Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła do jazdy dziennej-montaż
Autor Wiadomość
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-04-2011, 20:25   

DjQuest napisał/a:
A wie ktoś może jak rozwiązali w Lancerku 2011 sprawę dziennych ? Czy tylko odłączyli tylne światełka i dodali jakieś inne z przodu ?


a czasami nie zrobili jak w ASX? czyli dodali "brewki" led?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12611
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-04-2011, 20:28   

jac napisał/a:

a czasami nie zrobili jak w ASX? czyli dodali "brewki" led?


A w którym ASX-ie są "brewki"? Ja widuję tylko takie co mają w halogenach dodatkową żarówkę od dziennych....

"brewki" led chyba są nawet dostępne w opcji tak samo jak do Outka, ale cena jakaś kosmiczna.
 
 
ElemenT 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Forester XT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2011, 13:19   

Zamontowałem. Oto efekt:








Generalnie jest jeden problem. Światła mrugają jak się włączy klimatyzację. Mrugnięcie jest na około 0.5s w momencie załączenia sprężarki czy innego urządzenia (słychać takie "prztyk").

Co ciekawe, mrugają podczas jazdy, gdy samochód stoi z włączoną klimą to jest OK.
Pewnie na akumulatorze wtedy jest jakiś skok napięcia i moduł wykrywa to jako zgaszenie silnika lub na czujniku świateł.
_________________
*******
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 15-05-2011, 15:59   

ElemenT - fajnie wyszło :)
_________________

 
 
 
ElemenT 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Forester XT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2011, 16:16   

Dzięki, do zrobienia rusztowania skorzystałem z zestawu młodego konstruktora z 1985r :)
Pomalowałem tylko blaszki hemaraidem.

Obecnie coś takiego sprzedają: http://www.zabawki-malik.pl/mlody-konstruktor/

Centralkę ukryłem pod plastikową osłoną nad grilem (tą co się odkreca).

Wszystko ql ale to mruganie...
_________________
*******
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 15-05-2011, 21:07   

ElemenT wygląda ładnie, masz wersję Invite więc zakładam, że zdemontowałeś przednie świata przeciwmgielne. Ja też je mam i w sumie ich nie używam. Jak się uporasz z przygasaniem przy pracującej klimie to się też pewnie skuszę na podmiankę.
 
 
ElemenT 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Forester XT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2011, 21:15   

olosoft napisał/a:
ElemenT wygląda ładnie, masz wersję Invite więc zakładam, że zdemontowałeś przednie świata przeciwmgielne.


W invite z 2008 nie było halogenów. Zdjąłem tylko zaślepki.

Kolega Uwex wycinał otwory w plastikowych zaślepkach, ja po przymiarkach stwierdziłem, że dam wyższe nóżki.

Otwór w maskownicy ma 65mm. Światła mają 70, więc jak się je da wyżej to będą idealnie się stykać i nie będzie przerw. Widać to na 2 zdjęciu. Nie było więc potrzeby dodawać sobie roboty w postaci wycinania plastików :)

W wolnej chwili na działce porobię pomiary prądów z klimą i bez i zobaczymy jakiego rodzaju są to odchyły. Najwyżej użyje jakiegoś kondensatora, który powinien te skoki zniwelować.
_________________
*******
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 15-05-2011, 21:20   

ElemenT napisał/a:
Najwyżej użyje jakiegoś kondensatora, który powinien te skoki zniwelować.


No właśnie elektrolit o dużej pojemności chciałem zaproponować. Diody mają to do siebie, że zwłoka w zmianie stanu jest bardzo mała co innego tradycyjne żarówki, które są znacznie "wolniejsze" od LED-ów.
 
 
matti_04 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 20
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 16-05-2011, 11:50   

Na pączatek dzięki Uwex za pomysła, zmałpowane w 95 % :D jedynie co inaczej zrobiłem to jak napisał ElemenT, wyższe "nóżki".
Ale mam ten sam problem - "mruganie" :? , Uwex czy u Ciebie też tak się dzieje ?
Teraz muszę trochę pokombinować, żeby zlikwidowac ten problem jak się uda to napiszę co i jak, chyba że ktos wcześniej podpowie co i jak :)
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 16-05-2011, 12:43   

matti_04 napisał/a:
wyższe "nóżki".
- ja świadomie wykorzystałem tę zaślepkę, żeby jeszcze dodatkowo przytrzymywała lampy- są naprawdę b. stabilnie umocowane.

matti_04 napisał/a:
u Ciebie też tak się dzieje ?
- szczerze powiedziawszy nie wiem ! Ze środka nie widać :lol: , ale muszę to obadać.
_________________

 
 
 
ElemenT 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Forester XT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2011, 13:12   

Generalnie super ekstra na eletronice/elektryce się nie znam, więc nie wiem jaki kondensator będzie ok :/

Jeżeli nie ogarnę sposobu to jest drugie wyjście - pomierzyć prądy z tego boxa sterującego i przerobić układ by działał na zasadzie przekaźnika (na 2 stronie jest opis z mazdaspeed).
Też ponoć działa i jest cacy. Jedyne co trzeba zrobić to dokupić przewodów, zakończeń i mieć chwilę wolnego.

Póki co jednak jest ok. Klimatyzacja jest tutaj problemem jedynie...

Co do ramek, u mnie w ogóle się nie ruszają, ramka uniemożliwia ruchy, dodatkowo "stelaż" na trójkątnych wspornikach powoduje, że lampa się nie przemieści.
Ale i tak i tak jest dobrze, ważne by świeciło do przodu i się nie ruszało :)
_________________
*******
 
 
matti_04 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 20
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 23-05-2011, 16:08   

Panowie problem "migania" rowiązany. :D
Potrzebny jest przekaźnik przełączający, np. http://allegro.pl/przekaz...1607244690.html , troszkę przewodu, konektorki i 1 - 2 h czasu.
Oryginalnego modułu sterującego nie przerabiałem, szkoda czasu a szczerze to nie umiałem bo jest on zalany jakimś paskudzwem i widać tylko wierzchołki dwóch kondensatorków. Został drastycznie wycięty a w jego miejsce włożony przekaźnik.
Na nóżke 30 podałem +12 V ze skrzynki bezpieczników (pojawia się po włączeniu stacyjki), na 87a podpięte są lampy (+), na 86 minus z auta i od razu minus z lamp, natomiast na 85 +12 V z lamp pozycyjnych - wyłączają ledy.
Wszystko działa i lampy nie "mrugają" i teraz dopiero jestem zadowolony :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12611
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-05-2011, 20:43   

Tylko że światła włączą się po stacyjce, a nie po uruchomieniu silnika... Niby szczegół i przy LED-ach (mały pobór prądu) nie ma to za dużego znaczenia, ale po silniku jest właściwiej...
 
 
matti_04 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 20
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 24-05-2011, 08:29   

krzychu dla mnie to nie problem, praktycznie zawsze uruchaniam silnik od razu, pobór prądu, jak piszesz, jest minimalny (np. w porównaniu z radiem), a z drugiej strony wolę jak swiecą cały czas niż mam sie zastanawiać czy jadąc czasami nie "mrugną" (a znając życie zdażyłoby się tak pewnie przy naszych miłych panach policjantach :wink: ).
 
 
ElemenT 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Forester XT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2011, 17:25   

Podobne opisy były na elektrodzie i też się zastanawiałem czy nie zrobić tak.
Rozumiem, że jeden przekaźnik wystarczy?

Do 1 nóżki z przekaźnika podłączasz od razu 2 lampy czy jakoś inaczej to jest łączone ?

krzychu: z tym modułem "seryjnym" mi też włączają się po stacyjce, a nie po silniku, więc chyba żadna różnica
_________________
*******
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.