Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia GTi
Autor Wiadomość
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2011, 16:59   Skrzynia GTi

Mam następujący problem, skrzynia z Lancera GTi C68A, z którego będę robił swap ma pęknięte mocowanie do poduszki. Jest to skrzynia o oznaczeniu F5M22 1VPKK MF9696. Z kolei w moim dieslu skrzynia jest w idealnym stanie z oznaczeniem F5M22 1FRKC NG0556. Wszędzie w manualach podają jedynie początkowe oznaczenia skrzyni; w tym wypadku F5M22. Wynika z tego że skrzynia w Lancerze 1.8D jest taka sama jak w GTi 4G67. Mylę się czy mam rację, ktoś wie? Czy może po prostu są takie same obudowy skrzyni, a w środku inne "flaki"? Bardzo by mi pomogło gdybym nie musiał nic kombinować ze skrzynią...
Pozdrawiam.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-05-2011, 19:06   

Mogą ale nie muszą. Aby uniknąć kosztów skontaktuj się z fachowcem od skrzyń, chyba, ze na forum jest taki, tu na podpowiedziach można się przejechać i narazić na koszty. Być może jest osoba, która przerabiała już ten temat, jeżeli nie nie ryzykuj. Możesz też przyspawać łapę.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2011, 20:21   

Spawania wolałbym uniknąć, zwłaszcza że nie mam tego urwanego kawałka...jutro zadzwonię po prostu do ASO, niech sprawdzą po numerach czy to są te same skrzynie. Wszelkie podpowiedzi mile widziane, dzięki ;)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-05-2011, 20:54   

Wszystko tylko nie ASO. Wiesz gdzie pracują prawdziwi fachowcy - napewno nie w ASO, tam mają tylko katalogi i numery i na tym bazują, mało kto na tym forum korzysta z podpowiedzi fachowców z ASO, ale to twoja sprawa jak postąpisz. Skrzynia niby taka sama, ale tylko model, a parametry przenoszonego momentu mogą być różne, skrzynia od słabszego silnika może nie wytrzymać obciążeń przy przenoszeniu większego momentu. Co do manuali to nie wiem jak jest, w asb napewno tak jest jak pisałem, skrzynia musi mieć te same parametry.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 23-05-2011, 21:57   

diesel ma wyższy moment obrotowy od benzy, możliwe że ma bardzo zbliżony, albo nawet wyższy niż w GTi. Ja bym pozostawił skrzynie od diesla, różnią się zapewne przełożeniami (diesel może mieć krótsze przełożenia)
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-05-2011, 22:00   

To jest dokładnie taka sama skrzynia prawdopodobnie, a jeśli już to dieslowa będzie miała dłuższe przełożenia :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-05-2011, 01:23   

R-Man napisał/a:
diesel ma wyższy moment obrotowy od benzy, możliwe że ma bardzo zbliżony, albo nawet wyższy niż w GTi. Ja bym pozostawił skrzynie od diesla, różnią się zapewne przełożeniami (diesel może mieć krótsze przełożenia)


A i tu się mylisz :P Silnik 4D65 ma moment ok. 113nm a 4G67 ok. 165nm :)

Co do sprawdzania w ASO-wiadomo, kompetentnych ludzi można tam szukać na próżno, chociaż bywają wyjątki, natomiast jak gościowi z działu "części" w komputerze wyjdzie że to ta sama skrzynia, nie ma możliwości żeby coś namieszał (raczej.. :lol: ). Też mi się wydaje że jest to ta sama skrzynia, przełożenia również, diesel ma max. 6k/rpm a benzynka 9k/rpm :twisted: Więc na innym silniku biegi zmienia się przy zupełnie innej prędkości...No nic w razie czego będziemy kombinować, jeszcze się upewnie. Dzięki! :)
 
 
Bazz 
Mitsumaniak
Rzeźnik- kombinator


Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 149
Skąd: Goniądz
Wysłany: 24-05-2011, 12:44   

rozpiska skrzyni od GTi:

http://www.akadia.ru/_pag...xMDAwMS5qcGc%3D

rozpiska skrzyni od diesla:

http://www.akadia.ru/_pag...DAxLmpwZw%3D%3D

na moje oko to powinny być takie same
_________________
- Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny

Nie ma drogich części, są tylko duże marże...

Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ". :)
 
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-05-2011, 14:08   

Dzięki wielkie, czegoś takiego właśnie szukałem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.