Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] [SILNIK] Jak wymienić filtr paliwa?
Autor Wiadomość
kaszalot 
Nowy Forumowicz
kaszalot

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: 13-12-2009, 00:08   [MSS DID] [SILNIK] Jak wymienić filtr paliwa?

Mam filtr paliwa. Zastanawiam sie nad wymianą jeszcze przed zimą, która prawie się zaczęła.
Miśka mam od września i mam pytanie, czy jest to nazbyt skomplikowane. Książki nie mam. Znalazłem na naszym forum w pdf wer angielską.
Proszę o radę.

Dzięki i pozdro :)
Ostatnio zmieniony przez cns80 15-12-2009, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-12-2009, 00:18   

Odkręcasz śrubę mocującą od góry, otwierasz wieczko razem z przewodami (nie trzeba ich odpinać) wyciągasz stary filtr i wsadzasz nowy :) tak w skrocie :)

po zamontowaniu pamietaj ze masz diesla i musisz odpowietrzyc uklad, czyli:
obok filtra znajduje się pompka (taka gumowa gruszka), musisz napompować aż zrobi się twarda odpalić i w razie nierównych obrotów jeszcze podpompować.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
kaszalot 
Nowy Forumowicz
kaszalot

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: 13-12-2009, 00:28   Podziękowanko :)

No dzięki, tak myśałem, ale potrzebowałem małego "kopa".
Co do tej gruszki- pompki, to słyszałem, ze dobrze jest zalać paliwem nowozałożony filtr w komorze. Po odpaleniu odczekać aż zacznie pracować równo.
Muszę powiedzieć, że to jest mój pierwszy diesel, do tej pory miałem benzyniaki.
Ps. mój Misiek jest z 2004 roku
Dzięki za poradę i pozdrawiam serdecznie :) .
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-12-2009, 16:30   

Nie koniecznie. U mnie wymieniali mechanicy i nic nie trzeba było odpowiedtrzać pociągnął od razu. A nie kombinowali nawet z pompką . Wiem bo widziałem co robili.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
kaszalot 
Nowy Forumowicz
kaszalot

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: 13-12-2009, 22:49   

No wielkie dzięki.
Mam nadzieję, ze jeszcze przed tymi zapowiadanymi mrozami wymienię filtr.
Jak na razie cieszę się z zakupu MIŚKA.
No i dodam, że jestem zadowolony.
Pozdrawiam świątecznie! :)
Daniel

[ Dodano: 17-12-2009, 21:21 ]
Jestem pow wymianie.
Dobrze zrobiłem, ze wymieniłem filtr przed mrozami. Była woda na dnie!

Dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam świątecznie, wesołego karpia! :)
Daniel
 
 
emkawu 
Mitsumaniak
The Bishop


Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 46
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 24-12-2009, 13:56   

Wczoraj wymieniałem filtr paliwa (po raz pierwszy), według zwięzłej instrukcji podanej przez
Robson86. Faktycznie sprawa jest prosta jak budowa cepa.
Dodam od siebie, że dobrze jest zdjąć górną cześć obudowy od filtra powietrza (cztery zatrzaski + zdjęcie opaski z węża) bo wtedy polepsza się zdecydowanie dostęp do filtra paliwa. Proponuję potem zasłonić wkład filtra powietrza jakąś folią (reklamówka, itp), żeby go nie pokapać olejem napędowym. Filtr paliwa jest oczywiście aż mokry od oleju, i łatwo zapaskudzić pół komory silnika :)
Ja zdejmowałem też wtyczki od filtrów paliwa i powietrza, żeby polepszyć dostęp, ale miałem wyjęty akumulator (poszedł do ładowania), więc nie obawiałem się wystąpienia jakich błędów komputera. I tu mam pytanie:
Czy wypinaliście kiedyś wtyczki z filtrów paliwa i powietrza przy podłączonym akumulatorze. Czy komputer pokazywał jakieś błędy po ponownym podpięciu wtyczek??
Pytam bo ktoś pisał, że wypiął i wpiął z powrotem wtyczkę pod przednim fotelem i potem świecił mu błąd SRS.
_________________
" Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi "
 
 
staszekk
[Usunięty]

Wysłany: 25-12-2009, 07:33   

Wypinałem dwukrotnie, w efekcie zapalała się kontrolka silnika lecz w pierwszym przypadku po następnym odpaleniu zgasła, a za drugim razem zgasła prawdopodnie dopiero po przejechaniu kilku kilometrów i ponownym odpaleniu
 
 
kaszalot 
Nowy Forumowicz
kaszalot

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: 30-12-2009, 20:38   

Jeszce raz dzięki ROBSONOWI 86 za pomoc!
Rzeczywiście bułka z masłem, ale ten pierwszy raz!, to jak z seksem! :mrgreen:
Ja nie wyjmowałem aku tylko filtr powietrza i przy okazji popryskałem olejem z teflonem na przyrdzewiełe elementy.
zdążyłem przed tymi mrozami. Na dnie pojemnika na filtr, było jednak trochę wody! skąd??? :twisted:
Dlatego niestety tankuję na dobrych stacjach i to trochę droższy olej. Zaglądne potem przy wymianie czy jest tyle samo wody! :shock:

Pozdrawiam wszyskich "miśkowców" :biggrin:
Daniel
 
 
Macka 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Inąd
Wysłany: 18-04-2011, 14:51   

OK, to co robiliście jak była woda na dnie? Czymś wybieraliście czy tylko stary filtr out, nowy in ?
 
 
emkawu 
Mitsumaniak
The Bishop


Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 46
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 27-04-2011, 17:16   

W instrukcji obsługi coś było n.t. odwadniania filtra paliwa. Bodajże pod filtrem jest zaworek, który się odkręca i spuszcza wodę, aż do momentu kiedy zacznie lecieć czysty ON. Nigdy tego nie robiłem, bo dostęp do filtra od spodu jest zerowy. Luknę do instrukcji i wrzucę skan jak to dokładnie zrobić. Jutro będę na kanale, to spróbuję zerknąć czy da się to zrobić spod samochodu.

UPDATE

Poniżej link do instrukcji obsługi w temacie odwadniania filtra paliwa:


i do odpowietrzania układu paliwowego:



Jutro na kanale sprawdzę z ciekawości dostęp do filtra od dołu, bo od góry nie ma szans.
_________________
" Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.