Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
22-11-2007, 14:40
bezPB 95 a bezPB 98
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2006, 18:29   

wojmi1 napisał/a:
Cytat:
Kurcze - ile razy można:
ILOŚĆ OKTANÓW WSKAZUJE ODPORNOŚĆ PALIWA NA SPALANIE STUKOWE!
_________________

swieta racja kolego ale jak masz paliwo o wiekszej oktance to mozesz spalac bardziej jalowa mieszanke
wiecej powietrza i niema tego w/w zjawiska i sklad spalin sie poprawia i komputerek to widzi
jak bedziesz kiedys na slowacji wlej sobie 91 oktan to slabszy wiecej zezre.............


Zapomniałeś o takim jednym drobnym zakichanym szczególe - temperatura spalin. Im bardziej uboga mieszanka ym wyższa temperatura spalin. Skład mieszanki może się zawierać w wąskich widełkach mieszanki stechiometrycznej dla N/A i bogatej dla turbo.


Wojmi1 - wiedzę masz ale czasem się zagalopujesz... No i pomieszasz parę faktów...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-11-2006, 14:46   

Apropos, widziałem gdzieś kiedyś w necie projekt pseudo turbo bez turbiny. Goście zamiast zakładać turbinę czy instalację na podtlenek azotu to po prostu wzięli butlę z tlenem technicznym (jak dla spawacza) i poprzez reduktor/parownik taki jak dla LPG z ogrzewaniem podpięli toto zamiast rury wlotu powietrza przed filtrem. Ponoć moc i moment znacząco wzrasta bo skoro w mieszance w tej samej objętości wychodziło im 3.5x więcej tlenu to odpowiednio więcej benzyny mógł zapodawać komputer tym samym i moc odpowiednio większa była. Jak odnajdę linka do tej stronki to wkleję (szukam tego już od dłuższego czasu ale nijak nie moge znaleźć...)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-11-2006, 12:55   

Paliwem dla 4G92 i 4G93 jest euro super 95 ROZ. O ile się orientuje to ilość podawanego paliwa jest dawkowana na podstawie mapy wtrysku z korektą od ilości podawanego powietrza oraz sondy lambda. Nie jestem do końca pewien ale nasz silnik nie posiada czujnika spalania stukowego, więc stosowanie innego paliwa czyt. bardziej odpornego na spalanie stukowe jest pozbawione sensu. Faktem jest, że paliwa o wyższej wartości oktanowej mają mniejszą wartość opałową, i bez przeregulowania kąta zapłonu ( które nie nastąpi ) , pogorszą pracę silnika. Poza tym stosowanie różnych paliw powoduje, że moduł zaczyna głupieć. Efekt mniejszego spalania jest wynikiem lepszej jakości tych paliw ( przeważnie markowych ) , nie jest jednak argumentem zmuszającym mnie do poprawiania czegoś co jest bardzo dobre. " Adamom Słodowym " proponuje kupić malucha, jest to wdzięczne auto do prowadzenia na nim eksperymentów :wink: Ciekawostką jest możliwość jazdy na euro normal 90 ROZ, które to paliwo jest podstawowym dla 4G13 , jednak jak podaje instrukcja nie może być to paliwo podstawowe dla 4G92-93.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 14-11-2006, 18:08   

Hubeeert, kazda uwaga lepsza od zadnej - dzieki, ale chyba opisujemy samochody seryjne srednio obciazone --- watpie by cos sie zlego stalo po wlaniu 98 --spadnie zurzycie paliwa - wzrosnie moment .
a LPG i 105 oktan ??? odrazu te waskie widelki ..........no horor??!! 91 oktan tez nie powinno byc zabujcze
dla sprawnego silnika. Tym bardziej ze w Polsze to z benzynka bywa podle.
Obecnie nawiasem mowiac jezdze lancerem c12 /kombi 4g15/ na benzynie i czasami odczuwam przypadkowe tankowanie a jaki to ma sklad i oktan i temp. spalin boje sie myslec, chce go zagazowac ale instalacja kosztuje tyle co za niego dalem- a musze na szybko zrobic maly remont blacharki przed zima w lancerku 4wd bo mnie przez przeglad nie puszcza.
Potraktuj to wyzej jako ozdobnik taka szczypte dzikciu. Wiesz ze nie jestem za niepotrzebnym meczeniem
silnika albo rozrzutnoscia.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2006, 18:22   

wojmi1, rozmawiamy o dwóch różnych sprawach. LO czyli odporności na spalanie detonacyjne i AFR czyli stosunku powietrza do paliwa. ;-) :mrgreen:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 14-11-2006, 18:39   

Hubeeert, faktycznie musze sie troche podciagnac z teorii.Jak masz cos jakiegos gotowca to podrzuc linka./ A drozdze nazywaja Szwedy TURBO to tak nawiasem mowiac/
Jezeli namacilem to przepraszam.

[ Dodano: 16-11-2006, 00:52 ]
sprawdzilem kwestje bezpieczenstwa silnika co do temp spalin i jestem pod wrazeniem widel :lol: kow Hubeeert, i stechiometrycznej dla....../pisz do mnie jeszcze/
silnik benzynowy max bezpieczna temp spalin 900C
disel 500C
wytumacz mi gdzie w wyzej zamieszczonym problemie uklad silnika--- rzuci sie na widly i to waskie
--niechce sie rozpisywac o charakterystykach i jeszcze teorji fali spalin..rezonansu weglowodorow tlenkowych...... belkotow teoretycznych
-Zaczyna to mojemu technicznemu umyslowi smierdziec poezja i sztukami pieknymi lub magicznymi
Jezeli mamy rozwazac kwestje LO lub AFR w oderwaniu od rzeczywistosci to nie przeszkadzam
/cos mi te znaczki laduja gdzie chca/
Pozostaje w wdziecznosci ................ i rozwin zawsze swoja wypowiedz
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.