Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
7 generation Galant story
Autor Wiadomość
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-05-2011, 20:39   7 generation Galant story

Witam chciałbym tu więcej opisać o usportowionych wersjach 7 generacji Galanta :)

Opiszę tutaj troszkę ciekawostek, specyfikacji technicznych informacji modelowych i zdjęć dotyczących Galantów 7 generacji

1990 rozpoczęto pierwsze prace nad produkcją nowego galanta 7 generacji wedle niektórych danych pierwsze prototypy pojawiały się już na początku tego roku
Galant miał być od teraz wizytówką możliwości technicznych firmy gdyż model Lancer przejął pałeczkę w sportach motorowych po poprzednim modelu Galanta
Tak więc firma Mitsubishi nie była ograniczona specyfikacjami rajdowymi ani też przystosowaniem samochodu by jak najlepiej sprawdzał się w sportach motorowych
Nowy Galant dostał nową linie widlastych silników Mitsubishi zaprojektowanych w Japonii przy współpracy z biurem konstrukcyjnym Chryslera na mocy nowej współpracy
przez którą powstał amerykański odłam Mitsubishi ( DSM Diamond Star Motors )... Oba koncerny wcale nie produkowały silników razem jak się wielu osobom wydaje współpraca
miała raczej charakter wymiany doświadczeń, sposobów produkcyjnych oraz technologii Chrysler chciał unowocześnić swoje silniki a Mitsubishi chciało dostać się na rynek amerykański.
Z przeanalizowania doświadczenia amerykańskiego koncernu z widlastymi silnikami Mitsubishi wyprodukowała swoją własną nową linie silników w układzie "V".
Dodatkowo w Galancie znalazły się udoskonalone jednostki rzędowe z poprzedniej generacji modelu znany już 4G63 na jednym wałku rozrządu został zamontowany w nowym modelu Galanta lecz została
zwiększona liczba zaworów do 16stu na bazie tego silnika powstał też 4G64 2,4 litra przeznaczony tylko na amerykański rynek występował w konfiguracji SOHC i DOHC i był oferowany tylko i wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów oraz
napędem na przednią oś oraz w przeciwieństwie to innych galantów siódmej generacji amerykańska wersja była produkowana aż do końca 98 roku i w momencie wycofania innych modeli przeszła gruntowny lifting i od 96 była też
oferowana właśnie w wersji DOHC...

W całym okresie produkcji 7 generacji ( nie licząc amerykańskiej wersji ) przeszła ona jeden lifting w 1994 roku diesel otrzymał system świec żarowych oparty tylko na jednym przekaźniku, wprowadzono wersje nadwoziową hatchback
, zamontowano całkiem nowo wyglądającą kierownice z airbagiem, wprowadzono do oferty możliwość montażu poduszki powietrznej pasażera oraz weszła nowa wersja ospojlerowania tzw. Diamond Edition

Galant 7generacji posiadał też nowa innowacyjną skrzynie biegów automatyczną która zapamiętywała styl jazdy kierowcy i odpowiednio reagowała w stosunku do właściciela pojazdu

Z ciekawszych modeli oferowanych na japońskim rynku były takie modele jak VR4, VR4 S-type, VX-R, Viento 4, 1.8 Viento i Sports GT
( o E88A nie wspominam każdy go tu zna)

Najmniej wiadomo o Mitsubishi Galant 1.8 Viento E53A
Był to samochód z najmniejszym silnikiem V6 w ofercie miał tylko 1.8 litra 6A11
Była to jednostka 24 zaworowa lecz SOHC czyli na jednym wałku rozrządu na każdej głowicy
Dysponował mocą 135KM i był oferowany tylko z napędem na przód





Drugim z najbardziej pożądanych modeli był Mitsubishi Galant VR4 E84A
Oferowany tylko w sedanie w normalnym pakiecie ospojlerowania
Posiadał napęd na 4 koła i system 4WS w konfiguracji z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów posiadał 210KM a w 5 biegowym manualu posiadał aż 240KM
Po 1994 roku E84A stał się modelem eksportowym


E84A był możliwy podobno do dostania z kierownicą po lewej po 94 roku E74A nie był nigdy oferowany z kierownicą po lewej




Bratem bliźniakiem modelu VR4 był Mitsubishi Galant VR4 S-Type E74A
Był to ten sam samochód lecz bez układu 4WS lesz prawdopodobnie za miast niego posiadał dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Bardzo popularny model w Japonii
po 1994 roku był oferowany tylko w pakiecie Diamond Edition oraz z nowym tylnym spojlerem




Wraz z wprowadzeniem nowej wersji nadwoziowej hatchback pojawiła się też topowa wersja tego nadwozia Mitsubishi Galant Sports GT E74A
Miał dokładnie takie same osiągi jak VR4 i VR4 S-Type
I tak jak VR4 S-Type oferowany tylko w pakiecie Diamond Edition i w dwukolorowym nadwoziu w opcjach można było zażyczyć sobie jednolity kolor, orurowanie przednie, relingi, reflektory przeciwmgielne te mimo iż to flagowy model nie były w standardzie w sports GT chodź tu też pewnie wszystko zależy od kraju w którym był oferowany. Najlepiej sprzedająca się wersja galanta z serii VR




W 1995 roku po 2 latach produkcji galanta pojawił się wolnossący E74A przypuszczam że Mitsu po 2 latach chciało odświeżyć swoją ofertę posiadał 170KM i LSD oferowany też tylko w pakiecie Diamond Edition




Następnym z rodziny potężnych Miśków był najpotężniejszy wolnossak w ofercie Mitsubishi Galant VX-R E54A
Był to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie miśków posiadał silnik 2.0 V6 6A12 z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC i posiadał system MD który odłączał nie potrzebne cylindry w celu zwiększenia
oszczędności paliwa przy nie obciążonym silniku i utrzymywaniu stałej prędkości silnik chodził nawet tylko na 3 garach z 6 lecz gdy tylko się chciało można było depnąć i mieć do dyspozycji całe 200KM
Auto według producenta przy stałej jeździe z prędkością 60km/h zużywało 4,5 litra paliwa na 100km występował tylko z napędem na przednią oś dlatego iż Mitsubishi chciało pokazać że jest w stanie zrobić auto ekonomiczne i w dodatku bardzo mocne
w tym celu by dodatkowo poprawić ekonomie zdecydowało się tylko na napęd na jedną oś.




http://www.youtube.com/watch?v=h_rJ8meXsa0
http://www.youtube.com/watch?v=lBVxKXugXZY

Kolory w jakich były oferowane galanty VR4 tam gdzie macie w drugiej rubryce krzaczki to te kolory były reszta nie wiem po co napisana jest





To tyle na razie nie chce mi się więcej pisać teraz stopniowo w miarę czasu będę dopisywał co wiem :P więc na razie mało odkrywczo no chyba że ktoś nie wiedział o istnieniu VX-R :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 08-05-2011, 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BeNeK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 16v140km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-05-2011, 21:29   

nono :D Ciekawe , mi najbardziej podoba się vr-4 type s :rolleyes:
_________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
ś.p. Colin McRae
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-05-2011, 21:31   

Myślałem nad tym spojlerem ale nie wiem sam w sumie trochę ordynarny ale z drugiej strony JDM jak nic :P pożyjemy zobaczymy :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-05-2011, 21:33   

Ejj nooo :P Liczyłem tutaj na długą lekturę a tu nic :( no nic, pisz pisz :D będę czekał :P
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-05-2011, 21:33   

Ten Mivec całkiem fajniutki 8) takiego znaleźć to by było coś.Z takim spalaniem,to złoto :wink:
_________________

 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-05-2011, 21:34   

bo przeżywają wszyscy że chcą już :P po za tym napisałem więcej ale mi się komp zawiesił zanim kliknęłam wyślij wszystko poszło w pipe i już mi się nie chciało :twisted:

Napiszę coś jeszcze jak dostanę więcej info z kraju kwitnącej wiśni :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
mc 
Forumowicz


Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 208
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-05-2011, 16:02   

Wszyc, a dokopałeś się może do informacji jaką nazwę miał E88A (vr-4, viento??czy jeszcze inną?) bo nigdzie właściwie tego nie znalazłem. I czy był oferowany tylko na Europę??
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2011, 17:22   

nie nie znam nazwy E88A wiem tyle że był głównie przeznaczony według producenta na kraje skandynawskie ale było można też go zamówić w innym kraju, na pewno w USA nie był dostępny nie wiem jak z Japonią
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 16-05-2011, 23:33   

eh niezłe te gale były najlepszy chyba VX-R , napewno najciekwszy
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.