Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wyzszosc "drozszych" paliw?
Autor Wiadomość
Mis_Uszatek 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 31-05-2011, 04:34   wyzszosc "drozszych" paliw?

Witam
Temat paliwa do O2 juz sie pojawil ale ja mam troszke inne pytanie.
Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON?
Mowiac szczerze w necie za wiele nie znalazlem, a na stacji pan dal mi tylko ulotke... a widze tu na forum ze niektorzy laja te "lepsze" paliwa. Czy faktycznie ma to wplyw na uzytkowanie silnika i osiagi czy to tylko chwyt reklamowy?
Czy na przyklad dobrze sobie raz na miesiac zalac lepszym paliwem auto?
 
 
MetalMania 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 107
Skąd: Starachowice
Wysłany: 31-05-2011, 08:15   

Gdy odbierałem samochód i zadałem pytanie o paliwo, powiedzieli mi, żeby lać zwykłą 95, bo różnica żadna, oprócz ceny. Jak miałem Lagunę, w serwisie też mówili, co by lać zwykłą 95, bo reszta to chwyt reklamowy. Raz kolega zatankował V- Power. Jak to stwierdził, może i mocniejszy ale i spalanie i cena wyższa :wink:
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 31-05-2011, 08:54   

Mis_Uszatek napisał/a:
Verva na Orlen? od zwyklego ON?


Ja nie widzę różnicy poza ceną, jeździłem do tej pory wyłącznie na Vervie.
Ale ostatnie dwa tankowania zalałem zwykły ON i w nie widzę różnicy ani w mocy ani w spalaniu / spalanie można podejrzeć na sygnaturce motostatu poniżej /
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-05-2011, 10:15   

Mis_Uszatek napisał/a:
Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON?
Na marketingu i robieniu wody z mózgu :rolleyes: :lol: 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 31-05-2011, 10:36   

JCH napisał/a:
Na marketingu i robieniu wody z mózgu :rolleyes: :lol: 8)


Też mi się tak wydaje.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
Ostatnio zmieniony przez 13zbyszek13 01-06-2011, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skaut 
Mitsumaniak
per aspera ad astra

Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 292
Skąd: EL
Wysłany: 31-05-2011, 11:30   

MetalMania napisał/a:
bo reszta to chwyt reklamowy
JCH napisał/a:
Na marketingu i robieniu wody z mózgu

Koledzy, wiecie, czy wam się tylko tak wydaje?
Ja przyłączam się do zapytania kolegi Misia_Uszatka.
Mis_Uszatek napisał/a:
Na czym polega wyzszosc "drozszych" paliw typu V-power na Shell czy Verva na Orlen? od zwyklego ON?

Ale mimo wszystko oczekuję odpowiedzi popartych dowodami, a nie na zasadzie "wydaje mi się"
Pozdrawiam
_________________
Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ :-(
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY
 
 
Mis_Uszatek 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 31-05-2011, 13:54   

powiem szczerze że nie spodziewałbym się mniejszego spalania po V-Power; różnica chyba jest gdzie indziej niż w ilości oktanów
Pewnie chodzi o jakieś inne właściwości - ale jakie?
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 31-05-2011, 14:31   

Mis_Uszatek napisał/a:
Pewnie chodzi o jakieś inne właściwości - ale jakie?


dodatki smarne, czyszczące, poprawiające spalanie, antyosadowe itp..
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-05-2011, 14:46   

skaut napisał/a:
Koledzy, wiecie, czy wam się tylko tak wydaje?
Jeżeli oczekujesz aż taaaakiej odpowiedzi, w dodatku popartej dowodami to niestety ale nie to forum :?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
skaut 
Mitsumaniak
per aspera ad astra

Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 292
Skąd: EL
Wysłany: 31-05-2011, 14:52   

JCH napisał/a:
Jeżeli oczekujesz aż taaaakiej odpowiedzi, w dodatku popartej dowodami to niestety ale nie to forum :?

Jacek, nie o to chodzi, ale sam przyznasz, że odpowiedź "wydaje mi się" to tak naprawdę żadna odpowiedź :?
_________________
Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ :-(
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-05-2011, 15:03   

skaut napisał/a:
odpowiedź "wydaje mi się" to tak naprawdę żadna odpowiedź
Bardzo często "wydaje mi się" jest tożsame z "uważam, że" lub "wg mojej opinii" i wg mnie w takim sensie należy te wypowiedzi odczytywać a nie szukać dziury w całym.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
pkwiat 
Forumowicz

Auto: O II 2.0 DID MY 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 52
Skąd: Siedlce
Wysłany: 31-05-2011, 16:37   

Kiedyś na jakimś blogu ( możliwe, że był to http://blogsilnika.blogspot.com/) czytałem , że rzeczywiście paliwa premium mają dodane różnego typu uszlachetniacze ale same w sobie mają mniej "czystej benzyny" i w związku z tym są mniej kaloryczne. Spalenie litra benzyny 98 daje mniej energii niż spalenie litra 95, natomiast sam proces spalania benzyny 98 przebiega w sposób bardziej kontrolowany i łagodny.

Ja przez dość długi czas jeździłem na ON klasy premium ( najczęściej BP ultimate), a ostatnio na zwykłym ON. Specjalnej różnicy nie zauważyłem, a już na pewno nie w spalaniu. Większe różnice są zauważalne w jakości paliwa pomiędzy poszczególnymi stacjami, nie mówiąc o różnicach pomiędzy paliwem w Polsce a np. w Niemczech ( tam spokojnie schodziłem do wartości 6,5 l/100 km przy 5 4 osobach w aucie i zapakowanym maksymalnie bagażniku)
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 31-05-2011, 16:44   

pkwiat napisał/a:
nie mówiąc o różnicach pomiędzy paliwem w Polsce a np. w Niemczech


bo w Niemczech jedna cysterna wyjeżdżając z rafinerii nie rozmnaża się do dwóch gdzieś po drodze a paliwo w niej już ma:
pkwiat napisał/a:
mniej "czystej benzyny"
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-05-2011, 17:18   

Tak nie do końca paliwo u nas jest zawsze gorsze od tego na zachód od Odry...
W Niemczech kilka razy na autostradzie zatankowałem olej napędowy z podwyższoną zawartością biokomponentów (ale nie 100% biodiesel oczywiście) i samochód zachowywał się raczej słabo jeżeli chodzi o dynamikę i przyspieszenie (np. stacja Frankische Schweiz koło Norynbergi). We Włoszech zaś po zatankowaniu na stacji w pobliżu Perugii zaczęło coś wyraźnie zgrzytać (dosłownie) w komorze silnika (ustąpiło po zatankowaniu innego paliwa).

bonito
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2011, 17:24   

próbowałem chyba wszystkie paliwa prócz diesli (2 rodzaje v-powerów, bezsiarkowa, verva, dynamic itd.) - nie ma żadnej różnicy a auto najlepiej chodzi na zwykłej 95 z auchan... może na 98 jest ciut cichszy i tyle
tankowałem też w tak wychwalanych niemczech - żadnej różnicy (była dawno temu - na początku lat 90-tych, teraz nie ma - no chyba, że się tankuje na stacji krzak jakieś rozpuszczalniki, to co innego)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.