Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Błędy ABS
Autor Wiadomość
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 09-09-2009, 23:40   

Sa bledy ktore nie powoduja ciaglego swiecenia i zawracania glowy kierowcy i tak pewnie jest z ABSem. Bledy sa ale nie krytyczne stad pewnie nie zawraca Ci glowy. Mnie tez ABS nie swiecil choc byl blad nr 33. Jesli CE swieci caly czas to znaczy ze te bledy sa na tyle wazne, ze zawraca Ci glowe. Zadna filozofia. Nie potrzebujesz chyba elektryka do tego zeby policzyl ile razy i jak szybko mrugnela kontrolka :)
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 11-09-2009, 09:12   

danielm777, mi przy tych bledach tez ABS nie swieci, tylko po wlaczeniu zaplonu kontrolka dlugo gasnie i po odpaleniu samochodu znowu sie zapala i gasnie po chwili, po wykasowaniu tych bledów niestety błąd wrócił po pierwszej jeździe :?
musze sprawdzić te czujniki co napisał brodzky
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
michalina27 
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5'98 EA5A autom+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 23 Lis 2008
Posty: 115
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-09-2009, 17:56   

danielm777 napisał/a:
dzięki za informacje

Jeśli chodzi o czujniki to faktycznie muszę sprawdzić - być może coś jest z nimi nie tak - dziwi mnie jednak fakt że to nie kontrolka od ABSu się świeci tylko właśnie CE.

DanielM777

Ja na zlocie owszem byłam . Błąd ABS skasowano, byłam zdziwiona, bo nic nie wskazywało na to, że był. Powstał najprawdopodobniej wtedy, gdy w lutym wjechała mi w hak holowniczy Skoda. Po kasowaniu póki co bezbłędnie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
Fiat 125p x 4 uśpione.
Citroen ZX, Galant 2,0 EA2W
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 20-09-2009, 20:56   

dzisiaj sie zabrałem za czyszczenie czujników tak jak poradził brodzky i wyczaiłem przewód z kablem i postanowiłem to odkrecic, i niestety okazało sie ze mam za dużo siły i ukreciłem śrubkę http://img.hotjpg.pl/2009...316e626fc08.jpg
da sie cos z tym teraz zrobic czy cala zwrotnica do kosza?? :?
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-04-2011, 22:03   

Odgrzeję kotleta :)

Dzisiaj sprawdzając co boli mojego misia. Wymrógał mi błąd ABS 52 (5 długich i 2 krótkie)
Nigdzie na forum nie znalazłem co to za błąd... może komuś z Was ukazał się podobny błąd i wie co to i z czym to się je.

Jak ktoś by miał jakieś wątpliwości to podaję link do filmika (ma około 21MB) CLICK
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-04-2011, 08:20   

tomrom ostatnio tutaj http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#861060 napisałem co znaczy ten błąd
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 20-04-2011, 09:16   

No to i ja coś popytam... Ja ciągle (patrz mój temat) walczę z niedziałającym abs'em

Błąd to 22 - lewy przedni czujnik.
Po kupnie auta wymieniłem prawy tylny czujnik wraz ze zwrotnicą, który też był niesprawny.
Sprawdzenie danych z czujników na MUT pokazało, że wszystkie czujniki oprócz tego przedniego pokazują dokładnie taką samą prędkość. Wymieniłem odzyskany z innej zwrotnicy czujnik z przodu i ten jeden skacze tzn pokazuje np 15km/h i 0 i tak przeskakuje, jakby była przerwa. Okazało się że w zębatce zęby są ukruszone, to wymieniłem na nową, całkowicie sprawną...
To nie pomogło, jest dalej tak samo. Jedynie jak jadę od ok 30km/h to odczyt jest poprawny.
Oczywiście czujnik sprawdzony omomierzem, wszystko jest ok w zakresie się mieści. Wygląda na to że sygnał przy małej prędkości jest niepoprawny, przy większej już jest na tyle mocny że ewentualne błędy sygnału są niewidoczne...

Czy ktoś ma pomysł co jeszcze?
Ja jedynie wiem żeby spróbować zamienić czujniki miejscami, tzn. prawy kablem podłączyć do lewej wtyczki i vice versa. Jeśli teraz błąd pojawi się na prawym kole, tzn. że coś z czujnikiem, jeśli na lewym dalej będzie to że coś z pompą...
Czy jakieś inne idee ktoś ma??

czujnik wygląda na to że jest odpowiednio blisko zębatki, nawet jakbym chciał go bliżej dać to by ocierał już o żeby..
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-04-2011, 09:34   

mackbeth, zapewne deejay pomaga w ożywieniu tego czujnika, więc podejrzewam, że sprawdzał jednak odległość sensora od zębatki, oraz czy zębatka nie oscyluje, ponadto jeżeli dwa zęby wystaja ponad norme to mogą zaburzać jego prace.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-04-2011, 09:35   

robertdg napisał/a:
tomrom ostatnio tutaj http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#861060 napisałem co znaczy ten błąd


Heh.... użyłem szukajki ale nie przyszło mi do głowy żeby szukać w dziale "Nasze Miśki" ;P

Dzięki bardzo
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 20-04-2011, 17:33   

zębatka jest nowa, dobrze założona, zęby wszystkie różne.. ale sprawdzę faktycznie czy nie ma jakiś oscylacji na bok, może tam coś z geometria całej półosi jest nie halo?? Sprawdzi się:) dzięki
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 24-05-2011, 20:54   

mackbeth, a czy próbowałeś teraz po tych wszystkich naprawach kasować błędy według schematu z manuala, który na poprzedniej stronie przedstawił PLPynton ?
u mnie pokazywało błędy 21,23 i 24 nawet kół nie ściągałem, wykasowałem BYKI i gra muza
fakt owe kasowanie powiodło się za 3 może 4 razem ale póki co jest ok
chodzi o to że może wszystko już masz dobre, tylko trzeba babole usunąć z pamięci kompa abs - same nie zginą zaraz po naprawie/wymianie wadliwego elementu.
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 24-05-2011, 22:30   

Kasowałem na MUT i robiłem podgląd prędkości na każdym z kół... i nie było ok:) A po za tym w manualu też jest napisane że jeśli błąd powstanie jeśli pojazd się porusza to sposobem "nożnym" błędów się nie da skasować, jest to takie zabezpieczenie abs'u ... błąd może powstać jak auto stoi, przepalony bezpiecznik czy coś...

Nie miałem czasu zająć się tym ustrojstwem, ale mam jeszcze jeden czujnik i muszę go ze zwrotnicy wybebeszyć, to się podmieni i zobaczymy:L) Jak to zorbie oczywiście dam znać:)
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 18-10-2012, 18:32   

mackbeth napisał/a:
Nie miałem czasu zająć się tym ustrojstwem, ale mam jeszcze jeden czujnik i muszę go ze zwrotnicy wybebeszyć, to się podmieni i zobaczymy:L) Jak to zorbie oczywiście dam znać:)

Dałeś radę wyciągnąć ten czujnik?Znajomy próbował go wyjąć ale prawdopodobnie uszkodził jego przód.Orientował się ktoś może ile takie coś OEM kosztuje?
Mówił mi,że polewał octem?Może nafta by pomogła?
Czy tą procedurę kasowania błędów ABS ktoś testował?
Cytuję"trzeba zwrocic uwage czy pin 1 konektora serwisowego jest uziemiony, w tym celu wlaczyc zaplon i obserwowac lampki ABS/ENGINE/TCL... jesli wszystkie zachowuja sie tak jak przy normalnym wlaczeniu zaplonu w pozycje ON to pin nie zostal uziemiony lub istnieje przerwa w instalacji czy blad w samych komputerach. jesli ktores wymruguja bledy to wciskamy i trzymamy hamulec, zaplon na OFF, po kilku sekundach na ON. od momentu wlaczenia zaplonu w pozycje ON przed uplywem czasu 3 sekund zwalniamy hamulec. Nastepnie przed uplywem kolejnych 10 sekund wciskamy i zwalniamy go jeszcze 10 razy. zaplon na OFF i po chwili na ON, lampka ABS mialaby mrugac non stop z czestotliwoscia 2Hz co znaczy 0 bledow".
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-10-2012, 21:10   

piotrkor1, niesatety nie da się wyjąć czujnika ze zwrotnicy nie uszkadając go. Również i ja próbowałem i wyjdzie w całości tylko wtedy gdy przetniemy zwrotnicę, ale jest to bez sensu, bo będziemy wtedy musieli kupić nową :mrgreen:
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 19-10-2012, 06:51   

Czujnik został u mnie wymieniony, bo nie działął - po prostu zmierzyć wystarczy oporność...
Czujnik OEM -mi nie udał się znaleźć, a w ASO nie pytałem... Zamiennika też nie znalazłem,..Tak jak hugo mówi, ma rację- wyjęcie czujnika bez rozwalenia go nie jest wykonalne, jedynie odpowiednie rozcięcie zwrotnicy da radę....
Procedura kasowania błędów ABS działa tylko wtedy, jeśli bąłd nie powstał w czasie jazdy... Jełsi lampka ABS'u pali się cały czas, a błąd powstał bo np. koło zaliczyło krawęźnik:) to zostaje tylko MUT.. możliwe też że po wymianie czujnika na sprawny błąd zniknie po paru metrach, kiedy autodiagnostyka czujników nie wykaże bęłdów...

Aha, i pamietaj o tym o czym ja nie pamiętałem... jesli czujnik masz nie od tej samej strony (ja miałem czujnik na lewą stronę wyjęty z prawej zwrotnicy... :) to trzeba go inaczej zamontować:

http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.