Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu?
Autor Wiadomość
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 10-05-2011, 14:34   Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu?

Dziwny odgłos z przedniego zawieszenia lub mostu?

Tak jak by gdzieś w moście się obcierało i w momencie występowania tego "rumotania"
zapalają się kontrolki przedniego napędu chwile pomrugają i gasną gdzie szukać problemu?

Dzięki za odpowiedzi.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-05-2011, 20:24   

może coś być z siłownikiem i podciśnieniem do przedniego napędu obejrzyj rurki , które idą do siłownika
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 10-05-2011, 22:27   

Racja 8)
Dodałbym jeszcze problem elektryczny - na zaworkach podciśnieniowych załączających przód (na prawym nadkolu).
Przód się zapina gdy znika na nich napięcie, więc może któryś kabelek do nich jest przerwany. :?:
 
 
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 12-05-2011, 12:16   

Kurcze dziwna sytuacja po włączeniu napędu 4H i rozłączeniu odgłos obcierania ustąpił ale za to migają obydwie kontrolki przedniego napędu?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-05-2011, 13:45   

jaką masz skrzynię ES czy SS Przy ES wskazane jest po wyłączeniu 4H kawałek cofnąć samochód
piotrasek1 napisał/a:
ale za to migają obydwie kontrolki przedniego napędu?
cały czas ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 12-05-2011, 15:21   

Mam skrzynie SS i o to chodzi że migają cały czas co to może się dziać?
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2011, 17:17   

może się napęd nie rozłączać. trzeba sprawdzić czujniki i wężyki podciśnień
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-05-2011, 18:20   

piotrasek1 napisał/a:
o to chodzi że migają cały czas co to może się dziać?
zacznij od łopatologicznego testu =>> zalicz dziury w jezdni prawe koło lewe koło oba koła tylko nie 5km/h ale i też nie ponad 30+/- jesli przestaną mrugać tz że jest wielkie prawdopodobieństwo że wcześniej napęd się nie rozłączył. Test warsztatowy=>> wszystkie koła do góry na stabilnych kobyłkach i włączasz i wyłączasz przy pracującym silniku i załączonym biegu. Jeśli po rozłączeniu przodu koło nadal się obraca to masz odpowiedź=>> nie rozłącza się napęd ==>>wina wężyki?? ciśnieniowe?? jeśli rozłączył przód to wina czujników i kontrolek=>> nie mam schematu.

www.mudmania4x4.com.pl
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-05-2011, 20:36   

piotrasek1 napisał/a:
o to chodzi że migają cały czas co to może się dziać?
1 Włącz zapłon
2 odłącz wtyki na zaworkach (na prawym nadkolu)
3 zmierz napięcie - przy odłączonym przodzie powinno być na nich 12V, jak jest prawidłowo 12 to nieszczelne wężyki, jak jest 0V to przerwa na kabelkach/zaśniedziałe styki
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-05-2011, 10:27   

rico.1 napisał/a:
piotrasek1 napisał/a:
o to chodzi że migają cały czas co to może się dziać?
1 Włącz zapłon
2 odłącz wtyki na zaworkach (na prawym nadkolu)
3 zmierz napięcie - przy odłączonym przodzie powinno być na nich 12V, jak jest prawidłowo 12 to nieszczelne wężyki, jak jest 0V to przerwa na kabelkach/zaśniedziałe styki

popieram :wink: problem znany i przerabiany
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-05-2011, 20:04   

tomek5 napisał/a:
Sprawdz także zaworki,czy działają bo potrafią się "spalić".U mnie napierw zdechł jeden a po paru tygodniach drugi.Podłącz pod 12V i sprawdż czy "klika".Objaw jest taki że po rozłączeniu napędu żarówki na desce mrugają a gdy przełączysz na cztery to świecą cały czas.


to co piszesz to jest prawidłowa sygnalizacja włączonego i wyłączonego napędu , przy zapięciu przez chwilę miga przód a później pali się na stałe i przy odpięciu przez chwilę jeszcze miga i gaśnie :wink:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 13-05-2011, 21:16   

Jeśli mrugają cały czas i zaworki się nie zamykają to może być jeszcze jeden z czujników na reduktorze.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 13-05-2011, 22:02   

Heilsberg napisał/a:
Jeśli mrugają cały czas i zaworki się nie zamykają to może być jeszcze jeden z czujników na reduktorze.
Dokładnie :D
było o tym np. tu: http://forum.mitsumaniaki...=59853&start=15
więc możliwości jest naprawdę dużo.

Ale nie róbmy z tego draki, bo może po prostu koledze piotrasek1 wypiął się któryś wężyk lub urwał kabelek i ot cała przyczyna awarii :mrgreen:
Pewnie już problem rozwiązał i ma nasze rady gdzieś ... :P
 
 
piotrasek1 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 72
Skąd: Płock
Wysłany: 16-05-2011, 08:39   

Koledzy rady są potrzebne i nie mam ich gdzieś wszystkie są cenne ale na razie po prostu pajero ma wydobyte wtryskiwacze i stoi ale następnym zadaniem będą właśnie poszukiwanie rozwiązania problemu więc rady są cenne wielkie Dzięki i Pozdrawiam.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-05-2011, 21:37   

A jednak kolega wszystko notuje :mrgreen: :thumbright:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.