Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie silnik w trakcie hamowania !!!!!
Autor Wiadomość
Adam44444 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-05-2011, 18:34   Gaśnie silnik w trakcie hamowania !!!!!

Mamy problem. Czasami się zdarza, że jak hamuje np. na światłach to wyłącza mi się silnik. Jeśli ktoś się orientuje z czym może być problem to będe wdzięczny za odpowiedź.
Sedan 97r 116 KM 1.8
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-05-2011, 19:12   

może być problem z serwem hamulca, serwo korzysta z podciśnienia z silnika i przy mocnym hamowaniu objawia się to przeważnie lekkim spadkiem obrotów
 
 
 
Adam44444 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-05-2011, 19:36   

czyli musze zrobic przegląd układu hamulcowego ??
 
 
 
daron64 
Mitsumaniak

Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 275
Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
Wysłany: 21-05-2011, 21:01   

Hamujesz tzn sprzeglo i hamulec? Zanim za serwo sie zabierzesz to chyba pierwsze co to krokowiec w takim wypadku
 
 
 
Adam44444 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-05-2011, 21:42   

Pójdę do norauto zrobie przegląd układu hamulcowego i okaże się co jest przyczyną gaśnięcia silnika.
 
 
 
CARAMBA1 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22-05-2011, 00:27   

Nie wiem jak w Krakowie ale norauto bym odradzał.
 
 
daron64 
Mitsumaniak

Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 275
Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
Wysłany: 22-05-2011, 14:19   

sorry koledzy ale nie uwazacie, ze szukanie przyczyn gasniecia silnika podczas hamowania zaczynac od sprawdzenia ukladu hamulcowego to tak jakos od konca szukanie i takie lekko przekombinowane? Bo rozumiem, ze jak pisales ze na dojezdzie do swiatel, czyli dojezdzasz, sprzeglo, hamulec?czyli obroty Ci spadaja do predkosci obrotowych biegu jalowego i wtedy gasnie?
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-05-2011, 22:50   

racja, opisz kiedy gaśnie, czy przy gwałtownym hamowaniu, czy jak wciskasz sprzęgło, czy zawsze, czy w określonych warunkach ?? i daj spokój z norauto, może dadzą rade olej wymienić i to wszystko..
 
 
 
daron64 
Mitsumaniak

Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 275
Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
Wysłany: 22-05-2011, 23:05   

Adam44444 napisał/a:
Pójdę do norauto zrobie przegląd układu hamulcowego i okaże się co jest przyczyną gaśnięcia silnika.


Fajnie to zabrzmialo(czy jak to ujac w przypadku tekstu). Cos jak "pojde do dentysty i dowiem sie dlaczego boli mnie maly palec u nogi". Oczywiscie zart..no i tak jak jolly69 napisal-wiecej szczegolow trzeba.
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-05-2011, 09:42   

Gdy samochód się toczy i masz puszczony gaz, silnik krokowy powinien trzymać minimalnie około 1000-1100 obrotów/min. Dopiero po całkowitym zatrzymaniu obroty spadają do około 850/min. Przy dodatkowym obciążeniu typu: serwo hamulców, klima, wspomaganie, krokowiec podbija minimalne obroty. Czy podbija łatwo sprawdzić, odpalasz silnik i stojąc na luzie (bez dotykania gazu) kręcisz kierownicą. Po dokręceniu do końca wzrasta gwałtownie obciążenie silnika i silnik krokowy powinien od razu podbić obroty. Jak puścisz ciśnienie w układzie wspomagania spadnie i silnik krokowy powinien zareagować zmniejszeniem obrotów. To samo się dzieje przy włączeniu klimy.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Adam44444 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2011, 18:28   

jak hamuje to mi gaśnie. Chcę skręcić - wyhamowyuje i skręcam i gaśnie mi silnik . Średnio raz na pięć razy.
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-05-2011, 18:53   

zapytam dla przyzwoitości - LPG nie masz ?? Jeżeli nie to rzeczywiście trzeba by się krokowcem zająć..
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 26-05-2011, 22:43   

jolly69 - podepnę się. Mi też się czasem przytrafi, że silnik na światłach zgaśnie, jednak może dwa trzy razy w miesiącu. Dodam tylko, że mam gaz, więc może to być to? Dzieje się to wtedy jak jadę na biegu bez dodawania gazu, potem wciskam sprzęgło i obroty silnika spadają, nie muszę nawet hamulca naciskać. Zauważyłem, że dzieje się to dosyć często jednak zazwyczaj silnik nie gaśnie, trochę spadną obroty ale potem dojdą do siebie.
Ja mam sekwencje BRC, napisz czy u Ciebie tez się tak dzieje i co może być przyczyną.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-05-2011, 22:48   

remi, a na PB dzieje się to samo??, wiem, że przy takiej częstotliwości ciężko sprawdzić..
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 28-05-2011, 19:54   

NA PB też się tak dzieje, jednak mam na to swoją teorię. Może błędną ale mam. Jak jeszcze nie miałem gazu to robiłem coś przy aucie i musiałem odłączyć akumulator. Po podłączeniu przez jakieś dwa tygodnie tez mi tak spadały obroty przy stawaniu, potem objaw zniknął. Po założeniu gazu tez wszystko było OK do czasu odłączenia akumulatora, jednak coś robiłem i też go musiałem odłączyć i od tej pory tak jest. Uczenie obrotów jak na forum nic nie daje, możne trzeba pojeździć dwa tygodnie na benzynie ale przy dzisiejszej cenie paliwa ... Myślę że emulator wtrysków z instalacji gazowej sprawia, że komputer nie może się nauczyć obrotów. Jednak mogę być w błędzie.
A i jeszcze jedno; Obciążenie silnika nie gra roli mogę mieć wszystkie odbiorniki wyłączone i włączone nie ma to żadnego znaczenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.