Wentylator chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
mnisiek1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2010, 23:15
|
|
|
wymień termowłącznik moim zdaniem. możesz to zrobić ''na szybko'' bez spuszczania całego płynu. Po prostu wyciągasz stary zatykasz palcem czy kombinujesz jakiś korek i wsadzasz nowy. Mała dolewka płynu i wszystko powinno być dobrze. |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-04-2010, 12:53
|
|
|
mnisiek1 napisał/a: | wymień termowłącznik moim zdaniem. możesz to zrobić ''na szybko'' bez spuszczania całego płynu. Po prostu wyciągasz stary zatykasz palcem czy kombinujesz jakiś korek i wsadzasz nowy. Mała dolewka płynu i wszystko powinno być dobrze. |
Hornet, tym razem zgadzam się z moim kolegą z grupy ze studiów;) Spuść płyn, albo i nie i wymień termowłącznik. Jak chcesz się przekonać o tym, że termostat jest dobry, to przytrzymaj go na postoju na około 5tyś przez kilka minut i dolna rura też będzie gorąca, albo wyłącz wentylator z kostki. Chodzacy cały czas wentylator po prostu nie pozwala się tej rurze nagrzać. Przerabiałem to tydzień temu.... |
|
|
|
 |
mnisiek1 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2010, 13:02
|
|
|
Piotras a Ty w końcu zmieniłeś ten termowłącznik? |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-04-2010, 15:31
|
|
|
Zdiagnozowałem wykluczając termostat i zamówiłem ten termowłącznik:) Zamontuje po swiętach i potwierdzę w 100% trafność przypuszczeń |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 02-04-2010, 15:34
|
|
|
Ja sobie chwilowo odpuściłem ten włącznik bo on ma fazy że raz działa ok, a raz się zawiesi i wentylator chodzi cały czas... Ostatnio jednak więcej poprawnego działania obserwuję:) Możliwe, że nowy termowłącznik będzie razem z nową chłodnicą dopiero. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2010, 16:04
|
|
|
Piotras88 napisał/a: |
Hornet, tym razem zgadzam się z moim kolegą z grupy ze studiów;) Spuść płyn, albo i nie i wymień termowłącznik. |
Pewnie tak będę musiał zrobić.
Spróbuje po świętach. Póki co mam to samo co idas
PS. Dostęp w miejsce czujnika łatwy nie jest, i do końca nie jestem pewien czy on tam jest
Z tego co pamiętam, jak jakieś 2 lata temu wymieniałem chłodnice, to żadnego czujnika nie było... Ale może źle pamiętam. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 02-04-2010, 21:40
|
|
|
Cytat: | do końca nie jestem pewien czy on tam jest |
Jak idzie kabelek z wtyczką od wentylatora do chłodnicy to być musi...:) Wentylator ma u mnie dwie wtyczki, jedna chyba daje napięcie z wiązki druga w momencie zwarcia czujnika zamyka obwód i wentylator się włącza. Podejrzewam że masz podobnie:) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-04-2010, 17:03
|
|
|
A możliwe, że poszukiwany czujnik jest w pobliżu termostatu ??
Bo na dole w chłodnicy go nie ma, za to jest jakiś czujnik koło termostatu.
PS A tak przy okazji: gdzie jest czujnik od wskaźnika temperatury na desce ? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 06-04-2010, 17:52
|
|
|
Czujnik temperatury silnika jest przy termostacie-wtyczka skierowana w kierunku silniczka krokowego (nieco poniżej). Całkiem możliwe, że masz wentylator aktywowany poprzez właśnie ten czujnik, bo chyba były takie rozwiązania w tym modelu lancera/colta. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 09-04-2010, 10:59
|
|
|
Idas prawdę prawi. Wentylatorem steruje ECU, które to pobiera sygnał z tego czujnika i poprzez przekaźnik steruje . Usterka podejrzewam jest banalna. Zaśniedziało we wtyczce przy czujniku ( pewnie od częstego mycia silnika ) Wyjmij wtyczkę, wyczyść i będzie działać.
PS. Informacje na ten temat znajdziesz w manuals - plik FUEL nr 13-135do137 i 13-151-1 [/b] |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-04-2010, 18:36
|
|
|
qpal napisał/a: | pewnie od częstego mycia silnik |
Nic z tych rzeczy !!
A stan wtyczki sprawdzę i zobaczę jaki będzie efekt. |
|
|
|
 |
jkruk90
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GLi 1.3, 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 24-05-2011, 17:21
|
|
|
podepne sie do tematu. ja mam odwrotny problem do tych powyzej. mi wogole nie zalacza sie wentylator przy chlodnicy... jest cieplo a silnik mimo to nie przegrzewa sie - trzyma temperature idealnie (wg wskazan na desce rozdzielczej). po przejechaniu paru kilometrow zalacza sie kontrolka CE, ktorej nie moge zdiagnozowac poniewaz nie moge znalesc pasujacego interfejsu... probowalem OBD II i nic nie przejmowalbym sie tym az tak bardzo, ale czasami podczas malych przerw w jezdzie samochod nie chce odpalic... trzeba kilka razy probowac... Pomozcie prosze... moj Lancer to 1.3 GLi 1995. Z gory dziekuje za pomoc |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-05-2011, 09:44
|
|
|
jkruk90 napisał/a: | zalacza sie kontrolka CE, ktorej nie moge zdiagnozowac poniewaz nie moge znalesc pasujacego interfejsu... | Nie potrzebujesz żadnego interfejsu tylko zwierasz piny 1 i 4 w gnieździe diagnostycznym i kontrolka CE wymruga kody błędów. |
|
|
|
 |
|