Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
hamulec puchnie
Autor Wiadomość
Kazber 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 172
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-06-2011, 23:47   hamulec puchnie

Otóż problem wygląda następująco: dziś podczas ostrego hamowania w upale około 30 stopni chyba przegrzałem hamulce bo poczułem po ostrym hamowaniu zapach spalonych okładzin z klocków hamulcowych, pedał hamulca zrobił się bardzo twardy, a siła hamowania była nie wielka.
Pytanie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy są to klocki hamulcowe, czy tarcze, a może płyn?
_________________
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-06-2011, 08:08   

Kazber, twardy hamulec to dobry hamulec :) problemem będzie jak Ci pedał będzie wpadać, a auto słabo hamować. Po ostrym hamowaniu to raczej spaloną gumę poczułeś. ABS masz u siebie? Jeżeli coś może być nie tak to płyn hamulcowy do przetoczenia. Jak auto ostygło to wróciło wszystko do normy?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-06-2011, 08:21   

Kazber napisał/a:
pedał hamulca zrobił się bardzo twardy, a siła hamowania była nie wielka
Brak wspomagania podciśnieniem - przewód vacum sprawdź.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kazber 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 172
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-06-2011, 16:50   

nie w podłogę to on nie wpada, wyraźnie było czuć spaloną okładziną z klocków, ABS mam w pełni sprawny więc gumy nie pali, jak zachamuje na ostro z 2 razy to wtedy praktycznie nie mam hamulca, potem znowu poganiam szybko z 5 minut i jest z powrotem normalnie, tylko wtedy już jedno ostre hamowanie wystarczy by sytuacja sie powtorzyla
_________________
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-06-2011, 18:25   

Tak jak pisał robertdg, masz jakiś problem z serwem czyli wspomaganiem hamulców, hamulce działają jak na zgaszonym silniku. Możliwe że zapchał się lub się jakoś zacisną przewód który łączy serwo z kolektorem inie ma właściwego przepływu powietrza. Bo jeśli byłaby jakaś nieszczelność to serwo wogule by nie działało i hamulce źle by działały cały czas.
 
 
colt2000 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsu colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 29
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-06-2011, 14:15   

Po bardzo ostrym hamowaniu tak się dzieje,to po prostu wina zbyt małych hamulców,nawiercane(dobrej jakości) tarcze pomagają,miałem tak nie raz na fabrycznym układzie tylko że ja się ścigałem po torze.
Zbyt mała tarcza szybko się nagrzewa.
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 05-06-2011, 14:23   hamulec puchnie

Proponuje szybko wymienici płyn chamulcowy.
 
 
wojtas gst 
Forumowicz

Auto: Eclipse GST 92' USA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2011, 11:05   

ch...e klocki. mialem tak jak jezdzilem na roznych zwyklych klockach "pospolitych".
problem zniknął jak założyłem hawki
 
 
Kazber 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 172
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-06-2011, 13:23   

no właśnie myślę, że to klocki bo czuć spalenizną po hamowaniu, chociaż od paru dni problem nie występuje pomimo tego że zdarzało mi się ostro hamować, ogólnie rzecz biorąc przy zakupie mój Eclipse miał założony nowy zestaw tarcz i klocków jeszcze przez poprzedniego właściciela i stwierdzam że te nacinane tarcze to jakiś badziew, a klocki też jakieś dziwne bo nawet kształtem nie są dokładnie dopasowane do zacisków i aby nie mieć problemów to musiałem dopiłować je pilnikiem bo zawieszały się i cały czas obcierały
_________________
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 07-06-2011, 14:19   

wojtas gst, tak jak napisal
mialem to samo po kilku hamowaniach klocki sie topily i pedal byl z plasteliny
natomiast jak pedal jest twardy to wspomaganie hamulcow szwankuje serwo albo przewod podcisnienia do sprawdzenia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.