Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:13 |
[EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-06-2010, 21:15
|
|
|
A mozesz podac jakie wyniki osiagnales na rolkach hamujacych to zaraz ocenimy skutecznosc hamulcow. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10739 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-05-2011, 13:36
|
|
|
witam
Czy to sa poliftowe zwrotnice?
http://allegro.pl/galant-...1560959102.html |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2011, 18:32
|
|
|
raczej przedliftowe, ale poproś sprzedawcę o zmierzenie rozstawu śrub to będzie wszystko jasne. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-05-2011, 20:17
|
|
|
a próbował ktoś kombinować coś z korektorem sił hamowania?
Pisaliście, ze winowajcą jest rozklad sił hamowania - zbyt dużo przodu a za mało tyłu. Może da się zmienić ustawienie korektora, albo zaadoptować korektor od czego innego. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 25-05-2011, 23:02
|
|
|
albo ja nie umie albo mnie to nie lubi albo nie wiem, szukajka jest jakaś nie teges. |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 26-05-2011, 15:56
|
|
|
Witam. mam pytanko. mam Gala przedlifta z tarczami 256 i zaciskiem jednotloczkowym. czy jezeli kupie zacisk dwutloczkowy na moja zwrotnice (140mm) to wystarczy tylko kupic tarcze i klocki 276mm czy jakies przewody, czyjniki itp bede musial przerabiac? na all... pan oferuje mi zaciski dwutloczkowe na moja zwrotnice za 450 zl kpl. i jezeli nic przy tym juz nie bede musial przerabiac to sie chyba skusze... czytalem caly temat ale potrzebuje konkretnej odpowiedzi. Z gory szczerze dziekuje. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-05-2011, 16:02
|
|
|
booohal, musisz kupić całe zwrotnice bo jest inny rozstaw śrub do mocowania jarzma zacisku. |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 26-05-2011, 16:16
|
|
|
owczar dzieki wielkie za szybka opdowiedz. ten sam pan ma komplet zwrotnice + zaciski dwutloczkowe za 399 zl. a czy taki komplet wystarczylby bez zadnego przerabiania? kojarze ze w jakims poscie widnial taki wlasnie zestaw... |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-05-2011, 16:16
|
|
|
ej no jak to, przeciez jesli kupi zestaw z jarzmami na 140 mm to zwrotnice zostają stare.
Ja tak właśnie zrobiłem i wszystko śmiga ok, żadnych przewodów nie trzeba ruszać.
Czyli z poniższego zestawienia zamienia wariant I-1 na II-B.
Jesli chciałbyś zmieniać zwrotnie to ponoc sa jakieś problemy z czujnikami ABS , ale nie pamietam jakie, było już w tym watku na ten temat, poszukaj.
swinks_UK napisał/a: | Tytułem uporządkowania całego zamieszania pozwolę sobie na następujące zestawienie.
I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).
II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)
D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)
III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe... |
|
Ostatnio zmieniony przez zbir 26-05-2011, 16:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-05-2011, 16:20
|
|
|
No tak, zapomniałem, że w ECxx były takie zaciski. Sorki za wprowadzenie w błąd.
[ Dodano: 26-05-2011, 16:30 ]
booohal, pamiętaj o zmianie rozdzielacza siły hamowania. Musisz go zmienić, bo tył będzie słabo hamował. |
|
|
|
 |
czerwony88
Forumowicz
Auto: galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 124 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 26-05-2011, 17:46
|
|
|
to jakie zwrotnice (140 mm, czy 160 mm) są w SE poliftowym z 99roku? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14382 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-05-2011, 17:51
|
|
|
W poliftowym SE są 160mm. |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 26-05-2011, 21:04
|
|
|
dzieki wielkie chlopaki. czekam jeszcze na odpowiedz od sprzedawcy i jezeli bedzie wszystko git to kupie i podczas zakladania porobie pare fotek (wymiana zaciskow, klockow, tarcz) jezeli jeszcze takich nie ma. pozdrawiam.
[ Dodano: 26-05-2011, 21:11 ]
sprzedawca wlasnie napisal ze pasuja bez przerabiania dlatego te zaciski sa drozsze niz zestaw zwrotnic z zaciskami. no to czekamy na wyplatke (10-tego) i bedziemy sie bawic i mam nadzieje ze cieszyc z lepszego hamowania. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-05-2011, 05:41
|
|
|
booohal napisał/a: | bedziemy sie bawic i mam nadzieje ze cieszyc z lepszego hamowania | Życzę Ci tego z całego serca, hamowanie będzie lepsze i pewnie drgania też. |
|
|
|
 |
|