Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
mnisiek1
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2010, 23:15   

wymień termowłącznik moim zdaniem. możesz to zrobić ''na szybko'' bez spuszczania całego płynu. Po prostu wyciągasz stary zatykasz palcem czy kombinujesz jakiś korek i wsadzasz nowy. Mała dolewka płynu i wszystko powinno być dobrze.
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-04-2010, 12:53   

mnisiek1 napisał/a:
wymień termowłącznik moim zdaniem. możesz to zrobić ''na szybko'' bez spuszczania całego płynu. Po prostu wyciągasz stary zatykasz palcem czy kombinujesz jakiś korek i wsadzasz nowy. Mała dolewka płynu i wszystko powinno być dobrze.


Hornet, tym razem zgadzam się z moim kolegą z grupy ze studiów;) Spuść płyn, albo i nie i wymień termowłącznik. Jak chcesz się przekonać o tym, że termostat jest dobry, to przytrzymaj go na postoju na około 5tyś przez kilka minut i dolna rura też będzie gorąca, albo wyłącz wentylator z kostki. Chodzacy cały czas wentylator po prostu nie pozwala się tej rurze nagrzać. Przerabiałem to tydzień temu....
 
 
 
mnisiek1
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2010, 13:02   

Piotras a Ty w końcu zmieniłeś ten termowłącznik? :D
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-04-2010, 15:31   

Zdiagnozowałem wykluczając termostat i zamówiłem ten termowłącznik:) Zamontuje po swiętach i potwierdzę w 100% trafność przypuszczeń :mrgreen:
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 02-04-2010, 15:34   

Ja sobie chwilowo odpuściłem ten włącznik bo on ma fazy że raz działa ok, a raz się zawiesi i wentylator chodzi cały czas... Ostatnio jednak więcej poprawnego działania obserwuję:) Możliwe, że nowy termowłącznik będzie razem z nową chłodnicą dopiero.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2010, 16:04   

Piotras88 napisał/a:

Hornet, tym razem zgadzam się z moim kolegą z grupy ze studiów;) Spuść płyn, albo i nie i wymień termowłącznik.


Pewnie tak będę musiał zrobić.
Spróbuje po świętach. Póki co mam to samo co idas :D

PS. Dostęp w miejsce czujnika łatwy nie jest, i do końca nie jestem pewien czy on tam jest :-k
Z tego co pamiętam, jak jakieś 2 lata temu wymieniałem chłodnice, to żadnego czujnika nie było... Ale może źle pamiętam.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 02-04-2010, 21:40   

Cytat:
do końca nie jestem pewien czy on tam jest :-k

Jak idzie kabelek z wtyczką od wentylatora do chłodnicy to być musi...:) Wentylator ma u mnie dwie wtyczki, jedna chyba daje napięcie z wiązki druga w momencie zwarcia czujnika zamyka obwód i wentylator się włącza. Podejrzewam że masz podobnie:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-04-2010, 17:03   

A możliwe, że poszukiwany czujnik jest w pobliżu termostatu ??
Bo na dole w chłodnicy go nie ma, za to jest jakiś czujnik koło termostatu.

PS A tak przy okazji: gdzie jest czujnik od wskaźnika temperatury na desce ?
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 06-04-2010, 17:52   

Czujnik temperatury silnika jest przy termostacie-wtyczka skierowana w kierunku silniczka krokowego (nieco poniżej). Całkiem możliwe, że masz wentylator aktywowany poprzez właśnie ten czujnik, bo chyba były takie rozwiązania w tym modelu lancera/colta.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 09-04-2010, 10:59   

Idas prawdę prawi. Wentylatorem steruje ECU, które to pobiera sygnał z tego czujnika i poprzez przekaźnik steruje . Usterka podejrzewam jest banalna. Zaśniedziało we wtyczce przy czujniku ( pewnie od częstego mycia silnika ) :lol: Wyjmij wtyczkę, wyczyść i będzie działać.
PS. Informacje na ten temat znajdziesz w manuals - plik FUEL nr 13-135do137 i 13-151-1 [/b]
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-04-2010, 18:36   

qpal napisał/a:
pewnie od częstego mycia silnik

Nic z tych rzeczy !!

A stan wtyczki sprawdzę i zobaczę jaki będzie efekt.
 
 
jkruk90 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLi 1.3, 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24-05-2011, 17:21   

podepne sie do tematu. ja mam odwrotny problem do tych powyzej. mi wogole nie zalacza sie wentylator przy chlodnicy... jest cieplo a silnik mimo to nie przegrzewa sie - trzyma temperature idealnie (wg wskazan na desce rozdzielczej). po przejechaniu paru kilometrow zalacza sie kontrolka CE, ktorej nie moge zdiagnozowac poniewaz nie moge znalesc pasujacego interfejsu... probowalem OBD II i nic :( nie przejmowalbym sie tym az tak bardzo, ale czasami podczas malych przerw w jezdzie samochod nie chce odpalic... trzeba kilka razy probowac... Pomozcie prosze... moj Lancer to 1.3 GLi 1995. Z gory dziekuje za pomoc
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-05-2011, 09:44   

jkruk90 napisał/a:
zalacza sie kontrolka CE, ktorej nie moge zdiagnozowac poniewaz nie moge znalesc pasujacego interfejsu...
Nie potrzebujesz żadnego interfejsu tylko zwierasz piny 1 i 4 w gnieździe diagnostycznym i kontrolka CE wymruga kody błędów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.