Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźnik rozrusznika
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-05-2011, 12:40   Przekaźnik rozrusznika

Jak w temacie ==>> gdzie jest zamontowany przekaźnik rozrusznika w 2,8 TDI 1995 automat. Może Ktoś z Was ma symbol lub zdjęcie (ułatwi szukanie :wink: ) Zaczął terkotać,przekaźnik->> to pewne,w okolicach akumulatora na nadkolu lewym tylko znaleźć jest ciężko nawet metodą nasłuchową a nie chcę zbyt długo "terkotać" aby coś się nie nadpaliło/spaliło/zgrzało. W razie godziny "W" kupować oryginał czy może być ew jakiś zamiennik???


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-05-2011, 12:53   

z tego co mi się zdaje to do rozrusznika prąd idzie bezposrednio ze stacyjki i nie masz tam przekaźnika , to co terkocze to moze być cewka-elektromagnes rozrusznika chyba ,że ktos dołożył sam przekaźnik
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-05-2011, 15:01   

Taką informację dostałem od mechanika po konsultacji telefonicznej===>>> podobno :shock: w tych starszych modelach właśnie tak jest. Tak w ogóle to..... gdzie/po której stronie jest rozrusznik :oops: Niby po kablach można znaleźć ale ....... bo to może faktycznie słychać
lukas 78 napisał/a:
cewka-elektromagnes rozrusznika
Co ciekawe to poruszałem kablami,dostępnymi w czarnej skrzyneczce (na nadkolu) przekaźnikami, dociągnąłem/dokręciłem klemy i jest OK. Ale nie lubię takich chwilowych awarii bo to potem w najmniej odpowiednim momencie :twisted: daje znać o sobie. Nie mogę np namierzyć gdzie jest "awaria" obrotościomierza raz jest a znowu nie ma.


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-05-2011, 16:59   

problem możesz mieć po stronie kostki stacyjki co się często zdarza w japończykach
np. do samuraja jest gotowy kit do kupienia z przekaźnikiem. To odciąża stacyjkę bo idzie z niej tylko mały prąd do wzbudzenia przekaźnika. Chcesz mieć spokój to zmotaj sobie coś takiego:
http://www.zukioffroad.co...arter_relay.htm
wszystko jest prościutkie. Odpinasz tylko cienki przewód od wzbudzenia cewki rozrusznika i wpinasz wtyk 86 pod ten odpiety przewód a 87 do rozrusznika. Wtedy na wzbudzenie cewki rozrusznika idzie prąd prosto z akumulatora przez bezpiecznik 30 A a stacyjka bedzie wieczna.

[ Dodano: 20-05-2011, 17:20 ]
tu masz rozrusznik jak to 2,8
http://allegro.pl/mitsubi...1621200025.html
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 20-05-2011, 17:58   

Nie mogę np namierzyć gdzie jest "awaria" obrotościomierza raz jest a znowu nie ma.


http://mudmania4x4.com.pl/[/quote]

Z obrotomierzem mialem podobnie. Z tylu na zegarze jest potencjometr, troche nim w lewo i w prawo poruszalem i zaczal dzialac. W koncu kupilem cala deske z zegarami (mialala polamane plastiki, ale zegary ok) Wyminilem zegar i do dzisiaj dziala :mrgreen:
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-05-2011, 18:13   

zimne luty mogły być
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-05-2011, 20:34   

lukas 78 napisał/a:
http://www.zukioffroad.co...arter_relay.htm
wszystko jest prościutkie.
taaa tylko że tego narzecza nie znam :wink: z jakiego to plemienia :lol: :lol: :lol: ale zapewne elektryk rozszyfruje to w mig.
hajmanek napisał/a:
W koncu kupilem cala deske z zegarami (mialala polamane plastiki, ale zegary ok) Wyminilem zegar i do dzisiaj dziala :mrgreen:
i chyba też tak zrobić muszę.
Ale po dokręceniu klemy jak na razie kręci ale..... dopóty dzban wodę itd itd


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-05-2011, 22:03   

mogła być to przyczyna-słaby prąd w trakcie rozruchu
jeśli chodzi o tłumaczenie potrzebujesz zwykły najzwyklejszy przekaźnik samochodowy do tego bezpiecznik (30A) z obudowa taki na kablu. Do nózki przekaźnika 86 dajesz przewód cienki idacy do rozrusznika od stacyjki( ściągasz wsówkę z rozrusznika), do 87 dajesz ten wtyk na rozruszniku co szedł ten cienki kabel od stacyjki ,na wtyk 85 przekaxnika dajesz masę gdzieś z budy, na wtyk 30 dajesz plus bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik 30 A i to cała polityka :)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-05-2011, 22:20   

jawaldek napisał/a:
Ale po dokręceniu klemy jak na razie kręci
Taa :mrgreen:
Warto najpierw przeczyścić styki właśnie na klemie i na rozruszniku oraz na wtyku pod osłoną kolumny kierowniczej, a przy okazji będzie można tam stwierdzić czy coś się czasem nie ufajało.

Co do przekaźnika rozrusznika to chyba taki już jest, można sprawdzić: w konsoli pod radiem na środkowym wzmocnieniu deski rozdzielczej (za sterownikiem napędów i anteny radia), można go ewentualnie zamienić z jakimś ze skrzynki przekaźników przy aku.

A co do obroto(ścio)mierza :biggrin: to czujnik jest w pompie wtryskowej od strony głowicy i właśnie tam lubią się kabelki popsuć (przy pompie) - na chodzącym silniku poruszać nimi i obserwować co się dzieje na zegarze, sprawdzić wtyki na pompie (są 2), jeśli nie ma żadnych zmian to pozostaje potencjometr w liczniku, czyli porządnie wypryskać go np. sprayem do potencjometrów i po problemie :mrgreen:
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-05-2011, 23:29   

czyżby mitsu poszło o krok do przodu :wink:
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-05-2011, 23:53   

lukas 78 napisał/a:
czyżby mitsu poszło o krok do przodu
bynajmniej w moim jest
Kiedyś go wypiąłem, bo myslałem że to od ABS, a tu zonk :twisted: : Misiek nie bangla :shock: :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.