GALANT 2.4 GDI 2001r Kombi |
Autor |
Wiadomość |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 03-12-2010, 19:47
|
|
|
radek79 napisał/a: | z tym olejem to nie ma co siać paniki jedynym skutkiem ubocznym może być szybsze ćwierkanie popychaczy nic więcej |
Obstawiam. ze popychacze to mu najpierw sie odezwa od za wysokiego stanu oleju.
Znam GDi co smiga na mineralnym Mobilu i popychacze poki co nie graja. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 03-12-2010, 21:28
|
|
|
KaWu napisał/a: | radek79 napisał/a:
z tym olejem to nie ma co siać paniki jedynym skutkiem ubocznym może być szybsze ćwierkanie popychaczy nic więcej
Obstawiam. ze popychacze to mu najpierw sie odezwa od za wysokiego stanu oleju.
Znam GDi co smiga na mineralnym Mobilu i popychacze poki co nie graja. |
witam wybitnym znawcą tematu to nie jestem ,wszystko co piszę jest oprte o moje doświadczenia z GDI a miałem kilka sztuk w swoim garażu |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 15-03-2011, 17:34
|
|
|
Po dluzszym czasie nadszedl czas na male podsumowanko.
Do tej pory zrobilem nim 13.000 km wiec na liczniku ma 160.000.
W zeszlym roku dostal zimowki, no ale zaraz trzeba bedzie znowu zmieniac.
Najlepsze jest to, ze dopiero niedawno odkrylem iz ma skladane lusterka
Kiedys czytalem ze wersje podstawowe nie maja i pewnie dlatego nie za bardzo to sprawdzalem heh.
Dolalem chyba 3 litry oleju.
Prawe kolo cos mi bije, nie wiem moze to kwestia wywazenia na nowo tylko.
No i niestety na to takie jakby ogumowanie przy biegach wylal sie "zapach" i mimo iz zostal wytarty utworzyl sie taki jakby kozuch, teraz nie ladnie to wyglada
No i w koncu zebralem sie do wymiany rozrzadu.
Najpierw jednak zakup.
Za rada sveno zadzwonilem do dj parts, gdzie polecono mi paski gates, a nie mitsuboshi.
Dowiedzialem sie iz mitsuboshi sa tak polecane na allegro, gdyz jest na nich duza marza, zreszta na allegro sami je polecaja. Jakby poszedl pasek to sa problemy z reklamacja, gdyz nie maja swojego przedstawicielstwa w europie.
A reklamacja paska gates musi byc rozpatrzona w ciagu 30 dni. I podobno paski gates sa lepsze jakosciowo. Hmm... wczesniej czytajac to forum bylem przekonany do mitsuboshi ale teraz...???
Moze ktos wyrazi swoja opinie?
Chyba wezme gates-a.
Jeszcze wymienie olej tym razem na pelny syntetyk.
ps. moze ktos wie czy trudna jest taka wymiana tego plastiku miedzy biegami a popielniczka?
Aha no i musze wymienic "uszczelniacz na wale" i juz sam nie wiem czy to sa simeringi czy jak? uszczelniacz rozrzadu, walu korbowego, pompy oleju, w sumie mozna wymienic wszystko za jednym zamachem? czy to za duzo nie przedrozy? chodzi o cene robocizny gdyz uszczelki to pewnie groszowe sprawy.
Pompe wody chyba poki co sobie odpuszcze na razie autko ma 160.000 to chyba jeszcze pochodzi.
Ogolnie jestem bardzo zadowolony z galancika po tych 4,5 miesiaca uzytkowania, spisuje sie super, szczegolnie jesli go porownam do escorta w ktorym wszystko bylo naprawiane a i tak nic nie dzialalo.
Ale pilot mi przestal dzialac, swieci sie taka czerwona dioda jak naciskam i nic, ktos tak mial? da sie cos z tym zrobic? wymiana baterii nic nie dala.
No i popychacze niestety slychac, ale na to kupie ceramizer. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-03-2011, 16:34
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | A reklamacja paska gates musi byc rozpatrzona w ciagu 30 dni. I podobno paski gates sa lepsze jakosciowo. Hmm... wczesniej czytajac to forum bylem przekonany do mitsuboshi ale teraz...??? |
JA mam niemiłe doświadczenia z Gatesem. Kiedyś pracowałem w motoryzacyjnym i za dużo bylo reklamacja na te paski produkowane w PL. Wiem co piszę bo mam tą Firmę rzut beretem Szefosto zaczęło handlować wtedy tymi paskami.
Jak jest obecnie z nimi Nie wiem i szczerze to nie chcialbym sprawdzać
fiodorczy napisał/a: | Aha no i musze wymienic "uszczelniacz na wale" i juz sam nie wiem czy to sa simeringi czy jak? uszczelniacz rozrzadu, walu korbowego, pompy oleju, w sumie mozna wymienic wszystko za jednym zamachem? czy to za duzo nie przedrozy? chodzi o cene robocizny gdyz uszczelki to pewnie groszowe sprawy. |
Przy robieniu rozrządu lepiej uszczelniacze wymienić. Chcesz oszczędzić Widocznie Cię stać (odpukać) na kolejne ściąganie rozrządu Kilkadziesiąt zł w tym przypadku to żadna oszczędność.
fiodorczy napisał/a: | Pompe wody chyba poki co sobie odpuszcze na razie autko ma 160.000 to chyba jeszcze pochodzi. |
A co jak za 20k km zacznie puszczać albo wyć
fiodorczy napisał/a: | Ale pilot mi przestal dzialac, swieci sie taka czerwona dioda jak naciskam i nic, ktos tak mial? da sie cos z tym zrobic? wymiana baterii nic nie dala. |
Kodowanie może pomóc. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 19-03-2011, 11:40
|
|
|
No z paskiem to juz za pozno
Uszczelniecze wlasnie mialem zamiar wymienic, tylko chodzilo o koszty robocizny,
no na pompie to chcialem zaoszczedzic, jeszcze to przemysle
poczytalem o tym kodowaniu, mam nadzieje ze pomoze.
wymiana rozrzadu w przyszlym tydodniu |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 22-03-2011, 16:32
|
|
|
Moje efekty pracy z kodowaniem.
W niedziele nic sie nie udalo. a dzisiaj jakims cudem zaczal dzialac 2-gi pilot, ktory nie dzialal od poczatku. O tyle to dziwne, gdyz ani razu nie udalo sie wejsc w tryb nauki,
albo nie zostalo to po prostu potwierdzone, no ale przynajmniej jeden dziala jak na razie. |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 03-05-2011, 11:07
|
|
|
No i wreszcie pojechalem na wymiane rozrzadu, okazalo sie ze:
Pasek ma jeszcze bardzo czytelne napisy.
mechanik: "nawet jak go naginam to on jest sztywny"
Dodac do tego przebieg 166.000 wyszlo na to iz pasek musial byc co najmniej 2 razy wymieniany(gdyz inaczej bylby bardziej zuzyty), czyli ma jeszcze troche do przejechania.
Wedlug mechanika ma on max 30.000 a moze nawet nie.
Jest z brzegu tylko troche poszarpany(pozabkowany), ale podobno to nie szkodzi, bo liczy sie srodek, a ten jest ok.
No i skoro auto jest z danii to na pewno wymieniany byl nie tylko pasek.
Chociaz bylem tez w serwisie mitsubishi i tam stwierdzili, ze pasek jest w stanie krytycznym, ale podejzewam ze chcieli zedrzec z polaka i tyle, bo sume tez niebotyczna walneli, i ze niby jedno kolo od paska krzywo chodzi, ze obudowa peknieta.
No i naprawilem zegarek i juz smiga pare tygodni ok. Niby mala rzecz, a cieszy
I wyszlo na to, ze mam rozrzad juz na przyszla wymiane za jakis czas heh.
Czy ktos moze napisac, ze tak jak sprawdzal mechanik ten pasek to dobrze to zrobil z tego co napisalem? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 03-05-2011, 13:58
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | Jest z brzegu tylko troche poszarpany(pozabkowany), ale podobno to nie szkodzi, bo liczy sie srodek, a ten jest ok. |
jezeli pasek jest troche poszarpany brzegu, to juz oznacza, ze to jeden wielki smietnik, i nadaje sie do wymiany w tej chwili ! |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 02-07-2011, 20:42
|
|
|
Rozrząd zostal wymieniony przy 167 000 km.
Wymiana filtrow i olejow. ( 169 000 km.)
silnik: Valvoline Maxlife 10w40
skrzynia: Valvoline (hmmm...75w90)
Zdecydowane uciszenie popychaczy, dzisiaj (po 4 tys. km.) cos troszke pograly hmmm....
Na dolewki mam Valvoline dura blend 10w40
Jakis czas temu sprawdzilem ile spala:
Wiec spalanie srednie po przejechaniu 3.362 km. wynioslo 8,45 l. z czego jestem zadowolony
najnizsze - (410 km.) - 7,89 l.
najwyzsze - (485 km.) - 9,30 l.
No i w koncu przykleilem naklejke rejestracyjna
Wymienione zostaly takze dwa przednie prawe dolne wahacze i koncowka drazka kierowniczego.
Kolego Rafale, dziekuje Tobie za info dzieki czemu zdecydowalem sie wymienic szybciej(i drozej niestety), ale nie chcialem ryzykowac, i mechanik takze stwierdzil, ze pasek byl w zlym stanie. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 02-07-2011, 20:47
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | Kolego Rafale, dziekuje Tobie za info dzieki czemu zdecydowalem sie wymienic szybciej(i drozej niestety) |
do uslug |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 15-02-2012, 12:58
|
|
|
kilka zaleglosci do odnotowania.
sierpien 2011 wymiana tlumika drgan + przeglad.
grudzien 2011 wymiana klockow, lacznik stabilizatora i cos tam jeszcze heh.
3,5 miesiaca temu minal rok od czasu zakupu galanta.
Przejechal 40.000 km.
na dzien dzisiejszy przejechalem nim jakies 51 tys km.....
..........i niedlugo stuknie mu 200.000.
musze jeszcze pobawic sie z kodowaniem pilota, bo juz za dlugo korzystam z kluczyka. |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 26-07-2012, 15:47
|
|
|
23.04.2012 Wymiana oslony na ukladzie kierowniczym, lewa strona.
W skutek czego trzeba bylo takze ustawic zbieznosc.
Po okolo roku czasu od naprawy zegarka, znowu szwankuje. Pewnie te nieszczesne luty. |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 01-11-2012, 19:22
|
|
|
10.08.2012 - wymiana koncowki drazka.
- naciagniecie linki od recznego.
kilka dni temu minal juz 2-gi rok od czasu zakupu
stan licznika przy zakupie - 147.000
po roku - 187.000 - przej. - 40.000
po dwoch - 216.000 - przej. - 29.000
razem przej. - 69.000 |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 18-08-2013, 12:09
|
|
|
Mam pytanie, 66 000 km temu wymienilem rozrzad: Pasek Gates, rolki koyo, napinacz.
Ile moge jeszcze pojezdzic bez wymiany?
10.07.2013 - Wymiana lozyska z piasta - prawy przod. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-08-2013, 13:44
|
|
|
Pasowałoby już wymienić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|