Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] 2001 rok świeci kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
grzesiekryn 
Forumowicz
Ryniu


Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 53
Skąd: Brzozów
Wysłany: 22-05-2011, 08:59   [Cari 1.6] 2001 rok świeci kontrolka ładowania

Witam od przedwczoraj mam taki problem a mianowicie zapaliła się kontrolka ładowania ale co lepsze akumulator jest dobrze ładowany i ma dobre napięcie ok 13V co prawda napoczątku jak wsiadłem do samochodu w ogolę wyglądało to jakby nie miał prądu jakby padł do zera ale wyczyściłem klemy i jak ręką odjął alternator został sprawdzony u elektryka i wszystko jest ok tylko pozostaje jedno pytanie dlaczego świeci kontrolka od ładowania dodam ze na innym akumulatorze także świeci proszę o szybka pomoc bo nie wiem czy to coś drobnego czy raczej poważnego
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-05-2011, 09:15   

Napięcie ładowania 13V :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
grzesiekryn 
Forumowicz
Ryniu


Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 53
Skąd: Brzozów
Wysłany: 22-05-2011, 09:21   

no nie może się trochę pomyliłem jeszcze śpię przepraszam :) to jest napięcie na akumulatorze jak przyłożę miernik do aku to tyle pokazuje
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=880093#880093 <----- Zapraszam :-) i piszcie jak wam się podoba więcej zdjęć --> http://pokazywarka.pl/8nb3kv/#zdjecie2318503
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2011, 09:36   

to albo masz dziwny miernik albo coś nie tak, na aku sprawdzałeś na odpalonym silniku?
na aku powinno być 12v przy zgaszonym silniku
 
 
 
grzesiekryn 
Forumowicz
Ryniu


Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 53
Skąd: Brzozów
Wysłany: 22-05-2011, 09:45   

no jakoś tak jest 12 z groszami nie cale 13 no może nawet 12,5 ale przejdźmy do rzeczy co z tą kontrolką ??

[ Dodano: 22-05-2011, 09:58 ]
przed chwila byłem sprawdzić jeszcze raz dokładnie napięcie na zgaszonym silniku wynosi ono 12,7V a na zapalonym silniku 15,2V
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=880093#880093 <----- Zapraszam :-) i piszcie jak wam się podoba więcej zdjęć --> http://pokazywarka.pl/8nb3kv/#zdjecie2318503
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 22-05-2011, 10:01   

Napiecie sprawnego, naladowanego aku to 12.6V (powinien takie trzymac kilka miesiecy). Na pracujacym silniku napiecie ladowania powinno byc w granicach 13.8V-14.5V - wszelkie wartosci ponizej lub powyzej sa nieprawidlowe. Zaraz po wylaczeniu silnika napiecia rzedu 13-13.5V sa normalne.
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
grzesiekryn 
Forumowicz
Ryniu


Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 53
Skąd: Brzozów
Wysłany: 22-05-2011, 10:07   

jakieś porady co mam zrobić z tą kontrolka ?? :cry:
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=880093#880093 <----- Zapraszam :-) i piszcie jak wam się podoba więcej zdjęć --> http://pokazywarka.pl/8nb3kv/#zdjecie2318503
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 22-05-2011, 11:17   

sprawdzic czy napiecie ladowania miesci sie w przedziale ktory podalem.
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
grzesiekryn 
Forumowicz
Ryniu


Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 53
Skąd: Brzozów
Wysłany: 22-05-2011, 12:38   

już pisałem ze napięcie na zapalonym silniku wynosi 15V ponad
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=880093#880093 <----- Zapraszam :-) i piszcie jak wam się podoba więcej zdjęć --> http://pokazywarka.pl/8nb3kv/#zdjecie2318503
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2011, 12:53   

to lepiej sprawdzić regulator napięcia czy czasem się nie krzaczy, bo jak się wykrzaczy całkiem to sam alternator potrafi podawać 60V napięcia, a to Ci może sfajczyć całą instalację elektryczną i możliwe, że auto pójdzie z dymem...

Nie muszę mieć racji... ale lepiej to sprawdzić.
 
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 22-05-2011, 16:10   

regulator napiecia do wymiany.
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-05-2011, 00:02   

Albo do wymiany baterie w mierniku. Przy słabej baterii pomiar napięcia będzie zawyżony. Ja bym proponował sprawdzić jeszcze jakimś innym miernikiem.
Ale jeśli kontrolka świeci ciągle to raczej ten nieszczęsny regulator napięcia.
Chyba najtańszą opcją będzie kupno używanego sprawnego alternatora albo dopasowanie regulatora jakiegoś tańszego niż oryginalny.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-05-2011, 09:51   

Jeżeli masz 15.2V i nadal będziesz jeździł możesz przeładować akumulator i popalić elektronikę w samochodzie. 14,4V to optymalne napięcie ładowania, a jeżeli masz włączone światła 14V .
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
grzesiekryn 
Forumowicz
Ryniu


Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 53
Skąd: Brzozów
Wysłany: 23-05-2011, 19:46   

regulator jest dobry a mechanik powiedzial mi ze to bląd komputera i dlatego ładowanie swieci
_________________
http://forum.mitsumaniaki...p=880093#880093 <----- Zapraszam :-) i piszcie jak wam się podoba więcej zdjęć --> http://pokazywarka.pl/8nb3kv/#zdjecie2318503
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-05-2011, 19:56   

Po pierwsze komputer nie ma nic do kontrolki ładowania, po drugie sam powiedziałeś, że masz 15,2V, po trzecie zmień mechanika bo nie ma pojęcia o tym o czym mówi. Wszelkie błędy komputera objawiają się zapaleniem kontrolki: "check engine",a nie innych.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.