Nauka ECU czyżby obalanie mitu!!!! |
Autor |
Wiadomość |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2006, 12:00 Nauka ECU czyżby obalanie mitu!!!!
|
|
|
właśnie przeglądam instrukcje ( tą po angielsku -dział" electrical manual") i na stronie 11 jest jak należy przypomnieć a dokładnie ustabilizować parametry ECU po regulacjach i takich tam czyli -nauczyć ECU co i jak
Po kolei napisali:
1. Temperatura silnika 85-95 °C
2. światła i inne odbiorniki (dmuchawy itp.)wyłączyć (OFF)
3. włączyć luz lub "N" lub"P"
4. kierownica w centralnym położeniu ( na wprost)
załączyć silnik i pozostawić na 5 minut i gotowe
najbardziej zaskoczyła mnie ta temperatura ( i chyba nie tylko mnie)
i co wy na to ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2006, 12:08
|
|
|
a mnie nie zaskoczyła - od zawsze mówiłem, że na gorącym silniku się uczy
na zimnym też można - ale wtedy dłużej - stąd bezpieczny czas 15 minut na rozgrzanie silnika i nauczenie na gorącym silniku
tak naprawdę jednak nikt z nas nie zna konkretnej liczby cykli, jakie musi wykonać ECU by zapełnić tą tymczasową pamięć wynikami - stąd margines dłuższego czasu |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2006, 12:17
|
|
|
no to temat załatwiony
tyle że informacje przkazywane są niczym głuchy telefon ( taka zabawa dla dzieci) i narobiło się mądrali co i czego to oni nie wiedzą a tak faktycznie to trzeba na spokojnie najpierw poczytać a dopiero się oddzywać i o konsultacje grzecznie prosić
ale się podlizałem |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2006, 16:50
|
|
|
Sami fachowcy:) oczywiscie aby nauczyc ecu trzeba odłączyć akumulator nie?
czyli sinik gorący
odlaczamy akumulator
czekamy chwilke
nastepnie podlaczamy
wszystkie urzadzenia elektryczne na pokladzie stop!
uruchamiamy motor i czekamy z 15 minetek
Czy tak ma być Panowie? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-11-2006, 21:10
|
|
|
W zasadzie tak powinno być. Tyle że w mojej Cari na zimę lepszy efekt jest gdy się ECU uczy właśnie z włączonymi wszystkimi normalnie użytkowanymi odbiornikami a więc radio + światła + skrzynia na N. Porównałem takie obroty do tych nauczonych bez obciążenia i fakt że są ciut wyższe niemniej silnik zdecydowanie stabilniej pracuje szczególnie jak stoje w korku na heblu i skrzyni na D'rive - bo wtedy najbardziej spadają. No ale ja mam automata. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-11-2006, 23:10
|
|
|
Ja mam manualną skrzynię, i też uczę z włączonymi odbiornikami (światła, ogrzewanie szyby i lusterek) Po nauczeniu trzyma idealnie obroty. Przy nauce bez włączonych odbiorników, po włączeniu wszystkich odbiorników obroty spadają tak, że silnik lekko drży. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 00:02
|
|
|
taka mysl mi sie nasunęła, czy czasem nie lepiej jest go uczyć jak jest zimny, poprostu odpalając motor z rana?
chodzi o to ze bedzie wiedzial jak trzymac obroty itd jak jest nagrzany, a jak sie zachowa jak bedzie na ssaniu, po nauce na gorącym silniku? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-11-2006, 13:25
|
|
|
Rzecz w tym że jak zimny to bogatą mieszankę robi i zupełnie inaczej pracuje. Ja to tez testowałem czy lepiej uczyć na zimnym czy na gorącym i efekt jest taki jak w przypadku uczenia z włączonymi odbiornikami i bez czyli nauczony na zimnym na gorąco zbytnio obniża obroty i mocno drży tak samo jak z przypadkiem gdy uczony bez odbiorników. Najlepszy efekt uzyskałem gdy uczyłem na gorąco i z włączonymi światłami, radiem, klimą i skrzynią na N. teraz stojąc na światłach z powłączaną większością odbiorników oraz na hamulcu i automatem na biegu obroty spadają nie niżej niż 2-3 mm powyżej 500obr (zakładam że to jakieś 600) a bez odbiorników energii i ze skrzynią na P są w połowie między 500 a 1000. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
zieli [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2006, 23:23
|
|
|
witam jestem nowy własnie kupiłem lancera 1.6 16v 95r czy moze mi ktos powiedziec o co chodzi z tym uczeniem i ecu |
|
|
|
 |
endriussss
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-12-2008, 11:01
|
|
|
Rewelacja! Ja włączyłem światła, radio, dmuchawę i podgrzewanie tylnej szyby i obroty są super. A już myślałem że czeka mnie wizyta u mechanika. Ciekawe co by chcieli wymieniać |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2008, 13:20
|
|
|
nauka ECU?
ja to zawsze robiłem tak:
odłączałem Aku na min 30 min, podłączałem odpalałem silnik czekałam aż 3 razy włączy się wentylator oczywiście wszystkie odbiorniki prądu off. po 3 włączeniu i wyłączeniu się wentylatora wsiadałem i układałem ECU podczas jazdy czyli 1,2,3,4 i jak się da to 5 do odcięcia i wtedy auto miało kopa i i chodziło super
mówię nie tylko o mitsu ale też o wszystkich markach |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 27-12-2008, 14:11
|
|
|
a ja odsyłam: Kod: | http://saft7.com/?p=77 |
|
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|