[Cari 1.6] 2001 rok świeci kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
grzesiekryn
Forumowicz Ryniu

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 53 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 22-05-2011, 08:59 [Cari 1.6] 2001 rok świeci kontrolka ładowania
|
|
|
Witam od przedwczoraj mam taki problem a mianowicie zapaliła się kontrolka ładowania ale co lepsze akumulator jest dobrze ładowany i ma dobre napięcie ok 13V co prawda napoczątku jak wsiadłem do samochodu w ogolę wyglądało to jakby nie miał prądu jakby padł do zera ale wyczyściłem klemy i jak ręką odjął alternator został sprawdzony u elektryka i wszystko jest ok tylko pozostaje jedno pytanie dlaczego świeci kontrolka od ładowania dodam ze na innym akumulatorze także świeci proszę o szybka pomoc bo nie wiem czy to coś drobnego czy raczej poważnego |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-05-2011, 09:15
|
|
|
Napięcie ładowania 13V |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
grzesiekryn
Forumowicz Ryniu

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 53 Skąd: Brzozów
|
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-05-2011, 09:36
|
|
|
to albo masz dziwny miernik albo coś nie tak, na aku sprawdzałeś na odpalonym silniku?
na aku powinno być 12v przy zgaszonym silniku |
|
|
|
 |
grzesiekryn
Forumowicz Ryniu

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 53 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 22-05-2011, 09:45
|
|
|
no jakoś tak jest 12 z groszami nie cale 13 no może nawet 12,5 ale przejdźmy do rzeczy co z tą kontrolką ??
[ Dodano: 22-05-2011, 09:58 ]
przed chwila byłem sprawdzić jeszcze raz dokładnie napięcie na zgaszonym silniku wynosi ono 12,7V a na zapalonym silniku 15,2V |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=880093#880093 <----- Zapraszam i piszcie jak wam się podoba więcej zdjęć --> http://pokazywarka.pl/8nb3kv/#zdjecie2318503
 |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 22-05-2011, 10:01
|
|
|
Napiecie sprawnego, naladowanego aku to 12.6V (powinien takie trzymac kilka miesiecy). Na pracujacym silniku napiecie ladowania powinno byc w granicach 13.8V-14.5V - wszelkie wartosci ponizej lub powyzej sa nieprawidlowe. Zaraz po wylaczeniu silnika napiecia rzedu 13-13.5V sa normalne. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
grzesiekryn
Forumowicz Ryniu

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 53 Skąd: Brzozów
|
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 22-05-2011, 11:17
|
|
|
sprawdzic czy napiecie ladowania miesci sie w przedziale ktory podalem. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
grzesiekryn
Forumowicz Ryniu

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 53 Skąd: Brzozów
|
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-05-2011, 12:53
|
|
|
to lepiej sprawdzić regulator napięcia czy czasem się nie krzaczy, bo jak się wykrzaczy całkiem to sam alternator potrafi podawać 60V napięcia, a to Ci może sfajczyć całą instalację elektryczną i możliwe, że auto pójdzie z dymem...
Nie muszę mieć racji... ale lepiej to sprawdzić. |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 22-05-2011, 16:10
|
|
|
regulator napiecia do wymiany. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-05-2011, 00:02
|
|
|
Albo do wymiany baterie w mierniku. Przy słabej baterii pomiar napięcia będzie zawyżony. Ja bym proponował sprawdzić jeszcze jakimś innym miernikiem.
Ale jeśli kontrolka świeci ciągle to raczej ten nieszczęsny regulator napięcia.
Chyba najtańszą opcją będzie kupno używanego sprawnego alternatora albo dopasowanie regulatora jakiegoś tańszego niż oryginalny. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-05-2011, 09:51
|
|
|
Jeżeli masz 15.2V i nadal będziesz jeździł możesz przeładować akumulator i popalić elektronikę w samochodzie. 14,4V to optymalne napięcie ładowania, a jeżeli masz włączone światła 14V . |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
grzesiekryn
Forumowicz Ryniu

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 53 Skąd: Brzozów
|
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-05-2011, 19:56
|
|
|
Po pierwsze komputer nie ma nic do kontrolki ładowania, po drugie sam powiedziałeś, że masz 15,2V, po trzecie zmień mechanika bo nie ma pojęcia o tym o czym mówi. Wszelkie błędy komputera objawiają się zapaleniem kontrolki: "check engine",a nie innych. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|