Polerka |
Autor |
Wiadomość |
agro18
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 6 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-04-2011, 00:12 Polerka
|
|
|
Witam chciałbym sam zrobić polerkę mojej sigme ma ona sporo rys na szczęście nie są one tak głębokie że widać podkład tylko powierzchowne chce sam to zrobić nie chce oddawać do zakładu bo wydam kasę a zrobią do kitu patrzyłem troszkę na necie jakie środki by były najlepsze spora część osób poleca mi produkty 3M tylko ich jest aż tyle że nie wiem co wybrać.Kolor mojej sigmy to ciemny szary zamieszczam fotkę chce sam to wszystko zrobić nie mam aparatury specjalnej chce to sam ścierka albo gąbką jakąś specjalną zrobić chce cały dzień poświęcić na to ale żeby potem był efekt i żeby nie było rys bo naprawdę wygląda to brzydko;/.Chce zrobić z niej motyla cena jaka mogę wydać to z 200 zł.Będę wdzięczny za pomoc na pewno tutaj są ludzie co znają się na tych sprawach i z chęcią się podziela tą wiedzą:)
P.S Przepraszam jeżeli nie tu gdzie trzeba umieściłem swój temat:) |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 27-04-2011, 08:43
|
|
|
W poprzednim autku, użyłem tej pasty : polerowanie lakieru Z tym że dodatkowo namaczałem gąbkę wodą. Nie powiem że praca należy do przyjemnych i trzeba się troszkę namordować by efekt był zadowalający. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
agro18
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 6 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-04-2011, 23:09
|
|
|
hmm ale tutaj co mi podałeś link to koleś robił to specjalna maszyną do polerowania a ja właśnie takiej nie posiadam czy normalną gąbką do tej pasty i ścierka też mogę bez użycia specjalnej maszyny? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-04-2011, 02:00
|
|
|
Wiesz, jak masz jedną lub dwie ryski to można ścierką, ale całe auto ręcznie. Dnia ci może zabraknąć. Maszynę polerską możesz zastąpić wolnoobrotową wiertarką kątową. Nie wiem jak u ciebie w okolicy, ale za dwieście zł, w profesjonalnej myjni ręcznej wykonają polerowanie z myciem w kilka godzin. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 11-05-2011, 10:55
|
|
|
koledzy a jak sprawdzają się te polerki wyglądające na kierownicę do PC za około 100 tak jak na allegro ?? i jaką ewentualnie wybrać ? na akumulatory czy 230V ?
czy podczas pracy (bo mają ok 100W) - nie zatrzymują sie ?
czy są bezpieczne dla lakieru, czy jest szansa coś zepsuć ?
jak miałem clio I to mogłem się bawić ręcznie, ale teraz Carisma i kolegi samochód to chcieliśmy sobie sprawić pomoc, warto ? jakie macie wrażenie z obserwacji ? |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 12-05-2011, 16:22
|
|
|
tomek84, dokładnie o takie chodziło, czy ktoś ma jakieś doświadczenie i próbował takich wynalazków ?? |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
Sticker
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-05-2011, 22:21
|
|
|
Ja czymś takim miałem okazję działać.
To zabaweczka dla dzieci.
100W to zdecydowanie za mało mocy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-05-2011, 22:29
|
|
|
Sticker napisał/a: | To zabaweczka dla dzieci.
100W to zdecydowanie za mało mocy. | Wibratory maja więcej mocy, tego nawet nie da się uzyć do masazu a co dopiero myśleć o polerowaniu auta, za dobra polerke trzeba dac conajmniej 600zł. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-05-2011, 22:38
|
|
|
Jeśli koniecznie chcesz samemu to wiertarka - albo np stara Celma na 1 biegu albo taka z regulacją obrotów.
kupujesz gąbkę polerską http://allegro.pl/gabka-p...1588849851.html - do niej wkręcasz uciętą śrubę M14 i to do wiertarki. Wiertarka z założoną dodatkową rączką. Obroty dosyć wolne, cały czas na mokro - musi być widać że się mazia, z gąbki może pochlapywać. Trochę trzeba wprawy żeby taki zestaw okiełznać, ale ja całą Vectrę tak spolerowałem po lakierowaniu (wszystkie el były wcześniej na matowo papierem 2000), wyszło lustro. Pasta Farecla G3.
Potem jakiś dobry wosk koniecznie - np TurtleWax. |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-05-2011, 07:35
|
|
|
Dzięki koledzy teraz wiadomo, że szkoda pieniędzy. Z wiertarką bym się bał bo mam płynną regulację poprzez wciskanie włącznika i mógłbym więcej szkód niż pożytku bez wprawy sobie uczynić ... chyba zostanę przy robótkach ręcznych
TurtleWAX już jest teraz tylko szmatka ... |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13-05-2011, 10:21
|
|
|
josie napisał/a: | Pasta Farecla G3 |
Nie do końca, pasta farecla G3 to jest pasta ścierna. Po polerowaniu tą postą zostają swirle. Potem powinno się użyć mleczka polerskiego 3M ultrafina (kolor korka niebieski). I dopiero później jakiś preparat (cleaner, politura, glaze) wyciągający głębie/jakość lakieru a na sam koniec zabezpieczający lakier (chemical guys, poorboys).
Co do mechanicznej polerki, trzeba przeznaczyć od około 180zł ( http://allegro.pl/einhell...1596871658.html ) w górę. Oczywiście jeszcze moc jest ważna, tak jak robertdg, 100W to do czego innego się nadaje
Ja u siebie zrobiłem polerkę mechaniczną jakiś rok temu, później tylko kosmetyki. Ostatnio odświeżyłem ręcznie lakier u siebie:
Lakier ogólnie nie wyglądał źle na pierwszy rzut oka:
ale były rysy i zaschnięta woda z kurzem:
Więc po umyciu i wyszuszeniu lakieru, zabrałem się za oklejenie plastików, gum taśmą. Żeby później nie mieć problemu z wyczyszczeniem. Chociaż te kosmetyki które używam nie zostawiają widocznych śladów (tak jak np 3G farecla) to i tak lepiej się chwile pomęczyć
Następnie ręcznie za pomocą aplikatora nakładałem politure: Poorboy’s Black Hole Glaze
Po około 15-20min jak wyschła, zrobiła się krucha i było można ściereczką z mikrofibry polerować. I tak wyglądał lakier po wypolerowaniu:
Tutaj zdjęcie z lampą, te kropki to drobinki kurzu na lakierze
A tak się prezentowało całe auto:
Zostało jeszcze woskowanie, ale to się przeprowadza tak samo jak nanoszenie politury.
I tutaj efekt końcowy po kosmetykach: Poorboy’s Black Hole Glaze i lakier zabezpieczony: Poorboy’s Natty’s Blue Paste Wax
Zdjęcia oczywiście bez jakiejkolwiek ingerencji programów graficznych!!! |
_________________
  |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-05-2011, 10:49
|
|
|
Kleju napisał/a: | Nie do końca, pasta farecla G3 to jest pasta ścierna. Po polerowaniu tą postą zostają swirle. |
Jak będą za duże obroty, a do tego nie dopilnuje się żeby było wystarczająco mokro to owszem. |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13-05-2011, 15:34
|
|
|
josie, ale to jest pasta ścierna, więc nie da się uniknąć "rysek" . Później jeszcze przymusowo mleczko polerskie (zależy jeszcze od stanu lakieru, czyt: głębokości rys). I na sam koniec wosk. Tylko lepiej dołożyć te 40zł i kupić coś lepszego niż ten "dobry wosk" TurtleWax do kupienia w Tesco za kilkanaście złotych |
_________________
  |
|
|
|
 |
|