[Cari 1.8 GDI] Nienormalny problem z obrotami pomocy!!!!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
kiki0007
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-04-2011, 07:32 [Cari 1.8 GDI] Nienormalny problem z obrotami pomocy!!!!!!!!
|
|
|
Witam jestem nowy na tym forum mam mały problem z autkiem a mianowicie obroty jak autko odpalam zimne są ok 1700 po chwili spadają do 1500 i jak sie już nagrzeje to one dalej pozostaja na 1500-1600 wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy i poluzowałem śrubke na przepustnicy od obrotów żeby były mniejsze i teraz jest tak po odpaleniu obroty są od 600-800 i tak to sie utrzymuje a po dodaniu gazu wskakują na 1500-1600 i już nie schodzą tylko tak sie to trzyma ale po ponownym wyłączeniu zaplonu i odpaleniu silnika znowu są 600-800 do momentu aż dodam gazu lub rusze a podczas jazdy jest ok wszystko ale jak jade i wrzuce na luz też mają 1500 sprawdziłem linke i jest ok sprawdziłem komputer według mostka na pin1 z 4 i nie wyskoczyły błedy czy ktoś może coś poradzić?????????????? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-04-2011, 07:57
|
|
|
A czy uczyłeś auto obrotów, poszukaj na forum procedury jak to zrobić lub pojeździj jakiś czas a obroty same powinny się ustawić. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-04-2011, 08:34
|
|
|
Przepustnica z linką, czy ETV? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2011, 10:08
|
|
|
Bartek napisał/a: | Przepustnica z linką, czy ETV? |
kiki0007 napisał/a: | sprawdziłem linke i jest ok |
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kiki0007
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-04-2011, 11:15
|
|
|
linka no narazie pojeżdze ale czy ciśnienia mogą mieć wpływ ale to by sie kontrolka zapaliła a komputer cos wykazał myślałem ze może sąda ale to też by komputer wykazał pomysły mi się kończą hehe co można by sprawdzić a właśnie czy ktoś może wie albo było może opisane wcześniej jak samemu można sprawdzić ciśnienie pompy wysokiego ciśnienia wspomagania i pompy paliwa żeby wykluczyć ewentualnie opcje że to wszystko jest może na pograniczu ale nie na dosyć niskie zeby się check zaświecił i może to by podnosiło obroty
[ Dodano: 22-04-2011, 11:19 ]
a właśnie chciałem dodać jeszcze że jak była czyszczona przepustnica to jedynie kostka od silniczka krokowego była odpięta a od położenia przepustnicy nie i to wszystko było robione po uprzednim odpięciu akumulatora
[ Dodano: 22-04-2011, 11:45 ]
o tak widzie pozatym że tu pomocni ludzie zaglądają z góry dziekuje za pomoc wszystkim.
[ Dodano: 23-04-2011, 08:37 ]
no i uczylem go obrotów i nic dalej to samo |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-04-2011, 22:12
|
|
|
a przepustnica się czasem nie zacina?
Tą śrubka na przepsutnicy to można wyregulować tylko obroty w trybie stechiometryczna (bogata mieszanka) (o ilę się nie myle, z kolega Arenem kiedyś do tego doszliśmy na przykładzie mojego samochodu).
Zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku jest tryb uwarstwiona (miesznka uboga) i po 4 minutach się zmienia w drugi tryb (bogatej mieszanki).
po odpaleniu:
zimny silnik ok. 1500 obr/min.
cieply silnik 650 obr/min po 4 minutach 750 obr/min.
poprawcie mnie jeśli coś nie tak napisałem )
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
kiki0007
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 25-04-2011, 11:18
|
|
|
no nie właśnie sprawdzałem przepustnice sprężyna dobrze naciągnięta odbija jak rusze i puszcze linke na zgaszonym silniku to słychać takie stuknięcie ze odbiła domkneła przepustnice a jak własnie on na początku po wyczyszczeniu przepustnicy utrzymywał 1700 to odkręciłem mu troche tą śrubke od położenia przepustnicy i właśnie tak jest po odpaleniu utrzymuje 600-800 ale jak dodam gazu i puszcze lub rusze kawałek dodając gazu i puszcze to utrzymuje 1500 i nie schodzi z obrotów i to wszystko nie ważne jaki silnik zimny czy ciepły jak zimny to hest w górnym przedziale 800 a ciepłym 650-700 do czasu az dodam i puszcze gazu |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-04-2011, 10:37
|
|
|
może źle ustawiony TPS (czujnik położenia przepustnicy) ale to już kolega Bartek by musiał się wypowiedzieć bo z mojej strony to tylko gdybanie.
Najlepiej jakby ktoś ci podpiął autko pod Evoscana. |
|
|
|
 |
kiki0007
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma1.8GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 29-04-2011, 16:48
|
|
|
no to wydaje mi się że nie bo czyściłem przepustnice bez odpinania jego
obecnie to wygląda tak pojeżdziłem już troche i po odpaleniu zimnego silnika wskakuje na ponad 1500 obrotów po zagrzaniu go jak wyłacze silnik i po chwili usłysze takie cyknięcie przekażniczka chyba któregoś co było od początku zawsze i przekręce ponownie kluczyk odpale autko on wchodzi na ponad 1500 i odrazu schodzi do około 700-800 i w tym przedziale sie utrzymuje i jak dodam gazu wskakuje na ponad 1500 i tak zostaje i jak znowu zgasze silnik poczekam chwilke usłysze przekażniczek i odpale to znowu jest tak jak opisałem a od ostatnich postów które pisalem to jezdzilem z takimi obrotami z myslą że się nauczy tych obrotów ale nie wiem czy to nie zadługo już trwa
zrobiłem prawie 400 km i dalej to samo czy ktoś wie co poradzić w tym temacie
[ Dodano: 12-05-2011, 14:00 ]
Witam rozwiązaniem problemu było takie że należało poluzować srubke od położenia przepustnicy do tej pory było tylko tak że poprostu były niskie obroty i przepustnica była brudna to wcześniejszy właściciel dokręcał ją żeby je podnieśc i doszedł do pogranicza pomiędzy położeniem oszczędnym czyli wolnych obrotach a bogatą mieszanką dlatego trzymał je wyższe i poprostu po wyczyszczeniu przepustnicy ona była na tyle dokręcona ze nie przechodzxił w tryb oszczedny tylko jako że jest dodany gaz i świrował przez to po odkręceniu tej śrubki i zmniejszeniu położenia przepustnicy wszystko powruciło do normy |
|
|
|
 |
|