Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] stuki w zawieszeniu
Autor Wiadomość
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 16-11-2006, 20:03   [CA1A 1.3] stuki w zawieszeniu

ostatnio usłyszałem podczas powolnej jazdy po nierównościiach stuki w zawieszeniu
w przodzie zwłaszcza z prawej strony
i problem nr2 dudnienie z tylnej częci colta coś jakby łożyska [przody wymienione]
ale te tylne to ponoć razem z piastami to chyba nieżle kosztują ale do końca nie jestem pewny
co do winy łożysk czy to się da jakoś sprawdzić
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 01:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciek_TST
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 20:48   

Sprawdz dokręcenie kół. Fabryczne łożyska mitsu na piaście nie wykazują zużycia, nawet po 200 tys km. Przyczyna myśle tkwi gdzieś indziej.

pozdrawiam...
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-11-2006, 21:20   

przyczyn stuków z przodu jest wiele. najlepiej wjechać na kanał i poszarpać. gumy na stabilizatorze kiedy były wymieniane ?
_________________
CA0
Galant II
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 16-11-2006, 21:54   

U mnie też stuka. Przyczyna: tuleja stabilizatora czy coś. Musze kupić :) ale czasu brak :?
 
 
 
Giatta
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 00:38   

U mnie także stuka i potwierdzam - tuleja stabilizatora. Dwóch mechaników (niezależnie) to potwierdziło, dodając, że nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy, jest tylko wkurzające. Powiem więcej-mój samochód z tymże defektem bez problemu przeszedł dzisiaj badania techniczne :D ...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-11-2006, 10:22   

Oryginalna GUMA (a nie tuleja) drążka stabilizatora do Colta/Lancera C5x/C6x kosztuje 14 zł, więc nie wiem dlaczego zwlekacie z wymianą.
Kiedyś w Galancie wymieniłem niemal całe zawieszenie prócz amortyzatorów (coś stukało) - bo były dobre wg wszelkich testów. Po wymianie amortyzatorów - cisza. Wniosek - sprawne amory mogą stukać.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-11-2006, 11:12   

Mnie mechanicy też mówili że gumy stabilizatora są zużyte; i co?
gumy wymieniłem i nadal stukało (przejazdy przez torowiska, droga z płyt betonowych i inne takie tam kocie łby).

W końcu wymieniłem tulejki gumowo-metalowe wahaczy i jest cicho :D
Niestety do tej operacji trzeba zdjąć wahacz.
Co ciekawe poduszki wahaczy po 185 kkm (13 lat)nadal były niewybite i niestwardniałe, więc je zostawiłem (tymbardziej, że do ich ewentualnej wymiany nie trzeba zdejmować wahacza).

Koszt kompletu tulejek: 30 zł (tulejki są zunifikowane)
Koszt kompletu poduszek na lewy i prawy wahacz: 30 zł (poduszka lewa różni się od prawej).
W sumie: 60 zł

Za ww. części w ASO Hyundaia zapłaciłbym w sumie: 180 zł.

Samochód: Hyundai Lantra I generacji ("prawie" Colt C5x)
 
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 22-11-2006, 15:27   

to dudnienie z tylnych kół to na szscęście były opony wczoraj zmieniłem na zimowe
i jak ręką odjął
jeden problem z głowy a tu następny- jak odpalam na zimnym to przez 1-2min chodzi
jak dizel olej wymieniony mobil mineral nie było wywieszki jaki był poprzednio a stary
bardzo brzydki przejechane 200 tys i jeszcze pytanie jaki jest rozrząd mechaniczny
czy hydrauliczny i czy jest kolizyjny czy może bezkolizyjny :?:
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 15:56   

napewno nie jest to wina oleju! Sla pisał, że rozrząd od 96r w 4G13 12v jest bezkolizyjny, jeśli chodzi o zawory to na 100% nie wiem ale chyba hydrauliczne, sprawdź świece i przewody.

[ Dodano: 22-11-2006, 16:15 ]
panowie odnośnie tych gum drazków stabilizatora, wiecie moze jaki maja miec rozmiar, podono sa 2 rodzaje rozne wielkości , Lancer 98 1.312v
moze jest jakis numer albo typ?
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 22-11-2006, 18:36   

W moim zawory są sterowane śrubokrętem.
 
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 19:22   

Właśnie Wichura to potwierdził ręczna regulacja, fajnie :cry:
Wszystko opisane w manualu str. 13 Engine
Pozdr

[ Dodano: 22-11-2006, 19:24 ]
Krzyżak czy wiesz jaki symbol ma ta guma? :?
ps co za miski ze rozrzad trza regulowac, ja nie mam garazu a wy???:) :P
 
 
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 21:00   

Bezkolizyjny rozrząd był już w CAO.
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-11-2006, 21:12   

jezeli u mnie pęknie pasek rozrządu to silnik nie poniesie strat???
_________________
Michał Kraków
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2006, 09:08   

Bastek napisał/a:
[ Dodano: 22-11-2006, 19:24 ]
Krzyżak czy wiesz jaki symbol ma ta guma? :?
ps co za miski ze rozrzad trza regulowac, ja nie mam garazu a wy???:) :P

Nie wiem - brałem od Japaneze, on dobierał.
Co do drugiego zdania, to nie kapuję. Rozrządu się nie reguluje - tylko ustawia.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2006, 10:44   

Lapiesz mnie za słowkla nie jestem takim fachowcem jak Ty, dlatego pytam ,prosta sprawa chodziło o to czy hydrauliczne czy mechaniczne, to wszystko.
Jest tu tylu fachowców , ze nie jest pewne jakie w końcu są te zawory, podobno do 2000r., ustawiane sa ręcznie ???

[ Dodano: 23-11-2006, 10:45 ]
Sorry Krzyżak, nie chodziło mi o rozrząd przecież :oops:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.