| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [EA2A/2.0] Wiatraki na chłodnicy nie uruchamiają się |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | seq   Nowy Forumowicz
 seq
 
 Auto: mitsubishi galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Sty 2009
 Posty: 12
 Skąd: stalowa wola, rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2011, 18:48   [EA2A/2.0] Wiatraki na chłodnicy nie uruchamiają się |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Mam problem z przegrzewaniem się silnika. Galant 2.0 Benzyna+Lpg
 
 Podczas stania w korku temperatura silnika wzrosła znacznie powyżej 90 stopni.
 Zjechałem z trasy w celu diagnozy. Podniosłem maskę, znalazłem bezpiecznik do wentylatora (pod maską) okazał się być zjarany.
 Po naprawie bezpiecznika (tymczasowy drucik) odpaliłem auto wentylatory się załączyły. Nie na długo.
 Po przejechaniu ok 20 km znowu korek, temperatura dochodzi na wskaźniku na czerwone pole.
 Zatrzymuje się i co stwierdzam: kable które dochodzą do wentylatora są PRZEPALONE.
 
 Możliwe są opcje:
 
 - za duzy bezpiecznik i przepalilo kable
 - kable przepaliły sie od kolektora pod wpływem temperatury
 - zwarcie jest gdzie indziej.
 
 Usunąłem osłonę gumową połaczyłem kable zaizolowałem oraz odsunąłem maksymalnie od kolektora.
 
 Bezpiecznik założony. Niestety wentylatory dalej się nie uruchamiają i temperatura wzrasta jak stoję, wraca do normy jak jadę.
 
 Prąd prawdopodobnie do nich dochodzi (bo jak spaliło kable), chociaż teraz to nie wiem...
 
 
 Proszę o udzielenie mi odpowiedzi dlaczego te pier....one wentylatory się  nie kręcą.
 
 Dzięki.
 |  
				| _________________ seq
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | danielxc717   Forumowicz
 
 Auto: w poszukiwaniu gala 2.0/ 2,5v6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Kwi 2011
 Posty: 83
 Skąd: wro
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2011, 19:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałeś zwarcie- przepaliło bezpiecznik. Lub jakieś przepięcie. potem zrobiłeś "bezpiecznik" z drutu który nie reagował na przepięcia lub zwarcia i cały czas podawał napięcie przepalił kable.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2011, 20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Możliwe zwarcie na samych wentylatorach, wystarczy, że łożyska/panewki będą przytarte i za duży prąd bedzie przez nie pobierany, efekt będzie identyczny. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Tomek   Mitsumaniak
 forumowy ekspert
 
  
 Auto: Q50s Red Sport
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 86 razy
 Dołączył: 02 Wrz 2009
 Posty: 11092
 Skąd: Wieliczka
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | m6riano   Mitsumaniak
 Użytkownik zbanowany
 
  
 Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 7356
 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2011, 05:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podjedź gdzieś na szrot...weź obojętnie jakie wenty..podepnij do siebie na krótko, zagrzej silnik i zobacz czy sie normalnie załączą i nie przepalą bezpieczników. 2 opcja:
 Wymontuj swoje wenty rozbierz, przeczyść, złóż, podepnij z jakiegoś zasilacza(z bezpiecznikiem) 12v i sprawdź czy będą chodziły...
 |  
				| _________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2011, 07:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marian, kurde dobrze podpowiadasz, ale to się nie uda, aby rozebrać wenty, trzeba miec trochę specjalistycznego sprzętu, trzeba nimi zakręcić reka, powinny sie krecic dosłownie bez oporów. Ponadto żaden zasilacz nie da takiej wydajnosci pradowej jaka wymagaja wentylatory, no chyba ze kolega skoczy na laboratorium 	  | m6riano napisał/a: |  	  | Wymontuj swoje wenty rozbierz, przeczyść, złóż, podepnij z jakiegoś zasilacza(z bezpiecznikiem) 12v i sprawdź czy będą chodziły... | 
   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | m6riano   Mitsumaniak
 Użytkownik zbanowany
 
  
 Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 7356
 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2011, 07:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy one nie chodzą na "sprzęgle" i zakręcenie nic nie da bo i tak luźno chodzą? Jeśli nie to owszem prostsza opcja...
 ew. jeszcze można napsikać wude40, doraźnie powinno pomóc...;-)
 |  
				| _________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2011, 07:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie Mercedes i jego wisko 	  | m6riano napisał/a: |  	  | A czy one nie chodzą na "sprzęgle" i zakręcenie nic nie da bo i tak luźno chodzą? | 
  Tu wszystko tradycyjnie rozwiązane   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2011, 09:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | seq, czy kable do obu wentylatorów są przepalone? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |