowane lub nie. najprawdopodobniej bez tego wałka sie obędzie i bedzie wszystko ok ale jest druga sprawa gorsza jeżeli uszkodzona jest panewka tego wałka a co za tym idzie luz jest zbyt duży bedziesz miał zbyt niskie ciśnienie oleju w układzie szczególnie na wolnych obrotach ponieważ ten wałek jest smarowany z tego samego układu co wał korbowy efekt będzie podobny jak zużyte panewki wału korbowego.
Wymontowanie wałka całkiem raczej nie wchodzi w gre ponieważ musiałbyś zaślepić otwór w bloku przez który przechodzi wałek na zewnątrz i do tego zaślepić wszystkie otwory smarujące panewki tego wałka
Moim zdaniem taka zabawa nie ma sensu lepiej poszukać kompletnego sprawnego dołu silnika lub całego silnika bez osprzętu.
Jeżeli dobrze myslę silnik jest zamontowany wzdłuż i po wymotowaniu chłodnicy powinno być dość dużo miejsca by dało się wysunąć wałek do przodu samochodu. |
|
|
|
 |
mechanio
Nowy Forumowicz
Auto: Ela 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 21 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 10-04-2011, 22:20
|
|
|
W eli silnik szybko się wyjmuje jak przodku nie ma |
_________________ Przez błota lasy śniegi by Ela 200 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2011, 21:55 Re: wałek balasowy-problem
|
|
|
Gruby86 napisał/a: | ...
słyszałem jednak plotkę, iż silnik bez danego wałka może się obejść...?
Czy to prawda? Jeśli tak to znacznie obniżyłoby koszta naprawy. jak wygląda kwestia demontażu?
Doradźcie Koledzy dobrze nowicjuszowi |
Można zdemontować wałki, obydwa wałki, ale trzeba się liczyć z większymi drganiami silnika. Sam jeżdżę bez wałków w Galancie E15, dokładnie z tego samego powodu - rozbicie gniazda panewki w bloku silnika. Jednak tę operację musi wykonać naprawdę kumaty mechanik, który zna ten typ silnika i wie które kanały olejowe i jak zaślepić. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 13-04-2011, 22:42
|
|
|
Gdzieś był nawet specjalny zestaw do usunięcia wałków balansowych. Najczęściej używany chyba w eclipse , ale większych szczegółów nie znam. |
|
|
|
 |
|
|