Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant 2.5 V6
Autor Wiadomość
Maliniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 10
Skąd: siem-ce
Wysłany: 25-04-2011, 23:42   Mitsubishi Galant 2.5 V6

Witam,

zostałem szcześliwym posiadaczem Galanta. Zamierzam włożyć w Niego jakąś w miarę dobra instalację gazową (oczywiśćie sekwencja) Stąd moje pytanie, Jakie podzespoły musiałbym zakupić aby jakiś gazownik na śląsku mi to zmontował. Czy przykładowo taki zestaw : http://allegro.pl/sekwenc...1579615528.html da radę?

Znalazłem jeden temat podobny lecz trochę stary i nie konkretny ;)

Pozdrawiam, i liczę na pomoc.

Malliniak.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-04-2011, 06:33   

Ten zestaw jest w miarę. Szkoda, ze nie zrobiłem zdjęć jak montowałem u siebie. Jeżeli nie zależy ci na estetyce i wyglądzie to zamontujesz wtryskiwacze leżąc pod osłoną, jak zależy ci na estetyce, jakości pracy to zamontujesz wtryski przy wtryskach benzynowych, ale nie wszystkie wtryskiwacze podejdą - mało miejsca. Ja mam zamontowane wtryskiwacze HANA 2000 zielone, czerwone za słabe. Zamontowane są z jednej strony pod kolektorem, więc musiałem kolektor zdejmować, z drugiej zaś pod pokrywą. Otwory wtryskowe wywierciłem obok otworów wtryskiwaczy benzynowych. Wtryskiwacze gazowe są na krótkich wężykach 3 cm. Oczywiście wtryski oddzielne, nie w listwie. Wtryskiwacze połączone są przewodem 12 mm za pomocą rozdzielaczy lub adapterów, rożnie nazywają, ponadto obie strony są skompensowane, czyli połączone przewodem 12mm. Reduktor M3, ale co do tego reduktora to po 2 tys. poleciały mi uszczelnienia i puścił gaz do układu chłodzenia, oczywiście w tym silniku nic nie stało się. Wymieniłem na drugi taki sam reduktor ale po regeneracji i z innymi, witonowymi uszczelnieniami, działa idealnie. Z reduktora dałem dwa wyjścia, po jednym na stronę silnika, oczywiście na każdą stronę dałem po jednym filtrze dwu-wkładowym czaja FL03. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu na dolocie, kompatybilny ze stagiem 300. Sterownik oczywiście stag 300, ja taki mam, ty możesz dać 300 plus, lub premium, maja większe możliwości regulacyjne i ułatwiają robotę gazownikowi. Oczywiście wszystkie przewody gumowe założyłem parkera a nie jakiś fagumit czy semperit, te ostatnie po dwóch latach rozszczelnią się a po trzech rozpadają w rękach, oczywiście przy wymontowaniu. Warto założyć wszystko na fi 8, tzn. Elektrozawór z filtrem fazy ciekłej, przewód miedziany, lub faro, wielozawór super lub extra. Butla w koło wysokość 270 mm średnica 650mm pojemność nominalna 72 l, tankowana 59-60l (można podgiąć pływak i wejdzie bezpiecznie 65 litrów, oczywiście przy tej wielkości zbiornika trzeba wycinać schowek plastikowy, który i tak do niczego się nie przydaje. Bez wycinania schowka butla 630x200, 45 l, tankowanie 35 l, opłaca się wyciąć. No niestety na koniec koszt takiej instalacji, no nie jest mały. Wtryski: 6x120 (z przejściówkami) adaptery:6x25, filtry: 2x25, reduktor: 170 (od razu lepiej dać go do wymiany uszczelnień- czas oczekiwania 2-3 tygodnie) el; elektrozawór fi8:100, fi6: 30, sterownik z wiązką: 700, zbiornik (duży): 400, (mały): 300, wielozawór na fi8:210, fi6:190, przewody:100, elementy montażowe: 50, czujniki i wskaźniki:100. Masz około 2800 w tej droższej wersji, tańsza: 2600. Wiadomo gazownik ma upusty i trzeba odjąć od tego jakieś 10-20%, ale za to na montażu podniesie. Taki zestaw polecam, mam, użytkuję i nie narzekam. Aha świece wymień jaki gaz nie założysz (denso VK22). To chyba wszystko.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Maliniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 10
Skąd: siem-ce
Wysłany: 26-04-2011, 13:28   

Musiałem przeczytać Twoją wiadomość 2 razy żeby dobrze zrozumieć. Ale właśnie dostałem odpowiedź jednego z warszatów na śląsku. Że ten zestaw powinien uciągnąć a gdzieś indziej polecili mi :
"...Stag 300-6 Plus
6x Hana2000
reduktor Magic III

Do tego butla toroid (wchodzi naprawdę niemała) i wlew pod klapką...."

Hm ?:>

Chcę oddać po prostu oddaj na te 2 dni i niech ładnie zrobia wszystko :)

Ps. Ps. Dostałem taki wykaz "elektronika i reduktor AGC , zbiornik stako wielozawór tomasetto , listwa
matrix , montujemy to co mamy sprawdzone i nie kolidujące " Cena 3500

Co sądzicie?:>

[ Dodano: 27-04-2011, 11:38 ]
Zdecydowałem sie na zestaw SebastianS, jako warsztat wybrałem sobie Simex spod Częstochowy (ZNA KTOŚ?) większość opinii maja dobrych. Cena 2950 + auto zastępcze w razie potrzeby więc jest ok :)
Ps. Przez telefon powiedzieli mi że na gazie może świecić się kontrola Check Engine. Czy to normalne?:>
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-04-2011, 02:10   

CE nie powinien się świecić, stag 300 ma problem z emulacją wtrysków Mitsu. Potrzebny dodatkowy emulator, albo zabawa z opornikami.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 28-04-2011, 15:20   

wojtas021180 napisał/a:
stag 300 ma problem z emulacją wtrysków Mitsu. Potrzebny dodatkowy emulator, albo zabawa z opornikami


Dziwne, widziałem niejednego Galanta bez dodatkowego opornika na Stagu i sie nie swiecil Check. Mowie tutaj o poprawnie ustawionej instalce.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-04-2011, 18:48   

Dziwne, nie dziwne. AC ma je w swojej ofercie handlowej gdyż stag nie radzi sobie z emulacją wtrysków o rezystancji wewnętrznej 100Ω. W sigmie niestety jest on potrzebny, przy dobrze zestrojonej instalacji. Nie twierdzę że w galancie jest identycznie. Chodziło mi bardziej o prawdopodobną przyczynę zapalania się CE na gazie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 29-04-2011, 08:31   

wojtas021180 napisał/a:
W sigmie niestety jest on potrzebny, przy dobrze zestrojonej instalacji


Moze w Sigmie jest tak jak mówisz - nie miałem do czynienia.
Ale nie w Galancie i Lancerze - sprawdzane.

wojtas021180 napisał/a:
Nie twierdzę że w galancie jest identycznie


tamat dotyczy Galanta :twisted:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29-04-2011, 09:40   

KaWu napisał/a:
tamat dotyczy Galanta


Wiem :wink:

Maliniak napisał/a:
Ps. Przez telefon powiedzieli mi że na gazie może świecić się kontrola Check Engine. Czy to normalne?:>


Jeśli po zamontowaniu gazu z jakiś przyczyn zapali się CE, to nie można pominąć problemu z odpowiednią emulacją (odłączaniem) wtrysków benzyny, przez sterownik lpg. :idea:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-04-2011, 10:58   

Przyczyny świecenia się CHECK ENGINE mogą być różne. Na gazie jest to zwykle albo problem z wtryskami - te co zostały tutaj opisane (nieradzenie sobie z emulacją) albo zbyt uboga mieszanka czyli najogólniej mówiąc wynik źle zestrojonej/zamontowanej instalacji (montaż, wtryski, itd)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Maliniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 10
Skąd: siem-ce
Wysłany: 29-04-2011, 12:09   

Czyli wszystko jasne. Znalazłem dobrego gazownika. Upomnieć się o montaż wtrysków(cyba) na fi 8 ?:> Gdzieś tak przeczytałem.

I reduktor ACG zamiast MagicIII.

Dziękuję, Pozdrawiam.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-04-2011, 13:49   

No miedź 8 mm na pewno nie zaszkodzi choć 6 mm powinna raczej obrobić 2.5 bo na MJIII u kolegi w Sigmie, daje rady - aż się sam zdziwiłem. Ale uważam że zapas nigdy nie jest zły. dlatego warto zapłacić nawet te 100 zł więcej za graty pod 8mm (tj. wielozawór Tomasetto EXTRA, elektrozawór OMB lub Valtek na 8 mm (bliźniacze konstrukcje).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-04-2011, 16:44   

Widzę, ze ACG teraz na topie, zastanawiam się jak długo. Ponadto jak już pisałem, dobrze założona i wystrojona instalka i żadna kontrolka CE nie będzie się świeciła.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Maliniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 10
Skąd: siem-ce
Wysłany: 29-04-2011, 18:42   

Ok dzięki, upomne się o 8mm. Po zamontowaniu napiszę czy all śmiga. Mam nadzieję że będzie ok :)

Mario nie ufasz ACG?:>
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-04-2011, 23:30   

Nie, po prostu z wieloma komponentami już tak było, producenci i instalatorzy czasami nakręcają rynek sami. Tak było z M3. Nie znam ACG, ale wiem, że montują go i daje radę.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
saaver 
Nowy Forumowicz
Saaver


Auto: Mitsu Pajero II 3,5 V6 GECO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Kazimierz Dolny
Wysłany: 04-07-2011, 20:49   

Witam panowie,

na forum nowy, ale mitsu lubi i dobrze zna!

przymierzam sie do sekwencji, poczytałem wasze posty
narzuce mechanikowi wszystkie informacje
i biore sie z moim fachura za robote
jak cos juz zrobie to bede dawał znac jak co chodzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.