 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
no i 300kkm stukneło wczoraj... |
Autor |
Wiadomość |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-05-2011, 13:19 no i 300kkm stukneło wczoraj...
|
|
|
Wszystkiego najlepszego dla mojej eLi
wczoraj eLa przekroczyła w dobrym zdrowiu więc należy się drobne podsumowanie:
w ciągu tych czterech lat eLcia zużyła:
1 komplet opon zimowych Cooper discoverer M+S 245/65/17
2 komplety opon Bridgestone deuelerer HT 245/65/17
przejeździła jeden sezon na Pirelli Scorpion Ice&Snow 265/65/17 (rewelacyjne oponki zimowe)
Zużyła 3 komplety tarcz i klocków hamulcowych (tokico, DBA Gold, aktualnie nie wiem co mam założone, ale niezłe- od Zbyszka)
spaliła około 29000 litrów oleju napędowego...
Historia napraw:
kolumna kierownicy, sprężarka klimy, uszczelka pod głowicą, wymiana softu w Rallitronicu,
resory tylnie (pękły), komplet amortyzatorów, nieszczelny siłownik przedniego napędu.
na oryginalnym zawieszeniu przejechałem 260 kkm (do wymiany tylnych resorów), potem była wymiana tylnych amorów (na KSI- gazowo-olejowe) po 280kkm i przednich (też KSI gaz-olej) przy 300 kkm
Trzy rozrządy, ostatni u Zbyszka.
Moja opinia jest niestety przykra dla jakości usług w ASO, samochód chodził coraz gorzej (nie to, żeby to było coś szczególnego, ale tak jak zwykle- coraz głośniej, więcej wibracji- jak normalnie zużywający się samochód) sprawa trwała tak do momentu kiedy przy 220kkm nie przeniosłem się z serwisowaniem samochodu do Zbyszka.
A było tak: po zimie zauważyłem wyrzucanie płynu przez korek zbiorniczka (oczywiście gotowanie płynu itp...) podejrzewałem uszkodzony korek (sparciała uszczelka), ale po wizycie w ASO panowie stwierdzili, że sprawa leży w wadliwych przewodach chłodzenia (podobno zbyt mała średnica), samochód został w ASO i co sie okazało- przeszedł po terminie 3 akcje serwisowe (mimo serwisowania przegląd w przegląd w ASO). Okazało się, że w pierwszych chipach RT nie było oprogramowania odpowiadającego za kontrolę mocy względem temperatury silnika (przy dużym obciążeniu i wysokiej temperaturze RT zmniejsza moc silnika aby go nie przegrzać). Skończyło się to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą. Cena jaką usłyszałem w ASO to 5000 PLN za wymianę uszczelki... jeśliby była głowica uszkodzona to 16000. Aż mnie przydusiło, żeby sie nie roześmiać im w twarz... szybki telefon do Zbyszka, podstawienie samochodu i po kilku dniach samochód naprawiony: uszczelka, test szczelności OK, wymiana pompy wodnej, wiskozy od wentylatora- wszystko razem nieco ponad 2k PLN...
Od tego momentu samochód jeździ co 20kkm do Zbyszka i o dziwo jeździ coraz lepiej... po ostatniej wymianie rozrządu, kontroli poduszek pod silnikiem i skrzynią, wymianie pasków i napinaczy, filtrów i oleju oraz przednich amorków na gazowo olejowe KSI (koszt wszystkiego nieco ponad 3k PLN), samochód pracuje o połowę ciszej, bez wibracji i prowadzi się jak po sznurku (lepiej niż po kupieniu, bo mniej się buja), do tego "nieoryginalne resory" nie piszczą mimo 40 kkm przebiegu a paka nie podskakuje... Kurna i nie usłyszałem ani razu TTTM...
normalnie az opłaca mi się pojechać 100km do Pomyska żeby mieć dobrze zrobioną eLcię.
Poza tym nigdy nie było problemu żeby szybko podesłać (amorki do tyłu) lub wręcz podrzucić osobiście (akumulator Varty do eLi dedykowany- w cenie 75% ceny najtańszego w trójmieście).
Dlatego w tym miejscu należą się specjalne podziękowania dla: ZbyszkaM2, Dawida (mechanik) i reszty ekipy z E-Pajero za dbanie o moje maleństwo. Poza tym Dawid mam nadzieję, że moja upierdliwość podczas napraw samochodu nie była nadmierna.
Pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Axer [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2011, 19:29
|
|
|
A mojemu 200 kkm i szkoda czasu na opis usterek oraz napraw w A.S.O. ale puki co jeżdżę ale mam nadzieję że już nie długo |
|
|
|
 |
maćko z lubań
Forumowicz

Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 69 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 31-05-2011, 19:36
|
|
|
No to pozostaje pogratulować kierowcy i autu wyczynu . Co do warsztatu p. Zbyszka to chyba będę musiał wysłać rodziców na urlop w okolice 3-miasta i w tym samym czasie zafundować eLci SPA w E-Pajero, bo jej się należy . Wtedy pozbędziemy się tego irytującego głośniejszego chodzenia auta, o którym wyczytałem w Twoim poście. ASO przy przeglądzie na 220kkm dało do zrozumienia, że czego można chcieć w aucie przy tym przebiegu. Jak widać można chcieć z tym, że trzeba pojechać do warsztatu z prawdziwego zdarzenia
[ Dodano: 31-05-2011, 19:41 ]
Axer napisał/a: | A mojemu 200 kkm i szkoda czasu na opis usterek oraz napraw w A.S.O. ale puki co jeżdżę ale mam nadzieję że już nie długo |
to chyba jakiś pechowy egzemplarz bo widzę, że u kolegi Kibloo 300kkm bez jakiś wielkich awarii, a u mojego taty wczoraj wybiło 230kkm i w sumie: resory, kolumna kierownicza i alarm na gwarancji, a po gwarancji krzyżaki wału napędowego i przednia prawa półoś. |
|
|
|
 |
Axer [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2011, 20:06
|
|
|
maćko z lubań napisał/a: | to chyba jakiś pechowy egzemplarz |
nie wiem czy pechowy kolego napiszę tylko tak, ktoś napisał o resorach reszta była git, ktoś inny o chipe, reszta ok, inny o krzyżaku , jeszcze inny o kolumnie lub klimatyzacji, czyli pojedyncze usterki w moim przypadku padło wszystko to co inni wymieniali jako pojedyncze usterki. Nie, nie jestem źle nastawiony do marki bo oprócz tego wszystkiego co mnie spotkało to były przypadki że cieszyłem się że właśnie tym autem jadę zwłaszcza w zimie, nie mniej jednak kupując liczyłem na w miarę bez awaryjną eksploatację i lepsze wykonanie ( nie wspomnę o wytartej skórzanej szorstkiej kierownicy, lewarka zmiany biegów gdzie zanikł schemat skrzyni oraz wytartej tapicerce siedzeń ) nie wiem dla czego wszystko dopadło mnie może dla tego że tak bardzo chciałem go mieć |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-05-2011, 20:49
|
|
|
Axer napisał/a: | inny o krzyżaku | że co niby?
Kibloo, pozdrówka dla Ciebie - dziś na granicy Sopot/Gdańsk, koło interMarche Ci machałem... |
|
|
|
 |
maćko z lubań
Forumowicz

Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 69 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 31-05-2011, 23:04
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Axer napisał/a: | inny o krzyżaku | że co niby?
|
to jest najprawdopodobniej nawiązanie do tego co napisałem poście wyżej o uszkodzeniu krzyżaków w wale napędowym |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 08-06-2011, 16:17
|
|
|
Kibloo napisał/a: | na oryginalnym zawieszeniu przejechałem 260 kkm (do wymiany tylnych resorów), potem była wymiana tylnych amorów (na KSI- gazowo-olejowe) po 280kkm i przednich (też KSI gaz-olej) przy 300 kkm
| mierzyles w miedzyczasie zmiany pochylenia na lewo? pozdro |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2011, 16:58
|
|
|
maćko z lubań napisał/a: | o uszkodzeniu krzyżaków |
no bo z rodziną czujemy się świetnie |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-06-2011, 17:54
|
|
|
A ile żarówek wymieniłeś
Patrząc z jaką wprawą to robiłeś -aż zazdroszczę - w F1 mógłbyś pracować i żarówki w bolidach wymieniać |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2011, 12:20
|
|
|
żarówki średnio rz na 3 miechy (w reflektorach),
namotore, nie mierzyłem, a teraz mam nowe resorki i pochylenie = prawie nic... |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 27-06-2011, 13:16
|
|
|
leca zarowki, leca w Eli, przy wlaczonej klimie napiecie lata od 12V do 14.5V na wszystkich badanych przeze mnie tak samo bylo, nawet w HP `2011, najdluzej wytrzymywaly u mnie zwykle standardowe osrama, z tym ze wydajnoscia gonia znicze
pochyl jak pochyl, jadac Ela mozna sie zastanawiac czemu caly swiat jest przekrzywiony na prawo ;D pozdro |
|
|
|
 |
|
|