 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skrzynia GTi |
Autor |
Wiadomość |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2011, 16:59 Skrzynia GTi
|
|
|
Mam następujący problem, skrzynia z Lancera GTi C68A, z którego będę robił swap ma pęknięte mocowanie do poduszki. Jest to skrzynia o oznaczeniu F5M22 1VPKK MF9696. Z kolei w moim dieslu skrzynia jest w idealnym stanie z oznaczeniem F5M22 1FRKC NG0556. Wszędzie w manualach podają jedynie początkowe oznaczenia skrzyni; w tym wypadku F5M22. Wynika z tego że skrzynia w Lancerze 1.8D jest taka sama jak w GTi 4G67. Mylę się czy mam rację, ktoś wie? Czy może po prostu są takie same obudowy skrzyni, a w środku inne "flaki"? Bardzo by mi pomogło gdybym nie musiał nic kombinować ze skrzynią...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-05-2011, 19:06
|
|
|
Mogą ale nie muszą. Aby uniknąć kosztów skontaktuj się z fachowcem od skrzyń, chyba, ze na forum jest taki, tu na podpowiedziach można się przejechać i narazić na koszty. Być może jest osoba, która przerabiała już ten temat, jeżeli nie nie ryzykuj. Możesz też przyspawać łapę. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2011, 20:21
|
|
|
Spawania wolałbym uniknąć, zwłaszcza że nie mam tego urwanego kawałka...jutro zadzwonię po prostu do ASO, niech sprawdzą po numerach czy to są te same skrzynie. Wszelkie podpowiedzi mile widziane, dzięki |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-05-2011, 20:54
|
|
|
Wszystko tylko nie ASO. Wiesz gdzie pracują prawdziwi fachowcy - napewno nie w ASO, tam mają tylko katalogi i numery i na tym bazują, mało kto na tym forum korzysta z podpowiedzi fachowców z ASO, ale to twoja sprawa jak postąpisz. Skrzynia niby taka sama, ale tylko model, a parametry przenoszonego momentu mogą być różne, skrzynia od słabszego silnika może nie wytrzymać obciążeń przy przenoszeniu większego momentu. Co do manuali to nie wiem jak jest, w asb napewno tak jest jak pisałem, skrzynia musi mieć te same parametry. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 23-05-2011, 21:57
|
|
|
diesel ma wyższy moment obrotowy od benzy, możliwe że ma bardzo zbliżony, albo nawet wyższy niż w GTi. Ja bym pozostawił skrzynie od diesla, różnią się zapewne przełożeniami (diesel może mieć krótsze przełożenia) |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-05-2011, 22:00
|
|
|
To jest dokładnie taka sama skrzynia prawdopodobnie, a jeśli już to dieslowa będzie miała dłuższe przełożenia |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-05-2011, 01:23
|
|
|
R-Man napisał/a: | diesel ma wyższy moment obrotowy od benzy, możliwe że ma bardzo zbliżony, albo nawet wyższy niż w GTi. Ja bym pozostawił skrzynie od diesla, różnią się zapewne przełożeniami (diesel może mieć krótsze przełożenia) |
A i tu się mylisz Silnik 4D65 ma moment ok. 113nm a 4G67 ok. 165nm
Co do sprawdzania w ASO-wiadomo, kompetentnych ludzi można tam szukać na próżno, chociaż bywają wyjątki, natomiast jak gościowi z działu "części" w komputerze wyjdzie że to ta sama skrzynia, nie ma możliwości żeby coś namieszał (raczej.. ). Też mi się wydaje że jest to ta sama skrzynia, przełożenia również, diesel ma max. 6k/rpm a benzynka 9k/rpm Więc na innym silniku biegi zmienia się przy zupełnie innej prędkości...No nic w razie czego będziemy kombinować, jeszcze się upewnie. Dzięki! |
|
|
|
 |
Bazz
Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator

Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz
|
Wysłany: 24-05-2011, 12:44
|
|
|
rozpiska skrzyni od GTi:
http://www.akadia.ru/_pag...xMDAwMS5qcGc%3D
rozpiska skrzyni od diesla:
http://www.akadia.ru/_pag...DAxLmpwZw%3D%3D
na moje oko to powinny być takie same |
_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".
 |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-05-2011, 14:08
|
|
|
Dzięki wielkie, czegoś takiego właśnie szukałem |
|
|
|
 |
|
|