Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] puszcza gazy i kontrolka srs
Autor Wiadomość
germangretka134 
Nowy Forumowicz
germangretka134

Auto: Mitsubishi Carisma 1600GLX 98r
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: jarosław
Wysłany: 07-05-2011, 19:23   [Cari 1.6] puszcza gazy i kontrolka srs

czesc witam wszystkich od tygodnia jestem szcześliwym posiadaczem cari1.6 z 98r 100kmh moj problem to ze sie swieci kontrolka srs i puszcza gazy czy to przez katalizator? tez pasy bezpieczenstwa słabo trzymają, tez zauwazyłem ze jest lany olej 20w50 niewiem czy to dobrze mam 170000 przebiegu i wiem ze na taki przebieg to sie leje 10w40 i czy moge zmienic, tez prosze o ogolne porady poniewaz jest to moj pierwszy japon
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-05-2011, 22:05   

japoński to tylko silnik masz resztę to europejczyk z tej samej lini schodził co volvo s40.
Co do kontrolki to na kompa podjechać
Co do oleju to ktoś miał jakiś cel żeby zalać takim gęstym przy tym przebiegu powinien być lany 5w40 .
Co do gazów to nie mam pojęcia co znaczy że puszcza gazy?
 
 
 
hessboll2 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 08-05-2011, 00:18   Re: puszcza gazy i kontrolka srs

germangretka134 napisał/a:
czesc witam wszystkich od tygodnia jestem szcześliwym posiadaczem cari1.6 z 98r 100kmh moj problem to ze sie swieci kontrolka srs i puszcza gazy czy to przez katalizator? tez pasy bezpieczenstwa słabo trzymają, tez zauwazyłem ze jest lany olej 20w50 niewiem czy to dobrze mam 170000 przebiegu i wiem ze na taki przebieg to sie leje 10w40 i czy moge zmienic, tez prosze o ogolne porady poniewaz jest to moj pierwszy japon
Postrasze cie troszke :evil: SRS wiadomo poducha moze wywalona zreszta to ty powinienes to wiedziec olej za gesty a jak gesty to moze silnik jest rozszczelniony i poprzednik chciał to ukryc tym oto zabiegiem 170 tysiecy chłopie przy roczniku 98 to istna masakra conajmniej o 100 tys za mało no to postraszyłem :evil: apropo tych gazow pewni ci kopci no to masz odpowiedziec niestety silnik sie konczy to taka drastyczna opinia oby nie była prawdziwa :mrgreen:
_________________
BORN TO BE FREE!


<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 
 
germangretka134 
Nowy Forumowicz
germangretka134

Auto: Mitsubishi Carisma 1600GLX 98r
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: jarosław
Wysłany: 08-05-2011, 00:21   

tzn ze ma za durzą emisje gazów byłem na przeglądzie włorzyli sade i wyszło za durzo mam nadzieje ze to tylko katalizator a co do oleju czy morzna zalac jak mowisz 5w40
 
 
 
Darek
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2011, 03:10   

niestety nie możesz przejść na 5w40. Chyba że po jakimś specjalnym płukaniu silnika (tak mi się wydaje) w innym przypadku grozi poważnym uszkodzeniem silnika. Miedzy rodzajami oleji można bezpiecznie przechodzić tylko w jedną stronę: olej syntetyczny 5w40 -> olej półsyntetyczny 10w40 -> i na koncu olej mineralny 15w40.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-05-2011, 10:02   

Darek napisał/a:
niestety nie możesz przejść na 5w40. Chyba że po jakimś specjalnym płukaniu silnika (tak mi się wydaje) w innym przypadku grozi poważnym uszkodzeniem silnika. Miedzy rodzajami oleji można bezpiecznie przechodzić tylko w jedną stronę: olej syntetyczny 5w40 -> olej półsyntetyczny 10w40 -> i na koncu olej mineralny 15w40.


Mity z ery Polonezów (nie umniejszając tym pojazdom, sam takiego swego czasu "ujeżdżałem" ). Jakoś ja przeszedłem z 10W40 na 5W40, do tego innej firmy i nic się nie stało. Silnik nie bierze oleju, nie ma nigdzie wycieków. Płukania też nie robiłem, ale mimo wszystko przy takiej operacji polecam.

A i żeby nie było, takie przejście robiłem rok temu, w tym roku była kolejna wymiana oleju.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-05-2011, 11:02   

Nie żeby straszyć ale to może świadczyć o wypadkowej przeszłości tego pojazdu i tego że dobrze go nie poskładali. Kontrolka może się świecić dlatego że np... nie ma poduchy... Dobrze jak byś na kompa podjechał to sprawdzić..
A dwa to te pasy, możliwe, że ich nie wymienili po strzale i dla tego słabo trzymają. Nie żeby coś ale dobrze by było je posprawdzać ewentualnie wymienić, jak by nie było od tego może zależeć życie... ;)
 
 
 
germangretka134 
Nowy Forumowicz
germangretka134

Auto: Mitsubishi Carisma 1600GLX 98r
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: jarosław
Wysłany: 08-05-2011, 13:03   

nie no auto nie kopci mam nadzieje ze to tylko katalizator ana silniku nie widac zadnych wycieków no to co moge przejsc na 15 w40 czy nie
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-05-2011, 13:13   

Darek napisał/a:
niestety nie możesz przejść na 5w40
Raczej musi. A najpierw płukanie silnika.
Darek napisał/a:
olej syntetyczny 5w40 -> olej półsyntetyczny 10w40 -> i na koncu olej mineralny 15w40
Typowe :? Można przechodzić w którąkolwiek stronę, ja w Galancie jak go kupiłem miałem zalany Shell Helix 10W 40 (półsyntetyczny), zrobiłem płukankę i zalałem Elf Excellium LDX 5W 40, od razu poprawa, silnik ciszej i łagodniej pracuje, następnie płukanie silnika i olej (UWAGA!) Mobil 1 NEW LIFE 0 (zero)W 40, silnik jeszcze ciszej pracuje, jedzie płynniej itd, następna wymiana, płukanie silnika i olej Motul 8100 X-CESS 5W 40 i dalej silnik pracuje jak złoto. Jeszcze jakieś pytania?
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-05-2011, 13:19   

germangretka134 napisał/a:
nie widac zadnych wycieków no to co moge przejsc na 15 w40 czy nie


Skontaktuj się z poprzednim właścicielem i upewnij się jaki był olej zalany i jeśli to był 20W50 to dlaczego taki gęsty. 15W40 to dalej olej mineralny. Ogólnie przejść możesz, ale zrobiłbym na Twoim miejscu po pierwsze płukanie silnika(poszukaj na forum jakiego środka użyć), a po drugie przygotowałbym się na ewentualne wycieki i w razie takiego obrotu prawy trzeba będzie zlokalizować wyciek i go usunąć. Bo coś mi się zdaje, że poprzedni właściciel ewentualne ubywanie oleju chciał właśnie załagodzić zalewając gęstszy olej...
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-05-2011, 13:41   

co do tej emisji spalin, to w większości starsze auta niż cari bez katów przechodzą testy emisji spalin. czyli coś i tak musi leżeć mu na sercu...
 
 
 
germangretka134 
Nowy Forumowicz
germangretka134

Auto: Mitsubishi Carisma 1600GLX 98r
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: jarosław
Wysłany: 10-05-2011, 10:25   

a tak ogolnie to dobre auto dobry silnik?
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-05-2011, 17:47   

ogólnie to dobre auto i opinie o tym silniku są, że jest łatwy w obsłudze. jednak norm przekraczać nie powinien. I też dobrze znosi gaz ;)
 
 
 
germangretka134 
Nowy Forumowicz
germangretka134

Auto: Mitsubishi Carisma 1600GLX 98r
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: jarosław
Wysłany: 11-05-2011, 08:55   

wielkie dzieki gazu raczej niebede uzywał bo mieszkam w hiszpani tylko dlatego go kupiłem bo był tani i mowią ze japonce sie nie psują nawet jak trzeba wymienic silnik to i tak sie opłacało w polsce taki silnik kosztuje ok200eur zobaczymy co z tego bedzie a po zatym znasz jakis srodek do silnika zeby zredukowac to emisje spalin tylko na przegląd bo to nie polska tutaj nawet przy braku zaroweczki ci nie podbiją
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-05-2011, 20:19   

nie bardzo, możesz próbować jakieś uszczelniacze czy ceramizery chociaż pewnie i tak nie pomoże jak kucniesz przy aucie spróbuj stuknąć pod spodem w katalizator kostka, jak pusta blacha to nie ma go, a jak dźwięk pełnej puszki to znaczy jest..
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.