zużycie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 02-06-2011, 13:29
|
|
|
Przestawilem kat zaplonu z 12 na 9 stopni i przejechalem wlasnie trase UK - Polska. Caly czas jechalem okolo 100km/h, przy obrotach 2750 (przynajmniej sie staralem). Zszedl mi ze spalaniem ponizej magicznej liczby 11 litrow na 100 km
Mysle ze juz nic nie bede ruszac przez jakis czas |
|
|
|
 |
bromba111
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 46 Skąd: kraków
|
Wysłany: 02-06-2011, 15:03
|
|
|
rico.1 napisał/a: | Wyciągnij go i sprawdź jak wygląda na nim ten dolny oring, jak jest już twardy to do wymiany. Potem potrząśnij tym zaworkiem (regulatorem), jak sprężynka w środku jest luźna i tłoczek po lekkim dociśnięciu dochodzi już do otworków przepustowych to masz przyczynę problemów z pompą - za słabe ciśnienie wewnątrz pompy. Albo wymienić na nowy albo poszukać jakiś dobry na złomowcu. Dlatego właśnie mechanik zwiększył Ci dawkę oraz przyspieszył kąt wtrysku, bo na słabym ciśnieniu nie reaguje już regulator kąta wtrysku. |
Ja mam taki problem że przy 2900-3100 obr. i tylko przy wciśniętym pedale do dna to silnik traci moc(przerywa słabnie i przyspiesza) jak odpuszczę trochę gazu to przyspiesza równo. w innych zakresach obrotów też chodzi normalnie. Nie mam problemów z zapalaniem i nie gaśnie. Zastanawiam się czy to nie ten regulator chyba że jakieś inne pomysły? dodam że skrzynia automatyczna |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 02-06-2011, 22:14
|
|
|
bromba111 napisał/a: | Ja mam taki problem że przy 2900-3100 obr. i tylko przy wciśniętym pedale do dna to silnik traci moc |
u mnie zdarza się podobnie, czasami przy rozpędzaniu pomiędzy 2500 a 3000 obr. wyczuwalny jest chwilowy brak mocy (przymulenie) ale jak przeciągne powyżej 3000 obr silnik ciągnie dalej już dobrze |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 02-06-2011, 23:45
|
|
|
W obydwu przypadkach warto najpierw sprawdzić co leci w przewodach do pompy i co z niej wylatuje, czy samo paliwo czy też powietrze.
Jeśli jest powietrze to wiadomo co szukać. A jak leci tylko paliwo to są objawy zabrudzonej pompy, a przede wszystkim filtr paliwa do wymiany, potem do sprawdzenia (ew. wyczyszczenia) zaworek powrotowy paliwa z pompy. |
|
|
|
 |
bromba111
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 46 Skąd: kraków
|
Wysłany: 03-06-2011, 17:15
|
|
|
filtr zmieniony. Zaworek powrotowy na powrocie paliwa czy na wejściu?. mowa o 2,8 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 23:08
|
|
|
bromba111 napisał/a: | Zaworek powrotowy na powrocie paliwa czy na wejściu?. | Hmm... sam już sobie odpowiedziałeś, że na powrocie
Ale jak chcesz to sprawdź też na wejściu (jeśli jest, a nie zawsze). |
|
|
|
 |
|