Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Zachowanie samochodu po wypięciu, wahacza górnego, gi
Autor Wiadomość
Szymek18 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
  Wysłany: 26-05-2011, 09:31   [EAxA] Zachowanie samochodu po wypięciu, wahacza górnego, gi

Witam
Od jakiegoś czasu po przeczytaniu tematów o wypięciu sworznia wahacza prostego jeżdżę jak na szpilkach. Wiemy co się dzieje jeżeli wypnie się sworzeń wahacza prostego, a jak jest z innymi wahaczami? Co się stanie jak np (odpukać) pęknie lub wypnie się banan albo wahacz górny? Głównie chodzi mi o to czy samochód po takiej usterce będzie do opanowania? Ja już przygotowuję się do wymiany zawieszenia bo coś się dzieje ale chciałbym wymienić teraz tylko proste a resztę trochę później jeżeli będzie coś wypukane. Szukałem odp ale niestety nic nie znalazłem dlatego postanowiłem założyć ten temat.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 26-05-2011, 09:39   

Jezeli peknie wahacz dolny lub gorny lub wypnie sie dolny/gorny sworzen to kolo traci kąt czyli zmienia sie geometria zawieszenia. Efekt auto sciagnie w lewo lub prawo.
Jesli sprawa dotyczy banana to kolo pojdzie do tylu tracac zbieznosc.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-05-2011, 10:41   

Szymek18 napisał/a:
Co się stanie jak np (odpukać) pęknie lub wypnie się banan
W tym wypadku o wiele łatwiej opanować auto, niż jakby wypiłą się sworzeń górnego bądź dolengo prostego wahacza, jeżeli chodzi o wypięcie sworznia górnego wahacza, bądź dolnego prostego przy większych prędkościach niż 30km/h równe jest z katastrofą.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Szymek18 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 28-05-2011, 09:28   

Dzięki za odp. Będę musiał dokładnie spr całe zawieszenie bo widzę, że z tym nie ma żartów. Nie słyszałem żeby komuś wypiął się górny, lepiej to porządnie spr, nie chcę być pierwszy któremu w czasie jazdy coś się z nim stało. Pozdrawiam
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 29-05-2011, 09:23   

robertdg napisał/a:
Szymek18 napisał/a:
Co się stanie jak np (odpukać) pęknie lub wypnie się banan
W tym wypadku o wiele łatwiej opanować auto, niż jakby wypiłą się sworzeń górnego bądź dolengo prostego wahacza, jeżeli chodzi o wypięcie sworznia górnego wahacza, bądź dolnego prostego przy większych prędkościach niż 30km/h równe jest z katastrofą.


mi odleciał dolny przy 140 km/h .... na szczescie nic sie nie stało :)
jak naciskałem hamulec auto było sterowalne. po puszczeniu hamulca nie dało się sterować autem...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 29-05-2011, 09:51   

kochajj napisał/a:
mi odleciał dolny przy 140 km/h .... na szczescie nic sie nie stało :)
jak naciskałem hamulec auto było sterowalne. po puszczeniu hamulca nie dało się sterować autem.


to miałeś "troszkę" szczęścia - tylko przytomność umysłu Cię uratowała...

ja zawsze starałem się nie używać auta od momentu stwierdzenia dużych luzów do momentu naprawy. Nie liczę PAjero bo tam wiecznie coś jest rozwalone, ale to inna historia...
 
 
Grzegosh 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 16V 98r kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-05-2011, 10:05   

u mnie objawy były takie, że jak dodawałem gazu auto ściągało w prawo a jak puszczałem to wracał do jazdy na wprost. Jadąc do mechanika wypiął się sworzeń wyciągnął półoś ze skrzyni a koło uszkodziło nadkole i błotnik.
_________________
my tu gadu gadu a Niemcy sie zbroją
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.