Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Regeneracja zawieszenia
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-05-2011, 20:21   

adt81 napisał/a:
Dzisiaj wymieniałem lewego banana
Tuleja metalowo-gumowa jak nowa, u mnie odwulkanizowała się już od tego płaskownika z obu stron.
m6riano napisał/a:
eee....a nie są takie same?;-)
Nie, ale nie wiem po czym rozpoznać i sam chciałbym wiedzieć, bo będę kupował.
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 13-05-2011, 21:48   

Przy prostych wahaczach środkowa tuleja jest wciśnięta pod innym kątem. Na oko trudno to stwierdzić,ale wystarczy włożyć jakąś przedłużkę, np ołówek i różnice widać jak na dłoni.
Nie wiem przy którym jak patrzy ale przynajmniej bedzie wiadomo, że nie są takie same :)
 
 
 
post32 
Forumowicz


Auto: Galant SE Carbon 98r 2000 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Wroclaw/Oleśnica
Wysłany: 16-05-2011, 18:21   

bieniak napisał/a:
Nie wszystko można odrazu powiedzieć:)narazie trzeba obadać czy to wyjdzie ale na 95 % będzie zrobione bdb.Jedynie co mnie interesuje to kilka wachaczy na rozebranie w celu sprawdzenia czy sworznie są takie same(budowa wymiary itp)
jeżeli tak to jak wszystko dobrze pójdzie to spokojnie pierwszy rzut na kilka aut się zrobi



i jak z tym sworzniem w bananie wiesz juz co tam mozna wstawic i jak w ogole go rozebrac
bo wlasnie wstawilem urzywke a nie daje jej dlugiego żywota i chcialbym zregenerowac to co wyciągnąłem.
_________________
post32
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-05-2011, 22:42   

Napiszcie mi jakich ściągaczy do sworzni używacie ?
Dziś dwa mi pękły na demontażu banana - takie jak w linku
http://allegro.pl/sciagac...1577256471.html

Zastanawiam się nad takim:
http://allegro.pl/sciagac...1618091118.html
ale czy ten widelec nie niszczy gumy sworznia podczas wybijania ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-05-2011, 22:47   

Jak już to coś podobnego do ściągacza Vorela, ale napewno nie Vorel ze względu na ciastolinowa budowe, widelec dzona się nie nadaje do tego typu sworzni.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 16-05-2011, 23:23   

Sticker napisał/a:
Dziś dwa mi pękły na demontażu banana - takie jak w linku

Sticker może nakrętki nie odkręciłeś :mrgreen:
Żartuję ;)
Jak ktoś dba to ma nasmarowane sworznie :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-05-2011, 23:35   

fj_mike napisał/a:
Sticker napisał/a:
Dziś dwa mi pękły na demontażu banana - takie jak w linku

Sticker może nakrętki nie odkręciłeś :mrgreen:
Żartuję ;)
Jak ktoś dba to ma nasmarowane sworznie :wink:


Nawet młotkiem w zwrotnice tłukłem.
Ale z tym smarowaniem to masz rację, dałem ciała że zaraz po zakupie nie nasmarowałem tych sworzni :wink: gapcio ze mnie
A tak na powaznie dajcie jakąś propozycję na porządny ściągacz.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-05-2011, 06:36   

ja używam ściągaczy yato - takich za 100-parę zł z allegro
ale nie w formie widelca - coś w tym stylu, tylko mocniejszy:
http://allegro.pl/yato-yt...1572167926.html
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-05-2011, 08:20   

do wybijania sworzni najlepsze sa sciagacze tego typu
http://allegro.pl/sciagac...1600125860.html

w ktorych mozna sobie regulowac odleglosc dzwigni. Te bez regulacji zazwyczaj dlugo nie dzialaja.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2011, 18:44   

Nie została komuś zużyta tuleja wahacza dolnego giętego (banana)?

Chodzi o ten tzw. cukierek, z metalowym elementem w środku.

U mnie jest do wymiany a firma Olkusz żeby dorobić wersje poli potrzebuje starą tuleje (pewnie po to aby mogli przełożyć ten metalowy pręt...)

Więc jakby ktoś miał na zbyciu to chętnie przyjme!
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 18-05-2011, 09:45   

łyżka i młotek ZAWSZE działa :mrgreen:

Coś na temat różnic w wahaczach dolnych prostych nic więcej nikt nie napisze? moje mają nabite cyferki-jeden ma 6 drugi 8 maja one jakieś znaczenie?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-05-2011, 12:27   

Psikus, chwilowo zerknij na to http://www.dsmtuners.com/...rol-arm-id.html
albo
lewy

prawy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 18-05-2011, 15:33   

Psikus napisał/a:
Coś na temat różnic w wahaczach dolnych prostych nic więcej nikt nie napisze?

Trudno jest powiedzieć komuś o różnicy miedzy oboma wahaczami L/P jeśli ten ktoś nie wie w czym rzecz , ale zawsze warto próbować.
Jeśli wyobrazisz sobie oś przeprowadzoną wzdłuż całego ramienia wahacza prostego(pozioma) to analogiczna os sworznia w tym wypadku prostopadła do poziomej (pionowa) będzie odchylać się w pionie o stopień lub dwa . Płaszczyzna spodu gniazda sworznia jest odchylona w prawo w stosunku do płaszczyzny osi tulei wahacza prawego , tym samym denko sworznia lewego wahacza trzymanego w tej samej pozycji odchylać się będzie w lewo .
Irlandzki mechanik założył prawy na lewa stronę (da się!!!) ale sworzeń pracował w nienaturalnej pozycji i szybko się poddał .
Mając w reku dwa wah. łatwo jest zauważyć różnice
http://w27.wrzuta.pl/obraz/6s46fUxC4KY/s4031722
http://w27.wrzuta.pl/obraz/74W3YnA7FQI/s4031723
http://w27.wrzuta.pl/obraz/7CAqjPiPfkk/s4031721
http://w27.wrzuta.pl/obraz/87i12wna6Zi/s4031724
http://w27.wrzuta.pl/obraz/8MbhXWxwWWc/s4031720
http://w27.wrzuta.pl/obraz/9eoeuYSgc00/s4031719
przepraszam ze tak zawile i tyle przymiotników :roll:
to są moje (laika) obserwacje , jeśli są jakieś nieścisłości proszę wprowadzić korekty :mrgreen:
_________________
Mam oko na Ciebie
Ostatnio zmieniony przez fergul11 18-05-2011, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-05-2011, 19:42   

post32, rozebrać rozebrane polega to na odcięciu dolnej części sworznia wahacza i wybiciu tego co jest w środku(zdjęcia jutro
ja jeden już oddałem do dorobienia narazie robione poglądowo(zobaczyć czy się da itp)
ale prawdopodobnie aby zapewnić niemal że niezniszczalność konieczne będzie wprowadzenie kalamitki smarującej
Ogulnie teraz krążę po szrotach i szukam wachaczy

Drugą opcją i to znacznie lepszą jestem na etapie rozmów odnośnie części samochodowych(głównie japońskie)
I praktycznie rzecz biorąc mam ofertę na części w jeszcze lepszych cenach niż na allegro
Głównie produkty markowe
555
oyodo
yamoto
itp
ale także i tanizna
przykładowe ceny:
łożysko tylne maxgear 100zł
wachacze:
przedni prosty 100
tylni wleczony 70
tylni poprzeczy(80-90)
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 18-05-2011, 21:21   

robertdg, jeden z moich wahaczy tez ma napisane L - myślałem, że go ktoś opisał wyciągając :wink: Po tych fotkach ciężko coś stwierdzić, natomiast w linku który podesłałeś jest to dosyć ładnie zobrazowane i wygląda na to, że mam oryginalna parkę.
fergul11, Tobie również dziękuję za informację, z tego co mi się wydaje to mam parkę oryginałów i będę miał co zregenerować i wrzucić do siebie, muszę jeszcze dokladnie im się przyjrzeć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.